Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Ruszyła kampania wspierająca ogrody społeczne

Wiedza dotycząca ogrodów społecznych jest znikoma. Kampania ma to zmienić

przez Radosław Święcki
3 listopada 2021
0
Materiały prasowe

Materiały prasowe

#PowrotDoKorzeni – tak nazywa się kampania firmy FRoSTA podjęta we współpracy z Fundacją Łąka. Kampania ma wspierać ogrody społeczne i szerzyć wiedzę na ich temat wśród Polaków.

Ogrody społeczne są przyjazną, dostępną dla wszystkich przestrzenią miejską, w której każdy ma możliwość obcowania z naturą.

Podobne artykuły

Rekordowe przychody Grupy Photon Energy

JYSK wspiera centrum edukacji o Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Carrefour będzie oferował klientom zniżki za zakupy do własnych opakowań

Sprawdź, jak wyglądają zabawki z bioplastiku z trzciny cukrowej

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

To miejsce, w którym można powrócić do korzeni i uświadomić sobie, że uprawa warzyw czy owoców to wymagające, ale też bardzo satysfakcjonujące zadanie. Umożliwia nawiązywanie więzi społecznych i budowanie relacji w lokalnych społecznościach – czytamy w komunikacie prasowym twórców kampanii.

Ogród społeczny? Kojarzy jedynie 1/3 z nas

Świadomość Polaków na temat ogrodów społecznych jest dość niska, ponieważ zaledwie co trzeci z nas deklaruje znajomość tego pojęcia. Jedynie 1/5 potrafi natomiast wskazać, gdzie ogród społeczny się w jego okolicy mieści.

Kampania #PowrotDoKorzeni ma na celu szerzenie wiedzy na temat ogrodów społecznych, jak również ich rewitalizację i tworzenie.

Twórcy kampanii podkreślają, że ogród społeczny to cenne miejsce do spędzania wolnego czasu i ucieczki od miejskiego zgiełku. To również miejsce, gdzie można zacząć uprawę warzyw czy ziół (z przywołanych wyników badań wynika, że aż 3/4 osób nieuprawiających warzyw i ziół twierdzi, że nie ma takiej możliwości z powodu braku odpowiedniego miejsca).

Zielone tereny – jak podkreślono w komunikacie – sprzyjają także miastu, gdyż są niezwykłą formą rewitalizacji otoczenia. Służą środowisku, poprawiają jego funkcjonalność i estetykę. Ponadto są doskonałym miejscem integrowania i aktywizowania lokalnej społeczności, umożliwiają nawiązywanie nowych znajomości. Są także dobrą przestrzenią do przeprowadzania lokalnych wydarzeń.

Bydgoszcz na pierwszy ogień

W ramach akcji i wspomnianej rewitalizacji FRoSTA objęła opieką pierwszy ogród społeczny.

Działania rozpoczęliśmy od Bydgoszczy, miasta, w którym na co dzień żyjemy i pracujemy. Dziękujemy dyrekcji oraz uczniom z IX Liceum Ogólnokształcącego im. T. Nowakowskiego w Bydgoszczy, którzy wsparli nasze działania i chętnie przyłączyli się do rozbudowania istniejącego na ich terenie ogrodu miejskiego – komentuje Aleksandra Wysocka, Marketing Director Poland & CEE w FRoSTA.

Wspólnie z Fundacją Łąka zbudowano nowe grządki, na których pracownicy firmy oraz uczniowie liceum zasadzili wiele rodzajów ziół i warzyw. Ogród jest dostępny dla wszystkich, dlatego mieszkańcy mogą korzystać z zasadzonych tam dóbr oraz pomagać w jego utrzymaniu.

Kampania #PowrotDoKorzeni będzie miała swoją kontynuację w przyszłym roku. FRoSTA obejmie opieką kolejne ogrody społeczne zlokalizowane w Polsce.

Zobacz też: Pielenie ogródka zamiast siłowni? W czasie pandemii Polacy tak właśnie dbali o zdrowie i kondycję

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ekologia
ShareTweet

Podobne artykuły

Badanie na temat drugiego obiegu ubrań, sklep w centrum handlowym
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

Wymiana kopciuchów w WarszawieDym wylatujący z komina kopciucha w Warszawie
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

przedstawiciele Columbus Energy, Saule Technologies i Somfy Polska po podpisaniu umowy
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

Andrzej Gutowski, Colliers
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Następny artykuł
Jeff Bezos przeznaczy 2 mld dolarów na ratowanie natury

Jeff Bezos przeznaczy 2 mld dolarów na ratowanie natury

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version