Mercedes-Benz eVito przeszedł kompleksową aktualizację układu napędowego. Otrzymał też nową baterię o pojemności użytkowej 60 kWh. Tak wyposażony lokalnie bezemisyjny van zastępuje model z powodzeniem wprowadzony na rynek w 2018 r. Dzięki znacznie większemu zasięgowi (średniemu) 258-265 km dociera do szerszego grona użytkowników pojazdów na potrzeby komercyjnego transportu towarowego.
Nowy Mercedes-Benz eVito pod wieloma względami różni się od swojego poprzednika. Zachowuje jednak sprawdzone już cechy elektrycznego furgonu.
Elektromobilność w codziennym użytkowaniu
Pod maską znajduje się elektryczny układ napędowy, który napędza przednie koła z mocą szczytową 85 kW. Furgon Mercedes-Benz eVito obecnie posiada chłodzoną wodą ładowarkę pokładową AC o mocy ładowania max. 11 kW. Oznacza to, że jest przygotowany do ładowania prądem przemiennym (AC) np. w obiektach komercyjnych lub na publicznych stacjach ładowania. Nowy model ładowany jest przez gniazdo ładowania CCS w lewej części przedniego zderzaka. Umożliwia to również szybkie ładowanie prądem stałym (DC). Dzięki standardowej mocy ładowania maksymalnie 50 kW lub opcjonalnie maksymalnie 80 kW, eVito można naładować od 10 do 80 proc. na stacji szybkiego ładowania DC w około 50 lub 35 minut. Bateria o pojemności użytkowej 60 kWh umożliwia zasięg (średni) 258–265 kilometrów (WLTP).
Patrząc na specyfikację wyposażenia, atrakcyjne stawki leasingowe i dostępne dotacje publiczne, eVito dorównuje pod względem całkowitego kosztu użytkowania (TCO) Vito z napędem konwencjonalnym. Jest to ważny aspekt, szczególnie dla firm zajmujących się handlem i usługami lub menedżerów flot, który po raz kolejny dowodzi, że elektromobilność już teraz absolutnie się sprawdza w codziennym użytkowaniu – mówi Klaus Rehkugler, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes Benz Vans.
Szybsze ładowanie – większy zasięg
Inteligentna technologia w nowym modelu furgonu eVito pozwala także ładować akumulator w trakcie jazdy, dzięki kilku poziomom odzyskiwania energii. Kierowca może w razie potrzeby zmienić siłę rekuperacji za pomocą manetek zmiany biegów przy kierownicy. Szczególnie wydajny i komfortowy styl jazdy oferuje poziom DAUTO. Zgodnie z zasadą „jedź przewidująco i oszczędzaj energię”, informacje z systemów wspomagających bezpieczeństwo w pełni współpracują ze sobą. Siła rekuperacji jest dostosowywana w zależności od sytuacji i w czasie rzeczywistym. Trzy programy jazdy pomagają z kolei wybrać między maksymalnym komfortem a maksymalnym zasięgiem. Kierowca może je zmieniać podczas jazdy, naciskając odpowiedni przycisk.
Nasz eVito furgon z większym zasięgiem i zmodernizowanym układem napędowym otwiera szerszą drogę do elektromobilności w firmach. Model ten będzie mógł znaleźć zastosowanie już nie tylko w miastach, ale także na obszarach podmiejskich i wiejskich. Jego zasięg w połączeniu z uruchomionymi niedawno dopłatami państwowymi dla firm, które uwzględniają także leasing, oznacza, że pod względem całkowitego kosztu użytkowania (TCO) eVito staje się korzystną alternatywą dla Vito z napędem spalinowym. Ma to duże znaczenie szczególnie dla firm handlowych i usługowych, a także dla menedżerów flot – mówi Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Vans w Polsce.
Przeczytaj także: Mercedes zapowiada elektryczną wersję swojej terenowej ikony
Dzięki umieszczeniu akumulatora w podłodze pojazdu wnętrze jest w pełni dostępne i oferuje do 6,6 m3 pojemności ładunkowej. To ważny warunek wstępny dla wielu branż, zwłaszcza w transporcie towarowym. Lokalnie bezemisyjny nowy furgon eVito można zamówić w dwóch wersjach łącznej długości: 5140 mm oraz 5370 mm.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.