Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Danone bierze na cel potrzeby żywieniowe Polaków i wyzwania klimatyczne

Firma podsumowuje okres pandemii i przedstawia zobowiązania na najbliższe lata

przez Radosław Święcki
1 października 2021
0
DANONE

DANONE

Danone podsumowuje działania podjęte w okresie pandemii, wskazując m.in. gwarancję zatrudnienia dla wszystkich pracowników, czy preferencyjne warunki handlowe dla dostawców. Jednocześnie firma podjęła zobowiązania na kolejne lata w zakresie ochrony środowiska i promowania właściwych nawyków żywieniowych wśród Polaków.

Spółki Danone opublikowały raport podsumowujący działania podjęte na rzecz zdrowia, planety i polskiej gospodarki w 2020 roku. To rok, który zapadnie w pamięć ze względu na wybuch pandemii koronawirusa.

Podobne artykuły

Sklep „Stare na Nowo” dołącza do portfolio King Cross Praga

Skanska z tytułem międzynarodowego lidera zrównoważonego rozwoju

Bee.pl aktywnie wspiera Ukraińców i zachęca do pomocy swoich klientów

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem

„Duże zagęszczenie pszczół miodnych zagraża nie tylko im samym, ale również dzikim pszczołom” – mówi dr Justyna Kierat

Firma podkreśla w komunikacie, że bez względu na trudny kontekst społeczny i gospodarczy ubiegłego roku, spółki Danone „nie tylko kontynuowały realizację swoich zobowiązań, ale również udzieliły znaczącej pomocy tym, którzy jej potrzebowali – udowodniając, że zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność traktują na równi z dążeniem do wzrostów biznesowych”. Organizacja utrzymała dotychczasowe zatrudnienie i wprowadziła elastyczny czas pracy. Z kolei dostawcy i partnerzy biznesowi mogli skorzystać ze specjalnych warunków, umożliwiających utrzymanie ciągłości dostaw i zachowanie płynności finansowej.

Firma nie tylko podsumowuje, ale też – dostrzegając potrzeby w zakresie ochrony zdrowia i środowiska – podejmuje zobowiązania na kolejne lata.

Zobowiązania Danone

Danone zobowiązuje się do przeciwdziałania niedoborom żywieniowym Polaków, koncentrując się na promowaniu właściwych nawyków i wyborów żywieniowych oraz rozwijaniu wartościowej oferty produktowej. Zamierza także zaangażować się w ochronę naturalnych zasobów planety. Ma się to odbyć poprzez dążenie do obiegu zamkniętego swoich opakowań i zerowej emisyjności. Koncern chce też przeciwdziałać marnowaniu żywności oraz promować rolnictwo regeneratywne i diety planetarną, która jest korzystna dla zdrowia i środowiska.

Danone podkreśla też, że nieustannie doskonali receptury swoich produktów i upraszcza etykiety. A jednocześnie zachęca do podejmowania świadomych wyborów żywieniowych, przypominając, że jako pierwszy producent wprowadził system Nutri – Score na etykiety produktów mlecznych.

Na każdy nasz produkt spoglądamy kompleksowo. Konsekwentnie udoskonalamy receptury i rozwijamy ofertę, każdego roku wprowadzając dziesiątki innowacji wspierających konsumentów w komponowaniu właściwej diety. Służy temu również prosty design opakowań, zapewniający łatwy dostęp do kluczowych informacji żywieniowych. Wszystko po to, by ułatwiać prawidłowe wybory – podkreśla Marek Sumiła, Dyrektor rynku Polska i Kraje Bałtyckie.

Sięgając po zasoby naturalne niezbędne do wytworzenia wartościowej żywności, zawsze działamy w poszanowaniu środowiska naturalnego. Począwszy od sposobu pozyskiwania surowców i składników, poprzez wytwarzanie produktów, aż po realizację dostaw. Pozyskujemy wodę w sposób w pełni zrównoważony, promujemy rolnictwo regeneratywne, a w naszych zakładach zredukowaliśmy do niezbędnego minimum zużycie wody i energii elektrycznej. Szanując zasoby naturalne, stanowczo przeciwdziałamy też marnowaniu żywności – mówi z kolei Edyta Krysiuk – Kowalczyk, Dyrektorka ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju.

Firma podkreśla, że dążąc do obiegu zamkniętego zmienia opakowania na bardziej zrównoważone, współpracując z innymi przedstawicielami branży na rzecz efektywnego systemu zbiórki i recyklingu w Polsce oraz inspiruje konsumentów do postaw proekologicznych.

 

Fot. DANONE

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: zdrowe odżywianie
ShareTweet

Podobne artykuły

Lidl maluje 6 antysmogowych murali, mural z okazji 20-lecia Lidl
INNE

Lidl Polska maluje 6 antysmogowych murali

Newbridge stawiają na ekoedukację w Krakowie
INNE

Centra handlowe należące do Newbridge ruszają z ekoedukacją lokalnych społeczności

CCC dołącza do inicjatywy UN Global Compact, witryna sklepu CCC z zewnątrz
INNE

CCC dołącza do UN Global Compact. Czym jest ta inicjatywa?

Zakaz palenia węglem w Warszawie, zadymiony komin
INNE

Ilu mieszkańców Mazowsza chce zakazu palenia węglem w Warszawie?

Lidl publikuje raport bioróżnorodności, jak wygląda sklep Lidl
INNE

Lidl publikuje pierwszy ogólnobranżowy standard ochrony bioróżnorodności. Czym jest?

siedziba firmy
INNE

Co najmniej 98% oferty produktowej pochodzenia roślinnego, 20% energii elektrycznej z OZE –  Maspex wdraża strategię esg

Następny artykuł
Traficar w Łodzi. Na ulice wyjedzie 200 współdzielonych aut

Traficar w Łodzi. Na ulice wyjedzie 200 współdzielonych aut

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version