Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Biedronka wprowadza oznakowanie produktów systemem Nutri-Score

Nutri-Score to oparta na naukowych dowodach skala oznaczania żywności, która pomoże klientom w podejmowaniu świadomych wyborów żywieniowych

przez Blanka Dżugaj
20 sierpnia 2021
0
Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Od 16 sierpnia na półkach w Biedronce można znaleźć produkty oznaczone systemem Nutri-Score. Sieć chce w ten sposób ułatwić klientom podejmowanie świadomych wyborów już na etapie zakupów. Pierwszą marką własną sieci oznaczoną skalą Nutri-Score jest Vital Fresh.

Nutri-Score to system znakowania żywności na froncie opakowania. Mówi on o ogólnej jakości odżywczej produktów. Ma postać prostego kodu składającego się z 5 liter (od A do E) i odpowiadających im kolorów (od ciemnozielonego do czerwonego). Klasyfikacja A określa produkty o wyższej jakości odżywczej. Z kolei klasa E te produkty, które należy spożywać w mniejszej ilości lub rzadziej. System ten ma ułatwić konsumentom porównywanie produktów w ramach tej samej kategorii.

Podobne artykuły

Sklep „Stare na Nowo” dołącza do portfolio King Cross Praga

Skanska z tytułem międzynarodowego lidera zrównoważonego rozwoju

Bee.pl aktywnie wspiera Ukraińców i zachęca do pomocy swoich klientów

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem

„Duże zagęszczenie pszczół miodnych zagraża nie tylko im samym, ale również dzikim pszczołom” – mówi dr Justyna Kierat

Wybieranie przez porównanie

Nutri-Score odnosi się do 100 g lub 100 ml produktu. Obliczenia opierają się na bilansowaniu zawartości składników korzystnych (błonnik, białko, warzywa, owoce, strączki, orzechy, wybrane oleje i oliwa z oliwek) oraz tych, które w diecie należy ograniczać (cukry, kwasy tłuszczowe nasycone, sód pochodzący z soli oraz wartość energetyczna). Poprzez równoważenie obydwu grup składników, uzyskuje się wynik w skali od A do E. Dla przykładu: Smoothie Vital Fresh marchewka, ananas, brzoskwinia, pomarańcza 750 ml posiada klasyfikację B. Krakersy solone Top 175 g – klasyfikację D. Nutri-Score jest skalą oznaczania żywności opartą na naukowych dowodach. Rozwija ją i wspiera Narodowa Agencja Zdrowia Publicznego we Francji.

Zależy nam na tym, by klienci łatwo mogli interpretować informacje umieszczone na etykiecie i porównywać produkty. Jest to szczególne istotne w profilaktyce chorób dietozależnych. Dlatego zdecydowaliśmy się na wybór uznanego systemu Nutri-Score, coraz powszechniej używanego w Europie. W ciągu najbliższych miesięcy będziemy wprowadzać Nutri-Score na etykiety kolejnych produktów marek własnych naszej sieci – mówi Katarzyna Zgieb, starszy menedżer ds. żywienia i rozwoju jakości w sieci Biedronka.

Fot. Materiały prasowe

Smoothie i s-ka

Pierwszą marką własną sieci oznaczoną skalą Nutri-Score jest Vital Fresh. Natomiast pierwszy artykuł z tą etykietką to smoothie z marchewką, ananasem, brzoskwinią i pomarańczą. Do końca roku sieć Biedronka planuje wprowadzić do sprzedaży ponad 60 wybranych produktów oznakowanych Nutri-Score. Będą wśród nich m.in. różne rodzaje serów, twarogi, przetwory warzywno-owocowe, napoje, w tym m.in.: cola, słone przekąski, płatki śniadaniowe i wiele innych. Inicjatywa sieci wpisuje się w unijną strategię „Od pola do stołu”. Zakłada ona zapewnienie Europejczykom zdrowej, przystępnej cenowo i zrównoważonej żywności.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: Biedronka
ShareTweet

Podobne artykuły

Lidl maluje 6 antysmogowych murali, mural z okazji 20-lecia Lidl
INNE

Lidl Polska maluje 6 antysmogowych murali

Newbridge stawiają na ekoedukację w Krakowie
INNE

Centra handlowe należące do Newbridge ruszają z ekoedukacją lokalnych społeczności

CCC dołącza do inicjatywy UN Global Compact, witryna sklepu CCC z zewnątrz
INNE

CCC dołącza do UN Global Compact. Czym jest ta inicjatywa?

Zakaz palenia węglem w Warszawie, zadymiony komin
INNE

Ilu mieszkańców Mazowsza chce zakazu palenia węglem w Warszawie?

Lidl publikuje raport bioróżnorodności, jak wygląda sklep Lidl
INNE

Lidl publikuje pierwszy ogólnobranżowy standard ochrony bioróżnorodności. Czym jest?

siedziba firmy
INNE

Co najmniej 98% oferty produktowej pochodzenia roślinnego, 20% energii elektrycznej z OZE –  Maspex wdraża strategię esg

Następny artykuł
„W Blue City przeszliśmy na oświetlenie LED, zainstalowaliśmy też systemy oszczędzające wodę” – mówi Krzysztof Sajnóg

"W Blue City przeszliśmy na oświetlenie LED, zainstalowaliśmy też systemy oszczędzające wodę" - mówi Krzysztof Sajnóg

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version