Jeszcze do końca miesiąca jest czas na oddanie głosu w konkursie European Food Transition Awards. Inicjatywa ta promuje zrównoważony rozwój i zdrowe odżywianie. Wśród 38 produktów zgłoszonych z polskiego rynku znalazły się m.in. chrupki z soczewicy Przysnacki i ciastka San Łakotki Złotokłose. Dla osób głosujących w konkursie przygotowano 250 bonów na zakupy.
European Food Transition Awards (Europejska Nagroda Transformacji Żywieniowej) to nowa inicjatywa Grupy Carrefour. Jest to konkurs, w którym udział mogą wziąć dostawcy sieci – zarówno globalni, jak i lokalni. Jego celem jest promowanie produktów, które popularyzują zdrowie i rozwiązania przyjazne środowisku.
Zaproszenie do konkursu
W lecie bieżącego roku europejscy dostawcy sieci otrzymali zaproszenia do zgłoszenia swoich produktów. Chodziło o artykuły, które ich zdaniem oddają ideę transformacji żywieniowej pod kątem czterech aspektów: zdrowia, opakowania, klimatu oraz bioróżnorodności. Następnie zgłoszenia zostały uporządkowane według 9 kategorii: produkty spożywcze słone, produkty spożywcze słodkie, dania gotowe, świeże i mrożone, produkty mleczarskie i desery, produkty w płynie, produkty dla niemowląt, produkty utrzymania domu, kosmetyki, produkty dla zwierząt.
W pierwszej edycji konkursu ostatecznie wezmą udział dostawcy z sześciu krajów: Francji, Belgii, Włoch, Hiszpanii, Rumunii oraz Polski. Wśród 38 produktów zgłoszonych z polskiego rynku znalazły się m.in. chrupki z soczewicy Przysnacki, ciastka San Łakotki Złotokłose oraz szampon regenerujący z awokado Nature Box.
Więcej: Blockchain sprawdzi jakość ziemniaków. Carrefour rusza z pionierskim projektem
Pierwsza faza konkursu to wybór finalistów każdej kategorii, którego dokonają konsumenci z sześciu krajów. Mogą to zrobić wyłącznie przez specjalny serwis online dostępny pod adresem: european-foodtransition-awards.com. Głosowanie jest możliwe do 1 listopada. Wśród osób, które oddadzą głos, organizator rozlosuje 250 bonów o wartości 50 zł każdy na zakupy w Carrefour.
Zdrowe odżywianie i odpowiedzialność społeczna
Druga faza wydarzenia należeć będzie do specjalistów. Jej sedno stanowią obrady 10-osobowego międzynarodowego jury złożonego z ekspertów odpowiedzialności społecznej. Eksperci wybiorą europejskich zwycięzców każdej kategorii oraz po jednym krajowym zwycięzcy z każdego państwa uczestniczącego w konkursie. Wybranym produktom zapewniona zostanie roczna ekspozycja w katalogach sieci oraz szczególne miejsce w sklepach stacjonarnych podczas Tygodnia Transformacji Żywieniowej Carrefour. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi 1 grudnia podczas oficjalnej ceremonii, którą poprowadzi CEO Grupy Carrefour – Alexandre Bompard.
Grupa Carrefour zorganizowała konkurs jako kolejne rozwinięcie Strategii Transformacji Żywieniowej, którą ogłosiła w 2019 roku. Celem sieci jest zostanie światowym liderem w zakresie transformacji żywieniowej dla wszystkich, poprzez oferowanie klientom – każdego dnia i w każdym miejscu – żywności zdrowej, wysokiej jakości i w rozsądnej cenie.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.