Excellence ma za sobą rok godny swojej nazwy. W porównaniu z rokiem 2021 firma zanotowała wzrost sprzedaży o prawie 30 proc. Zarząd Excellence podjął decyzję o przeniesieniu notowań akcji spółki z NewConnect na rynek regulowany GPW. Spółka czeka na zatwierdzenie prospektu emisyjnego przez KNF.
Excellence to polski producent soków, syropów, napojów oraz suplementów diety, notowany na NewConnect. Po czterech kwartałach 2021 roku osiągnął przychody w wysokości 62,8 mln zł, czyli o 29 proc. wyższe w porównaniu do roku 2020. Zysk netto wyniósł 2,76 mln zł i wzrósł o 2,36 mln zł.
Rok 2021 był dla Excellence bardzo dobry – mocno zwiększyliśmy sprzedaż, rozszerzyliśmy zasięg geograficzny, podpisaliśmy perspektywiczne umowy zagraniczne, wprowadziliśmy na rynek nowe produkty i realizowaliśmy mocne kampanie marketingowe – m.in. z Team X. Wszystkie te działania przełożyły się na bardzo dobre wyniki finansowe i wzmocnienie udziału naszych produktów w poszczególnych segmentach rynku. Zakładamy, że rok 2022 będzie kontynuacją dotychczasowych trendów – przyniesie dalszy wzrost popytu na nasze produkty. Planujemy też kolejne akcje sprzedażowe i wzmocnienie współpracy z sieciami handlowymi – mówi Dariusz Polinceusz, prezes Excellence.
Kluczowe wydarzenia roku
Jednym z istotniejszych dla rozwoju spółki wydarzeń w 2021 roku była umowa Health Medica na dostawę produktów na rzecz OTCF S.A. o łącznej wartości 2,35 mln zł. Współpraca ma charakter długoterminowy. W ramach umowy Health Medica dostarczy nowatorskie, prozdrowotne wyroby witaminowe o unikatowych recepturach, niedostępne jak dotąd na polskim rynku.
Firma chwali się także objęciem 10 proc. akcji spółki Polskie Konopie. Będzie ona produkowała artykuły spożywcze z dodatkiem konopi, suplementy diety, a także rozpocznie sprzedaż wyrobów farmaceutycznych i medycznych oraz kosmetyków na bazie konopi. Kluczowym wydarzeniem była ponadto inwestycja w nową spółkę Excellence Cannabis SA wraz z partnerem strategicznym: Intenson Europe. Excellence wraz z przewodniczącym rady nadzorczej Marcinem Ciecierskim objął ponad 46% akcji nowej spółki. Spółka będzie specjalizować się w produkcji wyrobów z olejem cannabis oraz na kryształach CBD – produktów spożywczych, kosmetycznych i suplementów diety.
Ważne umowy i dofinansowanie
W 2021 roku Grupa Excellence zawarła 3-letnią umowę ze wszystkimi business unitami Jeronimo Martins w Europie. Umowa rozszerza obecną współpracę dotyczącą produkcji i dostaw wyrobów marki własnej sieci w Polsce o Portugalię oraz Maderę. Wartość nowego zamówienia wynosi rocznie 144.300 Euro. Rozszerzenie umowy daje możliwość dostarczania produktów do: 480 sklepów Pingo Doce, 40 hal cash and carry Recheio oraz operatorów zaopatrzenia Horeca. Excellence od wielu lat współpracuje z siecią Biedronka dostarczając produkty w stałym asortymencie – zarówno marki własnej sieci, jak i pod marką producenta „Excellence”.
W minionym roku firmie udało się pozyskać dofinansowanie z funduszy UE w wysokości blisko 200 tys. zł na realizację projektu wdrożenia zmian w zarządzaniu procesem produkcji. Grupa zakupiła też 51 proc. udziałów w Health Medica – specjalizującej się w produkcji i sprzedaży suplementów diety oraz kosmetyków. To inwestycja zgodna z kierunkiem rozwoju Grupy Excellence i odpowiadająca na rosnący popyt rynkowy w tym segmencie. Health Medica pracuje nad nowoczesną platformą internetowej sprzedaży suplementów diety, która powinna zostać uruchomiona do końca 2021 roku.
1,5 mln litrów soków miesięcznie
Excellence eksportuje swoje produkty także do Niemiec, Holandii, Czech, na Białoruś i Ukrainę, Litwę, Łotwę i do Estonii. Asortyment jest dostępny również w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Tradycyjne smaki od Excellence docenili także konsumenci w Kanadzie. Spółka prowadzi działania w celu pozyskania dystrybutora w Azji i na Bliskim Wschodzie.
Excellence jest największym producentem syropów sprzedawanych pod markami własnymi dużych sieci handlowych w Polsce. Współpracuje z takimi sieciami, jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Tesco, Makro, Carrefour, Auchan, Selgros, Aldi, Kaufland, Leclerc czy Polo Market. Drugą część biznesu stanowią soki i syropy sprzedawane pod markami należącymi do Excellence, np. I am BIO, Biorę, Monzini. Miesięczna produkcja soków i syropów sięga 1,5 mln litrów. Pod względem ilościowym spółka jest numerem dwa w Polsce – co trzeci litr sprzedawany w naszym kraju został wyprodukowany w zakładzie Excellence. Na podstawie danych AC Nielsen Excellence szacuje swój udział w polskim rynku syropów na ok. 24 proc.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.