Nie trzeba posiadać, żeby korzystać – przekonuje BNP Paribas. Swoim klientom proponuje długoterminowy wynajem fabrycznie nowych telefonów komórkowych. To opcja tańsza i bardziej ekologiczna w stosunku do zakupu własnego modelu, rozwiązuje bowiem kwestię utylizacji urządzenia.
Jak pokazuje przeprowadzone przez reBuy badanie „2020 Mobile Phone E-Waste Index”, w Polsce na jednego mieszkańca przypada 0.95 telefonu komórkowego w użyciu. Oznacza to, że Polacy posiadają ich w sumie ok. 35 mln. Niemal tyle samo, bo aż 29 mln, to urządzenia już niewykorzystywane, zalegające w szufladach. Tylko 41 proc. gospodarstw domowych sprzedaje telefony na rynku wtórnym. Ten problem ma rozwiązać nowa usługa banku BNP Paribas realizowana we współpracy ze spółką-córką BNP Paribas Group Service Center.
Zobacz także: BNP Paribas nagrodzony za zaangażowanie w zrównoważone finanse
Ochrona portfela i środowiska
Nowa oferta kierowana jest do klientów indywidualnych. Umowę można podpisać na 2 lata lub 30 miesięcy – na ten czas otrzymuje się od banku fabrycznie nowy model smartfona. Na początku BNP Paribas proponuje chętnym iPhone’y. Szczegółów finansowych bank nie podał, zapewnia jednak, że opcja wynajmu będzie znacznie tańsza niż kupna.
Dbamy, żeby poprzez nasze działania przyczyniać się do realizacji wyznaczonych przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju. Jednym z nich jest odpowiedzialna konsumpcja i produkcja. Jako pierwsi na rynku proponujemy nowatorską usługę, która umożliwia Klientom dostęp do najnowszych i fabrycznie nowych smartfonów na warunkach korzystnych finansowo – tłumaczy Krzysztof Wojciechowski, dyrektor Departamentu Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji PF w Banku BNP Paribas.
W przypadku kradzieży, awarii telefonu lub jego uszkodzenia, użytkownik może skorzystać z dodatkowych usług w ramach oferty. Telefon jest ubezpieczony od pierwszego dnia umowy najmu, co chroni klienta przed stłuczeniem szybki, kradzieżą, rabunkiem, awarią po gwarancji, nieszczęśliwym wypadkiem czy przepięciem. W cenie wynajmu bank zapewnia także wsparcie techniczne przez infolinię – zarówno w codziennych problemach, jak i w migracji danych między urządzeniami przy wygaśnięciu usługi.
Życie po użyciu
W trakcie trwania umowy klient będzie mógł wymienić model, z którego aktualnie korzysta, na inny. Zmianie ulegnie wówczas także kwota wynajmu. A co, gdy umowa dobiegnie końca? Klient będzie miał dwie opcje do wyboru: wykupić użytkowany telefon lub zwrócić go bankowi. W tym drugim przypadku jego dotychczasowy sprzęt ma być odnowiony i uzyska nowe życie. Część z tak pozyskanych telefonów, po odnowieniu, trafi do podopiecznych partnerów społecznych Fundacji BNP Paribas, by ograniczyć wykluczenie cyfrowe.
Zobacz także: Pracownicy BNP Paribas znów pomogą lokalnym społecznościom
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.