Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Krzywa, ale dobra. Lidl ratuje niedoskonałą marchew

Krzywe marchewki pojawią się we wszystkich sklepach sieci od 9 grudnia. Będą dostępne do wyczerpania zapasów

przez Blanka Dżugaj
8 grudnia 2021
0
Fot. Depositphotos

Fot. Depositphotos

Były krzywe buraki, czas na marchewki. Lidl Polska po raz kolejny rusza na ratunek niedoskonałym warzywom, zapobiegając marnowaniu żywności. Krzywe marchewki pojawią się na sklepowych półkach już w czwartek, 9 grudnia. Będzie je można kupić w cenie 4,99 zł/5 kg.

Marchew to nie tylko zdrowe, ale i niezwykle uniwersalne warzywo, mające niezliczoną ilość zastosowań. Można z niej przyrządzić przeciery, soki, przystawki, zupy, dodatki do dań głównych, desery oraz przetwory. Co więcej, aby doskonale smakowała w każdej z tych potraw, marchew nie musi mieć perfekcyjnych kształtów.

Podobne artykuły

Sklep „Stare na Nowo” dołącza do portfolio King Cross Praga

Skanska z tytułem międzynarodowego lidera zrównoważonego rozwoju

Bee.pl aktywnie wspiera Ukraińców i zachęca do pomocy swoich klientów

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem

„Duże zagęszczenie pszczół miodnych zagraża nie tylko im samym, ale również dzikim pszczołom” – mówi dr Justyna Kierat

Daj szansę krzywej marchewce

Lidl stara się przekonać konsumentów, że nieperfekcyjne warzywa mają tyle samo smaku i wartości co pozostałe. Tym razem Lidl zdecydował się odkupić nieperfekcyjne marchewki od polskiej Grupy Producentów Owoców i Warzyw – POLFARM, z siedzibą w Chwaszczynie, na Kaszubach. Warzywa zostały już prawie spisane przez rynek na straty z uwagi na ich krzywiznę, popękania oraz nieregularne wymiary. Krzywe marchewki pojawią się w sprzedaży już 9 grudnia we wszystkich sklepach Lidl Polska, w cenie 4,99 zł/ 5kg.

Doskonały wygląd warzyw, piękny kolor czy regularny kształt to częste przesłanki decydujące o zakupie danego produktu lub jego odrzuceniu. Niestety wiemy, że klienci wciąż pozostają w tym zakresie bezlitośni, a przecież natura tak nie działa. Sądziliśmy, że i tym razem niedoskonałe warzywa zostaną odrzucone przez rynek, ale szczęśliwie dzięki wspólnej akcji z siecią Lidl Polska uda się uchronić marchewki przed zmarnowaniem. Liczymy, że tego typu działania oprócz zapobieganiu marnowaniu warzyw mają również charakter edukacyjny i że w przyszłości wszyscy spojrzymy na niedoskonałości produktów z większą otwartością – komentuje Michał Gulczyński z POLFARMU.

Dziś marchewki, wcześniej buraki

Nieperfekcyjne marchewki nie są pierwsze. W przeszłości Lidl dwukrotnie wykupił od rolnika krzywe buraki, które ostatecznie zostały przez klientów przyjęte bardzo dobrze i udało się zapobiec ich zmarnowaniu. Klienci mieli możliwość sięgnąć po same nieregularne warzywa, jak i w drugiej odsłonie akcji – po ketchup z krzywych buraków. W minionych miesiącach Lidl oferował również, ziemniaki które obrodziły w nadmiarze oraz jabłka prosto od sadowników, sprzedawane w dużych, drewnianych skrzyniach.

Fot. materiały prasowe

Firma Lidl Polska podkreśla, że w ramach całego łańcucha dostaw optymalizuje zamówienia oraz dostawy żywności w taki sposób, aby na sklepowych półkach znajdowało się dokładnie tyle produktów, ile potrzebują klienci. Dodatkowo, we wszystkich swoich sklepach Lidl Polska prowadzi własny projekt „kupuję, nie marnuję”. Jego celem jest wsparcie sprzedaży produktów w pełni wartościowych, ale o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia. Przeceny sięgają nawet -70 proc.

Przeczytaj także: Krzywe marchewki to nie wszystko

Od początku swojej działalności Lidl Polska współpracuje z Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności. Wspólnie podejmuje działania edukacyjne w zakresie niemarnowania żywności. Uczestniczy także w projekcie jadłodajni Caritas. Sieć każdego roku organizuje wspólnie z partnerami zbiórki żywności dla potrzebujących w sklepach Lidl Polska. Natomiast owoce, warzywa oraz pieczywo, które stracą świeżość, są przekazywane przez Lidla do dalszej przeróbki na biogaz.

 

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ekologia
ShareTweet

Podobne artykuły

Lidl maluje 6 antysmogowych murali, mural z okazji 20-lecia Lidl
INNE

Lidl Polska maluje 6 antysmogowych murali

Newbridge stawiają na ekoedukację w Krakowie
INNE

Centra handlowe należące do Newbridge ruszają z ekoedukacją lokalnych społeczności

CCC dołącza do inicjatywy UN Global Compact, witryna sklepu CCC z zewnątrz
INNE

CCC dołącza do UN Global Compact. Czym jest ta inicjatywa?

Zakaz palenia węglem w Warszawie, zadymiony komin
INNE

Ilu mieszkańców Mazowsza chce zakazu palenia węglem w Warszawie?

Lidl publikuje raport bioróżnorodności, jak wygląda sklep Lidl
INNE

Lidl publikuje pierwszy ogólnobranżowy standard ochrony bioróżnorodności. Czym jest?

siedziba firmy
INNE

Co najmniej 98% oferty produktowej pochodzenia roślinnego, 20% energii elektrycznej z OZE –  Maspex wdraża strategię esg

Następny artykuł
Ile drzew jest ścinanych, żeby wyprodukować papier toaletowy?

Ile drzew jest ścinanych, żeby wyprodukować papier toaletowy?

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version