Coraz większa popularność diet bezglutenowej, bezcukrowej i bezlaktozowej sprawia, że rośnie zapotrzebowanie na tego typu produkty w koszyku codziennych zakupów. W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, Netto poszerza ofertę produktów dostępnych w sklepach sieci w ramach tzw. półki zdrowia.
Zdrowa żywność niezmiennie zyskuje na popularności, a rozwój kategorii to nie kwestia chwilowej mody, a rosnącej świadomości żywieniowej i zapotrzebowania. To zresztą jest skorelowane z jej dostępnością. Kiedyś produktów bez laktozy, bez glutenu czy bez cukru trzeba było szukać w specjalistycznych sklepach, dziś wystarczy na przykład przyjść do Netto – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska.
W każdym sklepie tej sieci, niezależnie od wielkości miejscowości, w której jest on zlokalizowany, znajduje się tzw. półka zdrowia, a w jej ramach dostępny jest szeroki wybór produktów bio/eko, bezglutenowych, bezlaktozowych i bezcukrowych.
Bogata i zróżnicowana oferta, dobre ceny oraz obecność w ponad 450 sklepach Netto w całej Polsce to czynniki, które przekładają się na atrakcyjność półki zdrowia wśród naszych klientów. Dla nas to jasny sygnał, że warto ją rozwijać – zapowiada Kamińska.
I tak, z początkiem lipca w sklepach Netto pojawiły się kolejne produkty, które uzupełniły dotychczasową ofertę. Tym samym kategoria bez cukru poszerzyła się m.in. o wafle bez cukru Wawel, podpłomyki bez cukru Kupiec, andruciki bez cukru Marta, ciasteczka owsiane kakaowe Vitally Food, galaretki Fresh & Fruity bez cukru), dżem słodzony ksylolitem Stovit czy Sugarel Stevia Krüger dla diabetyków. Z kolei w ramach asortymentu bio i eko w sprzedaży pojawiły się m.in. ekologiczna kasza manna razowa Symbio, stanowiący bogate źródło witamin i minerałów groszek bio Manfuso czy bio musy Tymbark (różne rodzaje). Poszukujący produktów bez glutenu kupią w Netto m.in. klasyczne bezglutenowe muffiny Celiko.
Półka zdrowia w Netto obejmuje już łącznie blisko 160 produktów. Wśród nich ponad 70 z kategorii bio/eko, w tym tych marki własnej GoEKO, a w jej ramach mi.in. cukier trzcinowy, różne rodzaje makaronów, syropy z czarnego bzu i porzeczki, oliwę czy pesto. Obok nich dostępny jest szeroki wybór produktów bezglutenowych, których jest w Netto ponad 30, podobnie jak tych bez cukru. Linia „zdrowa alternatywa”, oferująca zdrowsze zamienniki tradycyjnych produktów, to również około 30 pozycji.
O Netto Polska
Sieć handlowa, która w ciągu ponad 25 lat swojej obecności na polskim rynku, wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ok. 400 sklepów w Polsce i cztery centra dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.