Zielona energia na dobre wchodzi do LPP. Za nieco ponad rok większość budynków ma być zasilana energią z odnawialnych źródeł. Od 2023 roku, przez kolejne 10 lat, polskiemu producentowi odzieży dostarczać ją będzie Figene Energia. Szacowany wolumen energii niezbędnej do zaspokojenia potrzeb firmy w tym okresie wynosi 358 000 MWh.
Zgodnie z założeniami Strategii Zrównoważonego Rozwoju na lata 2020-2025 rezygnacja z nieekologicznych źródeł zasilania to kolejny krok LPP w stronę zmniejszania wpływu spółki na otoczenie. Stąd już od 1 stycznia z OZE korzystać będzie większość budynków biurowych firmy oraz Centrum Dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim.
Zielona energia wiatrowa
Przez kolejnych 10 lat, na mocy podpisanej właśnie umowy, energię dostarczać będzie Figene Energa. Szacowany wolumen energii niezbędnej do zaspokojenia potrzeb firmy w tym okresie wynosi 358 000 MWh. Co ważne, LPP nie wyklucza przedłużenia kontraktu na dodatkowych 5 lat. Taką możliwość zawarł zresztą w porozumieniu.
Kontrakt podpisany z firmą Figene Energia, to nasz kolejny krok w realizacji celów, jakie przyjęliśmy w Strategii Zrównoważonego Rozwoju na lata 2020-2025. Zobowiązaliśmy się w niej, że sukcesywnie będziemy neutralizować nasz wpływ na otoczenie, mając na uwadze wszystkie obszary działalności. Kilka tygodni temu zakończyliśmy instalację paneli fotowoltaicznych na powstającym w Brześciu Kujawskim Centrum Dystrybucyjnym LPP. Tam zdecydowaliśmy się na zasilanie słoneczne. Tym razem, podpisując umowę z Figene postawiliśmy na energię wiatrową – wyjaśnia Łukasz Piwoński, dyrektor ds. administracyjno-technicznych w LPP.
Więcej: LPP na dachu centrum dystrybucyjnego zamontowało 4 tys. paneli PV
Nie tylko biura
Zasilanie własnych biur i budynków z OZE to jednak nie wszystko. LPP stawia bowiem na zieloną energię również w salonach sprzedaży. Tam, gdzie istnieje możliwość wyboru dostawcy spółka korzysta ze źródeł odnawialnych. W 2020 roku z OZE pochodziło 25 proc. energii zużywanej przez sklepy. Spółka wyznaczyła sobie też cele długofalowe, związane ze zrównoważonym rozwojem w budynkach centrali i sieci sprzedaży. Plan jest taki, by wszystkie nowe obiekty objąć certyfikatami ekologicznymi BREEAM lub LEED. Działania podejmowane we wszystkich obszarach strategii mają z kolei doprowadzić do ograniczenia emisji CO2 o 15 proc. do 2025 roku.
Przeczytaj także: Fotowoltaika – jaka jest opłacalność inwestycji?
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.