Były krzywe buraki, czas na marchewki. Lidl Polska po raz kolejny rusza na ratunek niedoskonałym warzywom, zapobiegając marnowaniu żywności. Krzywe marchewki pojawią się na sklepowych półkach już w czwartek, 9 grudnia. Będzie je można kupić w cenie 4,99 zł/5 kg.
Marchew to nie tylko zdrowe, ale i niezwykle uniwersalne warzywo, mające niezliczoną ilość zastosowań. Można z niej przyrządzić przeciery, soki, przystawki, zupy, dodatki do dań głównych, desery oraz przetwory. Co więcej, aby doskonale smakowała w każdej z tych potraw, marchew nie musi mieć perfekcyjnych kształtów.
Daj szansę krzywej marchewce
Lidl stara się przekonać konsumentów, że nieperfekcyjne warzywa mają tyle samo smaku i wartości co pozostałe. Tym razem Lidl zdecydował się odkupić nieperfekcyjne marchewki od polskiej Grupy Producentów Owoców i Warzyw – POLFARM, z siedzibą w Chwaszczynie, na Kaszubach. Warzywa zostały już prawie spisane przez rynek na straty z uwagi na ich krzywiznę, popękania oraz nieregularne wymiary. Krzywe marchewki pojawią się w sprzedaży już 9 grudnia we wszystkich sklepach Lidl Polska, w cenie 4,99 zł/ 5kg.
Doskonały wygląd warzyw, piękny kolor czy regularny kształt to częste przesłanki decydujące o zakupie danego produktu lub jego odrzuceniu. Niestety wiemy, że klienci wciąż pozostają w tym zakresie bezlitośni, a przecież natura tak nie działa. Sądziliśmy, że i tym razem niedoskonałe warzywa zostaną odrzucone przez rynek, ale szczęśliwie dzięki wspólnej akcji z siecią Lidl Polska uda się uchronić marchewki przed zmarnowaniem. Liczymy, że tego typu działania oprócz zapobieganiu marnowaniu warzyw mają również charakter edukacyjny i że w przyszłości wszyscy spojrzymy na niedoskonałości produktów z większą otwartością – komentuje Michał Gulczyński z POLFARMU.
Dziś marchewki, wcześniej buraki
Nieperfekcyjne marchewki nie są pierwsze. W przeszłości Lidl dwukrotnie wykupił od rolnika krzywe buraki, które ostatecznie zostały przez klientów przyjęte bardzo dobrze i udało się zapobiec ich zmarnowaniu. Klienci mieli możliwość sięgnąć po same nieregularne warzywa, jak i w drugiej odsłonie akcji – po ketchup z krzywych buraków. W minionych miesiącach Lidl oferował również, ziemniaki które obrodziły w nadmiarze oraz jabłka prosto od sadowników, sprzedawane w dużych, drewnianych skrzyniach.
Firma Lidl Polska podkreśla, że w ramach całego łańcucha dostaw optymalizuje zamówienia oraz dostawy żywności w taki sposób, aby na sklepowych półkach znajdowało się dokładnie tyle produktów, ile potrzebują klienci. Dodatkowo, we wszystkich swoich sklepach Lidl Polska prowadzi własny projekt „kupuję, nie marnuję”. Jego celem jest wsparcie sprzedaży produktów w pełni wartościowych, ale o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia. Przeceny sięgają nawet -70 proc.
Przeczytaj także: Krzywe marchewki to nie wszystko
Od początku swojej działalności Lidl Polska współpracuje z Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności. Wspólnie podejmuje działania edukacyjne w zakresie niemarnowania żywności. Uczestniczy także w projekcie jadłodajni Caritas. Sieć każdego roku organizuje wspólnie z partnerami zbiórki żywności dla potrzebujących w sklepach Lidl Polska. Natomiast owoce, warzywa oraz pieczywo, które stracą świeżość, są przekazywane przez Lidla do dalszej przeróbki na biogaz.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.