Danone podsumowuje działania podjęte w okresie pandemii, wskazując m.in. gwarancję zatrudnienia dla wszystkich pracowników, czy preferencyjne warunki handlowe dla dostawców. Jednocześnie firma podjęła zobowiązania na kolejne lata w zakresie ochrony środowiska i promowania właściwych nawyków żywieniowych wśród Polaków.
Spółki Danone opublikowały raport podsumowujący działania podjęte na rzecz zdrowia, planety i polskiej gospodarki w 2020 roku. To rok, który zapadnie w pamięć ze względu na wybuch pandemii koronawirusa.
Firma podkreśla w komunikacie, że bez względu na trudny kontekst społeczny i gospodarczy ubiegłego roku, spółki Danone „nie tylko kontynuowały realizację swoich zobowiązań, ale również udzieliły znaczącej pomocy tym, którzy jej potrzebowali – udowodniając, że zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność traktują na równi z dążeniem do wzrostów biznesowych”. Organizacja utrzymała dotychczasowe zatrudnienie i wprowadziła elastyczny czas pracy. Z kolei dostawcy i partnerzy biznesowi mogli skorzystać ze specjalnych warunków, umożliwiających utrzymanie ciągłości dostaw i zachowanie płynności finansowej.
Firma nie tylko podsumowuje, ale też – dostrzegając potrzeby w zakresie ochrony zdrowia i środowiska – podejmuje zobowiązania na kolejne lata.
Zobowiązania Danone
Danone zobowiązuje się do przeciwdziałania niedoborom żywieniowym Polaków, koncentrując się na promowaniu właściwych nawyków i wyborów żywieniowych oraz rozwijaniu wartościowej oferty produktowej. Zamierza także zaangażować się w ochronę naturalnych zasobów planety. Ma się to odbyć poprzez dążenie do obiegu zamkniętego swoich opakowań i zerowej emisyjności. Koncern chce też przeciwdziałać marnowaniu żywności oraz promować rolnictwo regeneratywne i diety planetarną, która jest korzystna dla zdrowia i środowiska.
Danone podkreśla też, że nieustannie doskonali receptury swoich produktów i upraszcza etykiety. A jednocześnie zachęca do podejmowania świadomych wyborów żywieniowych, przypominając, że jako pierwszy producent wprowadził system Nutri – Score na etykiety produktów mlecznych.
Na każdy nasz produkt spoglądamy kompleksowo. Konsekwentnie udoskonalamy receptury i rozwijamy ofertę, każdego roku wprowadzając dziesiątki innowacji wspierających konsumentów w komponowaniu właściwej diety. Służy temu również prosty design opakowań, zapewniający łatwy dostęp do kluczowych informacji żywieniowych. Wszystko po to, by ułatwiać prawidłowe wybory – podkreśla Marek Sumiła, Dyrektor rynku Polska i Kraje Bałtyckie.
Sięgając po zasoby naturalne niezbędne do wytworzenia wartościowej żywności, zawsze działamy w poszanowaniu środowiska naturalnego. Począwszy od sposobu pozyskiwania surowców i składników, poprzez wytwarzanie produktów, aż po realizację dostaw. Pozyskujemy wodę w sposób w pełni zrównoważony, promujemy rolnictwo regeneratywne, a w naszych zakładach zredukowaliśmy do niezbędnego minimum zużycie wody i energii elektrycznej. Szanując zasoby naturalne, stanowczo przeciwdziałamy też marnowaniu żywności – mówi z kolei Edyta Krysiuk – Kowalczyk, Dyrektorka ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju.
Firma podkreśla, że dążąc do obiegu zamkniętego zmienia opakowania na bardziej zrównoważone, współpracując z innymi przedstawicielami branży na rzecz efektywnego systemu zbiórki i recyklingu w Polsce oraz inspiruje konsumentów do postaw proekologicznych.
Fot. DANONE
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.