#PowrotDoKorzeni – tak nazywa się kampania firmy FRoSTA podjęta we współpracy z Fundacją Łąka. Kampania ma wspierać ogrody społeczne i szerzyć wiedzę na ich temat wśród Polaków.
Ogrody społeczne są przyjazną, dostępną dla wszystkich przestrzenią miejską, w której każdy ma możliwość obcowania z naturą.
To miejsce, w którym można powrócić do korzeni i uświadomić sobie, że uprawa warzyw czy owoców to wymagające, ale też bardzo satysfakcjonujące zadanie. Umożliwia nawiązywanie więzi społecznych i budowanie relacji w lokalnych społecznościach – czytamy w komunikacie prasowym twórców kampanii.
Ogród społeczny? Kojarzy jedynie 1/3 z nas
Świadomość Polaków na temat ogrodów społecznych jest dość niska, ponieważ zaledwie co trzeci z nas deklaruje znajomość tego pojęcia. Jedynie 1/5 potrafi natomiast wskazać, gdzie ogród społeczny się w jego okolicy mieści.
Kampania #PowrotDoKorzeni ma na celu szerzenie wiedzy na temat ogrodów społecznych, jak również ich rewitalizację i tworzenie.
Twórcy kampanii podkreślają, że ogród społeczny to cenne miejsce do spędzania wolnego czasu i ucieczki od miejskiego zgiełku. To również miejsce, gdzie można zacząć uprawę warzyw czy ziół (z przywołanych wyników badań wynika, że aż 3/4 osób nieuprawiających warzyw i ziół twierdzi, że nie ma takiej możliwości z powodu braku odpowiedniego miejsca).
Zielone tereny – jak podkreślono w komunikacie – sprzyjają także miastu, gdyż są niezwykłą formą rewitalizacji otoczenia. Służą środowisku, poprawiają jego funkcjonalność i estetykę. Ponadto są doskonałym miejscem integrowania i aktywizowania lokalnej społeczności, umożliwiają nawiązywanie nowych znajomości. Są także dobrą przestrzenią do przeprowadzania lokalnych wydarzeń.
Bydgoszcz na pierwszy ogień
W ramach akcji i wspomnianej rewitalizacji FRoSTA objęła opieką pierwszy ogród społeczny.
Działania rozpoczęliśmy od Bydgoszczy, miasta, w którym na co dzień żyjemy i pracujemy. Dziękujemy dyrekcji oraz uczniom z IX Liceum Ogólnokształcącego im. T. Nowakowskiego w Bydgoszczy, którzy wsparli nasze działania i chętnie przyłączyli się do rozbudowania istniejącego na ich terenie ogrodu miejskiego – komentuje Aleksandra Wysocka, Marketing Director Poland & CEE w FRoSTA.
Wspólnie z Fundacją Łąka zbudowano nowe grządki, na których pracownicy firmy oraz uczniowie liceum zasadzili wiele rodzajów ziół i warzyw. Ogród jest dostępny dla wszystkich, dlatego mieszkańcy mogą korzystać z zasadzonych tam dóbr oraz pomagać w jego utrzymaniu.
Kampania #PowrotDoKorzeni będzie miała swoją kontynuację w przyszłym roku. FRoSTA obejmie opieką kolejne ogrody społeczne zlokalizowane w Polsce.
Zobacz też: Pielenie ogródka zamiast siłowni? W czasie pandemii Polacy tak właśnie dbali o zdrowie i kondycję
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.