Dwa edukacyjne projekty filmowe otrzymały dofinansowania z NFOŚiGW. Stworzone dzięki dotacji programy w kilkudziesięciu odcinkach zaprezentują innowacyjne rozwiązania w dziedzinie ochrony środowiska, zwłaszcza w elektromobilności.
Jednym z dwóch beneficjentów programu „Edukacja ekologiczna” została szczecińska Fundacja 8 Kobiet. Pieniądze przeznaczy ona na realizację projektu „Eko-jazda”, czyli cross mediowej kampanii informacyjno-edukacyjnej, poświęconej promocji elektromobilności. Dzięki zastrzykowi pieniędzy w wysokości 500 tys. zł fundacja wyprodukuje 30 odcinków programu telewizyjnego „Eko-jazda”, które następnie zostaną wyemitowane w internecie (m.in. na platformie YouTube) i w telewizjach regionalnych.
Promowanie zielonej jazdy
Filmy mają przybliżyć temat samochodów elektrycznych, począwszy od definicji elektromobilności poprzez uwarunkowania prawne np. kwestie tego, jakie samochody mogą posiadać zielone tablice rejestracyjne. Kampania przedstawi zalety płynące dla środowiska z korzystania z elektryków, ale także przekaże praktyczne porady dotyczące użytkowania samochodu elektrycznego i hybrydowego.
Twórcy „Eko-jazdy” zapowiadają, że chcą podkreślać podwójne korzyści z e-jazdy, a więc te dla środowiska, jak i dla kierowców, np. możliwość darmowego parkowania, poruszania się po buspasach, wjazdu do strefy czystego transportu czy dopłaty do tego typu aut. W programie wypowiedzą się użytkownicy pojazdów elektrycznych: m.in. Marek Kamiński oraz Arkady Fiedler. Filmy to sedno projektu, Fundacja 8 Kobiet przeprowadzi jednak także kampanię w internecie oraz stworzy stronę www, na której zamieszczane będą wszystkie informacje o cyklu oraz poszczególne odcinki w formie wideo. Zasięg wszystkich tych aktywności edukacyjno-promocyjnych oraz informacyjnych w projekcie sięgnie ponad 552 tys. osób.
Eko innowacje na start
NFOŚiGW wsparło także firmę DeLord Sp. z o.o. Za otrzymane 342 tys. zł firma ta ma wyprodukować dziesięć ok. 10- minutowych odcinków edukacyjnego programu telewizyjnego – w ramach projektu pn. „Eko-innowacje na start!”. Będzie to seria dokumentalna dla Fokus TV.
Cykl ten będzie w przystępny sposób tłumaczyć, na czym polega wynalazczość ekologiczna i dlaczego warto w nią inwestować. Celem będzie zwiększenie świadomości widzów oraz promocja rozwiązań, które dążą do zrównoważonego rozwoju. Dzięki formatowi, który najpierw przedstawi problem, a następnie zaprezentuje jedno z możliwych rozwiązań, program będzie motywować odbiorców do pozytywnych zmian. Dodatkowo w każdym odcinku znajdą się animacje, które w prosty sposób wytłumaczą trudne zagadnienia technologiczne.
Wszystkie zdjęcia do cyklu będą realizowane w Polsce. Program wyemituje Focus TV, każdy z dziesięciu odcinków emitowany będzie przynajmniej dwa razy (premierowo i powtórkowo). Projekt ma trafić do ponad 1,2 mln odbiorców.
Na przekazanie obu dotacji finansujących przedsięwzięcia pozwolił program Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Edukacja Ekologiczna”.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.