Carrefour informuje o podjęciu współpracy z Grupą Producentów Warzyw Nowakowscy-Nowiccy Sp.z o.o. Rodzinna firma z Wielkopolski dołączy do grona dostawców ziemniaków marki Jakość z Natury, czyli firm FH Bugaj oraz Białuty. W wyniku połączenia sił tych trzech producentów, Carrefour rozpocznie w swoich sklepach sprzedaż ziemniaków uprawianych wyłącznie w zgodzie z filozofią rolnictwa zrównoważonego lub ekologicznego, uwzględniających globalne wyzwania społeczne oraz środowiskowe.
Marka Jakość z Natury – jak przypomina w komunikacie prasowym Carrefour Polska – rozwijana jest w Polsce od 1997 roku. Pod tym hasłem kryją się artykuły wyróżniające się najwyższą jakością, wytwarzane z troską o środowisko naturalne i dobrostan zwierząt oraz w ścisłej współpracy z rolnikami, hodowcami oraz producentami. Produkcja tej marki odbywa bez GMO i antybiotyków oraz sztucznych dodatków, a jej bezpieczeństwo potwierdzane jest regularnymi badaniami gleby, wody oraz samych produktów.
Ziemniaki marki Jakość z Natury do tej pory do sklepów sieci Carrefour dostarczały firmy – FH Bugaj z województwa łódzkiego i Białuty z województwa mazowieckiego.
Teraz do grona dostawców dołącza Grupa Producentów Warzyw Nowakowscy-Nowiccy. To rodzinna firma z Chłapowa (woj. wielkopolskie), której wielohektarowe gospodarstwo specjalizuje się w produkcji ziemniaków, a także marchwi, kapusty czy cebuli.
Tym samym wspomniana trójka producentów będzie zaopatrywać całą sieć Carrefour w Polsce w ziemniaki uprawiane w zgodzie ze środowiskiem naturalnym.
Przeczytaj także: Co to jest ekologia?
Początek rewolucji w ofercie warzyw i owoców?
Carrefour dążąc do bycia liderem transformacji żywieniowej dla wszystkich zmienia swoją ofertę produktów i zachęca Polaków do bardziej świadomej konsumpcji – mówi Marek Lipka, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy i Supply Chain Carrefour Polska.
Rozpoczęcie współpracy z Grupą Producentów Warzyw Nowakowscy-Nowiccy z Chłapowa pozwoli nam rozpocząć rewolucję w naszej ofercie warzyw i owoców. Dotychczas skupialiśmy się na oferowaniu naszym klientom szerokiego wyboru produktów, od konwencjonalnych po ekologiczne. Jednak w kategorii ziemniaków, tak bardzo lubianych przez Polaków i często goszczących na naszych stołach, chcemy iść jeszcze dalej i zaoferować klientom wyłącznie produkty najwyższej jakości uprawiane zgodnie z filozofią rolnictwa zrównoważonego lub ekologicznego – dodaje.
Kolejny etap transformacji żywieniowej
Lipka przypomina, że mamy do czynienia z kolejnym etapem transformacji żywieniowej, zainicjowanej przez sieć, której celem jest „zachęcanie naszych rodaków do dokonywania bardziej świadomych wyborów żywieniowych”.
W 2018 roku marka ogłosiła ogólnoświatowy plan „Carrefour 2022”. Jego założeniem jest pomoc konsumentom w zmianie nawyków żywieniowych, edukacja oraz zapewnienie szerokiego dostępu do informacji o sprzedawanych produktach.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Zobacz też: Carrefour chce osiągnąć neutralność klimatyczną za 20 lat
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.