Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Dostawcy LPP z Pakistanu i Bangladeszu coraz bardziej zainteresowani bezpieczeństwem chemicznym

70 proc. odzieży LPP produkowanej w Bangladeszu i Pakistanie jest zgodne ze standardami zrównoważonego bezpieczeństwa chemicznego

przez Redakcja
22 lutego 2022
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Już blisko 60 proc. fabryk szyjących dla LPP odzież w Bangladeszu i Pakistanie oraz ponad 82 proc. dostawców jeansów na tych rynkach to członkowie Zero Discharge of Hazardous Chemicals. Tym samym współpracujące bezpośrednio z LPP zakłady zrzeszone w ZDHC odpowiadają dziś już za 70 proc. produkcji polskiej spółki w tych krajach.

Misją powołanej w 2011 roku inicjatywy Zero Discharge of Hazardous Chemicals jest wdrażanie najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego bezpieczeństwa chemicznego w całym łańcuchu dostaw branży odzieżowej. W ciągu 10 lat prac mających na celu ustanawianie standardów ograniczających wykorzystanie niebezpiecznych substancji w tym sektorze, do porozumienia przystąpiło ponad 8400 podmiotów z całego świata, w tym 75 brandów, 6390 producentów odzieży i obuwia, 1756 producentów substancji, 192 laboratoria i jednostki certyfikujące.

Podobne artykuły

Rekordowe przychody Grupy Photon Energy

JYSK wspiera centrum edukacji o Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Carrefour będzie oferował klientom zniżki za zakupy do własnych opakowań

Sprawdź, jak wyglądają zabawki z bioplastiku z trzciny cukrowej

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

Własne działanie i motywacja dla innych

Liczby te też stale rośną – w ciągu zaledwie 12 miesięcy grupa zarejestrowanych w ZDHC producentów substancji chemicznych wzrosła o 37 proc., a o 30 proc. zwiększyła się liczba producentów odzieży i obuwia. Wśród nich jest również LPP – polski producent odzieży, który jako pierwsza polska spółka przystąpił do porozumienia w 2020 r.

Preferujemy współpracę z odpowiedzialnymi i świadomymi klimatycznie zakładami. Im zlecamy większe partie produkcji, co automatycznie staje się dla szwalni czynnikiem motywującym do przystępowania do inicjatywy ZDHC. W ten sposób nie tylko mobilizujemy lokalnych przedsiębiorców do przestrzegania bezpieczeństwa chemicznego produkcji, ale też sami bardziej skutecznie realizujemy cele sukcesywnego zmniejszania naszego wpływu na otoczenie. Tym sposobem dziś aż 70 proc. naszych ubrań produkowanych w Bangladeszu i Pakistanie, w tym 99 proc. jeansów spełnia restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa chemicznego określonego przez ZDHC– komentuje Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. ESG w LPP.

Niezależnie od przynależności do ZDHC, LPP do każdego zamówienia przekazywanego do fabryki, dołącza opracowany standard jakości, tzw. „LPP Quality Guidebook”, który zawiera szczegółową listę środków chemicznych zakazanych w produkcji kolekcji polskiej firmy oraz wykaz dopuszczalnych stężeń innych substancji kompatybilnych z wymogami unijnymi zawartymi w rozporządzeniu REACH.

Przeczytaj także: 20 proc. kolekcji marek LPP w 2022 roku powstanie ze zrównoważonej bawełny 

Przywracanie ekosystemu wodnego do stanu wyjściowego

Przy wsparciu LPP, w 2020 roku do ZDHC przystąpiło łącznie 20 fabryk współpracujących bezpośrednio z polską firmą w Bangladeszu i 3 zakłady z Pakistanu. LPP wspiera swoich dostawców z obu krajów nie tylko w zakresie zarządzania środkami chemicznymi, zwiększania bezpieczeństwa pracowników, którzy odpowiadają za proces produkcyjny, ale również odpowiedniej utylizacji odpadów, takich jak ścieki i wody poprodukcyjne.

W krajach, gdzie poziom świadomości ekologicznej odbiega od standardów europejskich, kluczowym czynnikiem poprawiającym stan środowiska naturalnego jest fakt, że obok ograniczenia używania szkodliwych substancji przy produkcji odzieży, ZDHC stawia na jakość wody po oczyszczeniu, która oddawana jest do środowiska. Jej skład weryfikowany jest zarówno pod względem chemicznym, fizycznym i biologicznym. Oznacza to, że fabryki należące do ZDHC zobowiązane są nie tylko do oczyszczania wody, ale też poprawy jej jakości na tyle, aby sukcesywnie przywracać ekosystem wodny do stanu wyjściowego – podsumowuje Aleksandra Pawelec, audytor ds. zrównoważonego rozwoju w LPP.

Fot. materiały prasowe

Krok w kierunku większego bezpieczeństwa produkcji

Skuteczność działań podejmowanych przez marki modowe, dostawców chemikaliów oraz jednostki badawcze gwarantować ma nie tylko ich ścisła współpraca na rzecz propagowania zmniejszenia śladu chemicznego odzieży. Istotnym elementem zmiany jest również szczegółowa analiza raportów opracowywanych przez certyfikowane laboratoria, uprawnione do kontroli przestrzegania wytycznych ZDHC w zakresie substancji stosowanych przez daną fabrykę oraz badań jakości wody. W połączeniu z upowszechnieniem budowania przy fabrykach oczyszczalni, przyczyniać się to będzie do sukcesywnej poprawy jakości wody oddawanej do środowiska.

Zdajemy sobie sprawę, że w niektórych regionach wciąż są zakłady, których praktyki odbiegają od wymaganych przez nas standardów produkcji. Jedynym sposobem na ich ograniczenie jest niewspieranie ich działalności. Wybierając do współpracy szwalnie zachowujące bezpieczeństwo chemiczne, dajemy im powód do dalszych zmian. Co ważne, fabryki te szyją również dla innych firm odzieżowych. Robiąc krok w kierunku większego bezpieczeństwa we własnej produkcji, wpływamy zarazem na jakość produkcji innych firm z branży – stwierdza Dorota Jankowska-Tomków.

O LPP:

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje na 26 rynkach stacjonarnych, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki, Tel Awiw czy Moskwa. Oferta online dostępna jest na 31 rynkach. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka posiada sieć ponad 2000 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni przekraczającej 1,7 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla 27 tys. osób w  biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ekologia
ShareTweet

Podobne artykuły

Badanie na temat drugiego obiegu ubrań, sklep w centrum handlowym
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

Wymiana kopciuchów w WarszawieDym wylatujący z komina kopciucha w Warszawie
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

przedstawiciele Columbus Energy, Saule Technologies i Somfy Polska po podpisaniu umowy
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

Andrzej Gutowski, Colliers
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Następny artykuł
Auchan zielona transformacja, Lean&Green

Na czym polega zielona optymalizacja w Auchan?

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version