Bank Ochrony Środowiska podpisał kolejne umowy w ramach projektu „Mój Elektryk”. Do programu właśnie przystąpiły PKO Leasing i Masterlease. W ubieganiu się o dotację będą one wspierać zarówno klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Wkrótce, w ofercie obu firm możliwe będzie nabycie ładowarki EV z dofinansowaniem.
„Mój Elektryk” to zaplanowany na lata 2021-2026 projekt prowadzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jego celem jest dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie. Co to oznacza w praktyce? Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów elektrycznych. NFOŚiGW szacuje, że w ciągu 5 lat dofinansuje 35 tys. samochodów. Wnioski mogą składać zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy, samorządy i inne instytucje.
Dla klientów biznesowych i indywidualnych
Pierwszym partnerem programu „Mój elektryk”, jeszcze we wrześniu tego roku, został Bank Ochrony Środowiska. Teraz umowę z BOŚ podpisali PKO Leasing wraz z Masterlease. O uzyskanie dotacji do leasingu pojazdów elektrycznych za pośrednictwem PKO Leasing, będą mogli ubiegać się klienci biznesowi. Masterlease umożliwi natomiast nabycie pojazdu elektrycznego z dofinansowaniem również klientom indywidualnym. PKO Leasing i Masterlease rozpoczną działania operacyjne i przyjmowanie wniosków od klientów wraz z początkiem 2022 roku.
Przeczytaj także: BOŚ w programie „Mój Elektryk”
Przedstawiciele obu firm uważają, że oprócz państwowych dopłat zachętą do udziału w programie będzie oferowana forma finansowania. Aż 90 proc. przedsiębiorców pojazdy elektryczne chce finansować w ramach leasingu i wynajmu długoterminowego, zamiast kupować je za gotówkę – takie wnioski płyną z raportu „Floty pojazdów kluczem do elektromobilności” opracowanego przez PKO Leasing, we współpracy z Masterlease i Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alernatywnych (PSPA).
Sektor MSP napędza rozwój zielonej motoryzacji na rodzimym rynku. To bardzo ważny sygnał dla firm leasingowych i CFM, które powinny wskazywać klientom zalety ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań w motoryzacji, proponować im dopasowaną ofertę finansowania, a także dodatkowe możliwości wsparcia, w tym wypadku rządowego, które niewątpliwie uatrakcyjniają oferowany produkt – mówi Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing – Jako lider usług leasingowych w Polsce, chcemy wspierać zieloną transformację i pomagać klientom w zarządzaniu ich flotą. PKO Leasing i Masterlease zakładają znaczący udział w pozyskaniu dostępnych kwot dotacji dla swoich klientów, służąc pomocą na każdym etapie ubiegania się o dofinansowanie z puli programu „Mój elektryk”.
Dzięki dopłacie również wynajem długoterminowy samochodu elektrycznego zyska dodatkowy argument ekonomiczny.
Jedno okienko dla chętnych na ekologiczne auto
Wysokość przyznanej dotacji w ramach programu „Mój elektryk” zależy od tego, czy wnioskodawca jest osobą fizyczną (z Kartą Dużej Rodziny lub bez niej), czy przedsiębiorcą. Pozostałe kryteria dotyczą rodzaju, wartości i rocznego przebiegu pojazdu. Firmy mogą uzyskać dofinansowanie do 27 000 zł na samochód osobowy. Muszą jednak spełnić dwa warunki: maksymalna cena pojazdu nie przekroczy 225 000 zł oraz wnioskodawca zadeklaruje min. 15 000 rocznego przebiegu. W przypadku braku deklaracji dot. przebiegu, kwota dotacji to 18 750 zł. Dofinansowanie uzyskane dla samochodów dostawczych waha się od 50 000 do 70 000 zł, w zależności od zadeklarowanego przebiegu.
Przygotowane przez Masterlease kalkulacje pokazują, jak dopłata wpłynie na miesięczne koszty wynajmu długoterminowego dla przykładowego samochodu (Nissan LEAF 40kWh Acenta z 2021 roku o wartości 132 300 zł).
W ramach 2-letniej umowy z limitem do 30 000 km rocznie opłata za pojazd wyniesie bez dopłaty 1885 zł netto miesięcznie. Jeśli opłata wstępna pozyskana z programu „Mój Elektryk” wyniesie 27 000 zł , to czynsz obniży się do 729 zł netto miesięcznie.
Realizując program „Mój elektryk” wprowadzamy zasadę „jednego okienka”. Nasi klienci nie muszą martwić się o formalności, aby uzyskać dofinansowanie w ramach programu do zakupu auta z napędem elektrycznym lub wodorowym. Po naszej stronie leży ich dopełnienie i kontakt z operatorem programu – Bankiem Ochrony Środowiska. Przyznana dotacja zostanie rozdystrybuowana przy pomocy firmy leasingowej. Zatem to u nas klient składa wniosek o umowę leasingową i przyznanie dotacji – wyjaśnia Maciej Matelski, Dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych PKO Leasing.
Elektryczne samochody dostępne od ręki
Grupa PKO Leasing będzie wspierać swoich klientów w uzyskaniu dofinansowania do pojazdów elektrycznych wszystkich marek, wpisujących się w definicję dotacji. Będzie też oferował auta elektryczne dostępne od ręki na wspólnej platformie PKO Leasing i Masterlease – Automarket.pl. Jak zapowiadają przedstawiciele platformy, oferta aut będzie obejmować kilkudziesięciu dealerów różnych marek, a liczba aut będzie sukcesywnie zwiększana.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.