Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Recyklomat Pepsico w hipermarkecie Auchan

Za każdą oddaną do recyklomatu butelkę market przeleje środki na kartę lojalnościową Skarbonka w aplikacji Auchan

przez Blanka Dżugaj
18 listopada 2021
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Zrobić coś dobrego dla przyrody i własnego portfela? Idealne połączenie, możliwe do zrealizowania w podwarszawskim Auchan. Market ten, we współpracy z Pepsico, uruchomił właśnie recyklomat do
odzysku jednorazowych opakowań po napojach. Każda oddana butelka to środki przelane przez Auchan na kartę lojalnościową klienta. 

Co to jest recyklomat? To nowoczesne urządzenie do zbierania, segregacji i zgniatania jednorazowych opakowań po napojach. Maszyna umożliwia zbiórkę dwóch popularnych frakcji surowców wtórnych: butelek PET i plastikowych zakrętek.

Podobne artykuły

Lalafo – aplikacja, która łączy darczyńców i potrzebujących z Ukrainy

Co młodzież myśli o ekologii i jakie proekologiczne działania podejmuje?

Kärcher po raz drugi został Klimatycznym Liderem Europy według Financial Times

LUX MED zbiera kroki dla zdrowia i dla planety

Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów na produktach marek własnych

Operacja bezpieczna i opłacalna

Urządzenie tego typu stanęło właśnie w sklepie Auchan w Piasecznie umożliwiając klientom zadbanie nie tylko o planetę, ale i stan własnego portfela. Każda oddana butelka bowiem to 6 groszy na karcie lojalnościowej Skarbonka w aplikacji Auchan.

Bardzo cieszymy się, że w partnerstwie z siecią hipermarketów Auchan mogliśmy uruchomić to niezwykle potrzebne urządzenie. Segregacja odpadów to znakomity sposób na ich ponowne wykorzystanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, takich jak recykling opakowań plastikowych. Powstałe w tym procesie butelki wykonane z przetworzonego surowca (rPET) przyczyniają się do budowy gospodarki obiegu zamkniętego. To kolejny krok do realizacji wizji świata PepsiCo, w której plastik nigdy nie stanie się odpadem – mówi Rafał
Jagła, Dyrektor Sprzedaży Large Format w PepsiCo. 

Fot. materiały prasowe

Obsługa recyklomatu jest bardzo prosta, a jednocześnie dostosowana do potrzeb użytkowników, w tym dzieci i osób z niepełnosprawnościami. Klient deklaruje rodzaj opakowania do recyklingu poprzez zeskanowanie
kodu kreskowego na butelce. Po wczytaniu prawidłowego kodu otwiera się wrzutnia i rozpoczyna się cykl zwrotu opakowań. Operacja jest w pełni bezpieczna dzięki czujnikom na podczerwień, które blokują zamknięcie klapy wrzutni podczas deponowania odpadów. Zintegrowana z urządzeniem waga waży opakowania, weryfikując czy jest ono prawidłowe i czy nie zawiera płynów. W następnej kolejności opakowanie trafia do zgniatarki, która redukuje znacznie jego objętość. Ze względów higienicznych zużyte opakowania odkażane są przy pomocy światła UV-C, dzięki czemu możliwy jest odzysk czystego, posegregowanego surowca.

Auchan coraz bardziej zielenieje

Aby ułatwić cały proces, urządzenie wyposażone zostało w intuicyjny interfejs, wygodny i jasny wyświetlacz multimedialny. Posiada też głośniki, które umożliwiają przekazywanie komunikatów głosowych. Recyklomat, na zamówienie PepsiCo, został zaprojektowany i wykonany przez firmę R3 Think w Polsce.

Zależy nam na tym, aby nasze sklepy były platformą wymiany doświadczeń i dążeń, w tym, w obszarze działań na rzecz planety. Wspólny projekt z PepsiCo to ważny krok mający na celu dalsze angażowanie naszych klientów w działania pro-środowiskowe. Mamy nadzieję, że docenią oni łatwość z jaką będą mogli to robić na co dzień, przy okazji zakupów – mówi Dorota Patejko, dyrektor Komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska.

Przeczytaj także: Recyklomaty coraz częstsze także w innych sieciach

Auchan Retail Polska od lat działa na rzecz środowiska. W ramach polityki gospodarki odpadami Auchan wszystkie wytwarzane odpady są sortowane na grupy, które następnie są poddawane procesom recyklingu,
tam, gdzie jest to możliwe. W przypadku folii i kartonu, w których towary przyjeżdżają do sklepów Auchan, 100 proc. odpadów (surowców wtórnych) market przekazuje do recyklingu. Zgodnie z założeniami strategii Auchan 2026 firma zmienia opakowania produktów marki własnej, aby stały się bardziej przyjazne środowiskowo. Auchan
oferuje klientom kilka rodzajów toreb na zakupy. Są to: reklamówki LDPE o pojemności 15 i 20 litrów, reklamówki PP o pojemności 21 i 38,5 litrów, bawełniane torby zakupowe i 11- litrowa torba składana. W 2019 roku w sklepach Auchan wprowadzone zostały bawełniane woreczki wielokrotnego użytku na warzywa i owoce kupowane luzem.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: Auchan
ShareTweet

Podobne artykuły

Sklep „Stare na Nowo” dołącza do portfolio King Cross Praga
INNE

Sklep „Stare na Nowo” dołącza do portfolio King Cross Praga

Skanska z tytułem międzynarodowego lidera zrównoważonego rozwoju
INNE

Skanska z tytułem międzynarodowego lidera zrównoważonego rozwoju

Bee.pl aktywnie wspiera Ukraińców i zachęca do pomocy swoich klientów
INNE

Bee.pl aktywnie wspiera Ukraińców i zachęca do pomocy swoich klientów

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem
INNE

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem

„Duże zagęszczenie pszczół miodnych zagraża nie tylko im samym, ale również dzikim pszczołom” – mówi dr Justyna Kierat
INNE

„Duże zagęszczenie pszczół miodnych zagraża nie tylko im samym, ale również dzikim pszczołom” – mówi dr Justyna Kierat

Lidl maluje 6 antysmogowych murali, mural z okazji 20-lecia Lidl
INNE

Lidl Polska maluje 6 antysmogowych murali

Następny artykuł
Carrefour wzmacnia półkę ekoziemniaków

Carrefour wzmacnia półkę ekoziemniaków

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version