Lidl wypowiedział wojnę plastikowi i odnosi na tym froncie pierwsze sukcesy. Sieć twierdzi, że jej ostatnie działania przyczyniły się do ograniczenia używania plastiku średnio o 17 proc. Jakie to działania? Przede wszystkim znakowanie BIO owoców i warzyw naturalnym światłem oraz udostępnienie woreczków wielokrotnego użytku.
Lidl Polska sporządza bilans pośredni dotyczący celów i postępów całej grupy w zakresie strategii REset Plastic. Pokazuje on, że firma, należąca do Grupy Schwarz, robi duże postępy w zakresie realizacji swoich celów. Liczne, zrównoważone działania optymalizacyjne Lidl Polska przyczyniły się do ograniczenia używania plastiku średnio o 17 proc.
Lidl i plastik nie idą w parze
W asortymencie Lidl Polska znajdują się produkty w opakowaniach wytworzonych w 100 proc. z materiału z recyklingu. Są to np. woda marki Saguaro, biodegradowalne chusteczki dla dzieci Lupilu oraz kosmetyki bez mikroplastiku. Już teraz w Lidl Polska ponad 60 proc. spośród wszystkich artykułów w dziale warzywa i owoce nie posiada opakowań.
Przeczytaj także: Lidl wprowadza kosmetyki bez mikroplastiku
Lidl nie tylko redukuje plastik wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, ale także coraz bardziej skupia się na promowaniu gospodarki obiegu zamkniętego i związanego z nią wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu.
Jeszcze więcej recyklatów
We współpracy z PreZero, sieć oferuje polskim klientom promocyjne artykuły gospodarstwa domowego marek własnych, które w 100 proc. są wyprodukowane z recyklatów. Tym sposobem Lidl pokazuje, jak można najlepiej wykorzystać materiały nadające się do recyklingu i zmniejszyć zapotrzebowanie na wykorzystanie nowego plastiku.
W tym kontekście Lidl idzie obecnie o krok dalej i zwiększa swój cel w zakresie udziału recyklatów. Do 2025 roku spółka chce wykorzystywać średnio 25 proc. recyklatów w plastikowych opakowaniach produktów marek własnych.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.