Największy producent samochodów hybrydowych i lider prywatnej opieki medycznej łączą siły. We współpracy z Toyotą LUX MED wymieni dotychczasowe auta na samochody, które redukują emisję najbardziej trujących substancji o 90 proc.
Grupa LUX MED od blisko dekady dba o zdrowie Polaków. Teraz chce, by opieka ta przybrała jeszcze bardziej kompleksowy charakter i obejmowała także troskę o środowisko naturalne. W ostatnim czasie firma zorganizowała inicjatywę Healthy Cities, dzięki której zasadzonych zostanie ponad 300 tys. drzew w całej Polsce. Ponadto organizacja już od kilku lat wykorzystuje w swych placówkach energię elektryczną pozyskiwaną wyłącznie z odnawialnych źródeł.
Flota hybrydowa
Wymiana samochodów to kolejne działanie Grupy LUX MED podejmowane w ramach troski o środowisko naturalne. Firma podpisała umowę o współpracy, na mocy którego Grupa LUX MED wymieni flotę na samochody hybrydowe marki Toyota. Grupa LUX MED zamówiła samochody Toyoty z różnych segmentów, wszystkie wyposażone w napęd hybrydowy najnowszej, czwartej generacji.
Misją Grupy LUX MED jest pomaganie ludziom w dłuższym, zdrowszym i szczęśliwszym życiu oraz czynienie świata lepszym. Troska o środowisko to także profilaktyka zdrowotna, którą traktujemy jako jeden z kluczowych aspektów naszej działalności. Stale monitorujemy i zarządzamy wpływem naszej działalności operacyjnej na środowisko m.in. mierząc i redukując nasz ślad węglowy. Wymiana floty na samochody hybrydowe to kolejny krok, który przybliży nas do realizacji założonych celów redukcyjnych – wyjaśnia Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.

W skład nowej floty wejdzie miejski Yaris z napędem hybrydowym 1.5 o mocy 116 KM, Corolla z nadwoziem Hatchback i TS Kombi, ze 122-konnym hybrydowym napędem 1.8, crossover Toyota C-HR z tym samym napędem, a także średniej wielkości sedan Camry i SUV RAV4 – oba z 218-konnym układem Hybrid Dynamic Force 2.5.
Nieemisyjna jazda w dobrej cenie
To jest bardzo symptomatyczny moment. Ogromna grupa zajmująca się ochroną zdrowia wybiera samochody, które redukują emisję tych najbardziej trujących substancji – tlenków azotu aż o 90 proc. w porównaniu do tradycyjnych aut. To są samochody, które 60–70 proc. czasu i dystansu w miastach pokonują bezemisyjnie, tylko na silnikach elektrycznych, ale nie mają problemu z zasięgiem i nie trzeba ich ładować. Co więcej, są to samochody dostępne w normalnych cenach. Obecnie ceny hybryd nie odbiegają od cen samochodów konwencjonalnych – podkreśla dr Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.
Toyota jest największym producentem samochodów hybrydowych na świecie. Obecnie gama jej hybryd na świecie liczy 44 samochody. Do tej pory Toyota sprzedała 18 mln hybryd, co pozwoliło uniknąć emisji 140 mln ton CO2. Współczesna gama modelowa marki jest wyposażona w napędy hybrydowe czwartej generacji i obejmuje wszystkie kluczowe segmenty i rodzaje nadwozia. Hybrydy Toyoty zużywają o kilkadziesiąt procent mniej paliwa od porównywalnych samochodów benzynowych i są w stanie poruszać się na samym silniku elektrycznym bez ładowania akumulatora z zewnętrznej sieci.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.