Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Koniec z papierem? Lidl promuje elektroniczne gazetki

Test obejmie kilkaset placówek sieci, głównie na terenie Wielkopolski i Kujaw

przez Redakcja
2 lutego 2022
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Lidl Polska robi kolejny krok na drodze do ograniczenia wylesiania. Po ekoparagonach i elektronicznych cenówkach, przyszedł czas na większą promocję elektronicznych gazetek wśród klientów. W części sklepów pojawią się komunikaty z informacją o dostępności najnowszych ofert na stronie lidl.pl, aplikacji Lidl Plus i aplikacji Lidl.

Po co ludziom i przyrodzie lasy? Jako zielone płuca planety wpływają one na jakość powietrza w atmosferze. Jednocześnie ściółka leśna magazynuje i oczyszcza 75 proc. wody słodkiej na świecie. Lasy stanowią źródło utrzymania dla ponad 1,6 miliarda ludzi i 80 proc. wszystkich zwierząt lądowych. Nienaruszone lasy oraz naturalne ekosystemy są ważne dla zapewnienia różnorodności biologicznej, stanowią podstawę zaopatrzenia w żywność oraz wpływają na zachowanie zdrowia. Drzewa magazynują również dwutlenek węgla – gaz cieplarniany, co ma kluczowe znaczenie w ograniczaniu zmiany klimatu.

Podobne artykuły

Lalafo – aplikacja, która łączy darczyńców i potrzebujących z Ukrainy

Co młodzież myśli o ekologii i jakie proekologiczne działania podejmuje?

Kärcher po raz drugi został Klimatycznym Liderem Europy według Financial Times

LUX MED zbiera kroki dla zdrowia i dla planety

Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów na produktach marek własnych

Mniej gazetek to mniej CO2 i więcej drzew

Lidl już od dłuższego czasu prowadzi działania mające na celu ochronę lasów. W tym roku sieć rozpoczęła m.in. wymianę papieru do paragonów na bardziej przyjazny środowisku, a także wprowadziła testy elektronicznych cenówek. W 2021 roku Lidl wprowadził politykę zakupową dla łańcuchów dostaw wolnych od wylesiania i konwersji ekosystemów. Ma ona na celu zapobieganie deforestacji, a co za tym idzie, zagrożeniu dla cennych ekosystemów.

Kolejnym krokiem jest rozpoczęta właśnie kampania zachęcająca do korzystania z elektronicznych gazetek promocyjnych. W części sklepów pojawią się komunikaty z informacją o dostępności najnowszych ofert na stronie lidl.pl, aplikacji Lidl Plus i aplikacji Lidl. Test obejmie kilkaset placówek, głównie na terenie Wielkopolski i Kujaw.

Mniejsze zapotrzebowanie na papierowe gazetki to mniejsza emisja CO2 oraz ochrona zasobów leśnych, dlatego chcemy przypominać naszym klientom, podczas ich wizyt w sklepach, że naszą ofertę mogą sprawdzić w łatwy, wygodny i szybki sposób za pomocą naszych aplikacji i strony internetowej – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR Lidl Polska.

Dla lasów i ekosystemów

Zrównoważony rozwój jest jednym z głównych celów strategicznych Lidla na rzecz lepszej przyszłości. W tym kontekście marka opracowała strategię CSR, która przedstawia jasne wskazówki dotyczące wypełniania zobowiązania do odpowiedzialnego działania. Wspólne i wszechstronne zrozumienie zrównoważonego postępowania dotyczy sześciu strategicznych obszarów: ochrona zasobów, ochrona klimatu, poszanowanie bioróżnorodności, uczciwe działanie, promowanie zdrowia i angażowanie się w dialog.

Przeczytaj także: Klienci Lidl coraz chętniej kupują produkty wege

Kluczowym obszarem działalności Działu Zakupów Lidl jest wspieranie zachowania bioróżnorodności i przeciwdziałanie wylesianiu w globalnych łańcuchach dostaw. Aby zapewnić, że łańcuchy dostaw są wolne od wylesiania, Lidl Polska nawiązał współpracę z zewnętrznymi interesariuszami w celu opracowania całościowej, opartej na czterech filarach strategii:

  • Zrozumienia wpływów
  • Ustanawianie standardów
  • Promowanie alternatyw
  • Inicjowanie zmian

Oprócz certyfikacji surowców uznanych przez Lidl za krytyczne, celem jest stosowanie bardziej zrównoważonych alternatyw produktów. Jest to sposób na ograniczenie wylesiania, przy jednoczesnym rozszerzaniu asortymentu dostępnego dla klientów. W ramach takiego podejścia Lidl Polska powiększa ofertę wegańskich oraz wegetariańskich alternatyw mięsnych i mlecznych w asortymencie.

Ekologiczne, choć niebieskie, a nie zielone

Od sierpnia ubiegłego roku w części sklepów Lidl Polska klienci spotkać mogą nowe paragony, które wyróżniają się niebieskim kolorem. Są one wykonane z innowacyjnego, bardziej ekologicznego papieru termicznego oraz posiadają certyfikat FSC. Oznacza to, że materiał pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej, a więc przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych. Kolejną zaletą jest trwałość nowych paragonów – ich materiał jest odporny na światło, olej i wodę, dlatego można go przechowywać przez długi czas. Jeśli paragon nie jest już potrzebny, można go wyrzucić do pojemnika na papier, ponieważ nadaje się do recyklingu. Jeśli „niebieski” paragon zetknie się z zakupioną żywnością, nie stanowi to żadnego problemu – materiał jest całkowicie bezpieczny dla zdrowia.

Aktualnie Lidl prowadzi test nowych paragonów w kilkudziesięciu sklepach zlokalizowanych w Warszawie oraz Poznaniu. W pozostałych lokalach w Polsce w trosce o ochronę zasobów będzie stosować standardowe paragony do momentu wyczerpania ich zapasów.

Elektroniczne cenówki – rzetelne i precyzyjne

Pozornie wyglądają jak tradycyjne cenówki, natomiast przyglądając się z bliska okazuje się, że są niewielkimi ekranami wyświetlającymi cenę, kraj pochodzenia oraz informacje o produkcie – elektroniczne cenówki, Electronic Shelf Label (ESL) docelowo mają zastąpić papierowe cenówki. Lidl podjął pierwsze kroki w celu stopniowego wprowadzenia rozwiązania – aktualnie elektroniczne cenówki funkcjonują już w jednym sklepie sieci w Poznaniu. W ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy Lidl planuje wyposażyć w elektroniczne cenówki kilkaset swoich sklepów, a docelowo wszystkie.

Lidl Polska planuje rozpocząć wyposażanie sklepów w elektroniczne cenówki od asortymentu świeżych produktów, w tym m.in. owoców i warzyw, nabiału, pieczywa. Warto podkreślić, że obszar owoców i warzyw jest szczególnie istotny, ponieważ charakteryzuje się częstymi zmianami asortymentu oraz dynamicznymi cenami. Ważne jest, aby informacje znajdujące się na cenówkach, takie jak kraj pochodzenia, cena, gramatura lub dodatkowe walory produktu były zawsze rzetelne i precyzyjne.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: Lidl
ShareTweet

Podobne artykuły

Sklep „Stare na Nowo” dołącza do portfolio King Cross Praga
INNE

Sklep „Stare na Nowo” dołącza do portfolio King Cross Praga

Skanska z tytułem międzynarodowego lidera zrównoważonego rozwoju
INNE

Skanska z tytułem międzynarodowego lidera zrównoważonego rozwoju

Bee.pl aktywnie wspiera Ukraińców i zachęca do pomocy swoich klientów
INNE

Bee.pl aktywnie wspiera Ukraińców i zachęca do pomocy swoich klientów

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem
INNE

Too Good To Go uratowało 3 miliony posiłków przed wyrzuceniem

„Duże zagęszczenie pszczół miodnych zagraża nie tylko im samym, ale również dzikim pszczołom” – mówi dr Justyna Kierat
INNE

„Duże zagęszczenie pszczół miodnych zagraża nie tylko im samym, ale również dzikim pszczołom” – mówi dr Justyna Kierat

Lidl maluje 6 antysmogowych murali, mural z okazji 20-lecia Lidl
INNE

Lidl Polska maluje 6 antysmogowych murali

Następny artykuł
Koniec z Edison Energia, czas na Polenergia

Koniec z Edison Energia, czas na Polenergia

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version