Lidl Polska robi kolejny krok na drodze do ograniczenia wylesiania. Po ekoparagonach i elektronicznych cenówkach, przyszedł czas na większą promocję elektronicznych gazetek wśród klientów. W części sklepów pojawią się komunikaty z informacją o dostępności najnowszych ofert na stronie lidl.pl, aplikacji Lidl Plus i aplikacji Lidl.
Po co ludziom i przyrodzie lasy? Jako zielone płuca planety wpływają one na jakość powietrza w atmosferze. Jednocześnie ściółka leśna magazynuje i oczyszcza 75 proc. wody słodkiej na świecie. Lasy stanowią źródło utrzymania dla ponad 1,6 miliarda ludzi i 80 proc. wszystkich zwierząt lądowych. Nienaruszone lasy oraz naturalne ekosystemy są ważne dla zapewnienia różnorodności biologicznej, stanowią podstawę zaopatrzenia w żywność oraz wpływają na zachowanie zdrowia. Drzewa magazynują również dwutlenek węgla – gaz cieplarniany, co ma kluczowe znaczenie w ograniczaniu zmiany klimatu.
Mniej gazetek to mniej CO2 i więcej drzew
Lidl już od dłuższego czasu prowadzi działania mające na celu ochronę lasów. W tym roku sieć rozpoczęła m.in. wymianę papieru do paragonów na bardziej przyjazny środowisku, a także wprowadziła testy elektronicznych cenówek. W 2021 roku Lidl wprowadził politykę zakupową dla łańcuchów dostaw wolnych od wylesiania i konwersji ekosystemów. Ma ona na celu zapobieganie deforestacji, a co za tym idzie, zagrożeniu dla cennych ekosystemów.
Kolejnym krokiem jest rozpoczęta właśnie kampania zachęcająca do korzystania z elektronicznych gazetek promocyjnych. W części sklepów pojawią się komunikaty z informacją o dostępności najnowszych ofert na stronie lidl.pl, aplikacji Lidl Plus i aplikacji Lidl. Test obejmie kilkaset placówek, głównie na terenie Wielkopolski i Kujaw.
Mniejsze zapotrzebowanie na papierowe gazetki to mniejsza emisja CO2 oraz ochrona zasobów leśnych, dlatego chcemy przypominać naszym klientom, podczas ich wizyt w sklepach, że naszą ofertę mogą sprawdzić w łatwy, wygodny i szybki sposób za pomocą naszych aplikacji i strony internetowej – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR Lidl Polska.
Dla lasów i ekosystemów
Zrównoważony rozwój jest jednym z głównych celów strategicznych Lidla na rzecz lepszej przyszłości. W tym kontekście marka opracowała strategię CSR, która przedstawia jasne wskazówki dotyczące wypełniania zobowiązania do odpowiedzialnego działania. Wspólne i wszechstronne zrozumienie zrównoważonego postępowania dotyczy sześciu strategicznych obszarów: ochrona zasobów, ochrona klimatu, poszanowanie bioróżnorodności, uczciwe działanie, promowanie zdrowia i angażowanie się w dialog.
Przeczytaj także: Klienci Lidl coraz chętniej kupują produkty wege
Kluczowym obszarem działalności Działu Zakupów Lidl jest wspieranie zachowania bioróżnorodności i przeciwdziałanie wylesianiu w globalnych łańcuchach dostaw. Aby zapewnić, że łańcuchy dostaw są wolne od wylesiania, Lidl Polska nawiązał współpracę z zewnętrznymi interesariuszami w celu opracowania całościowej, opartej na czterech filarach strategii:
- Zrozumienia wpływów
- Ustanawianie standardów
- Promowanie alternatyw
- Inicjowanie zmian
Oprócz certyfikacji surowców uznanych przez Lidl za krytyczne, celem jest stosowanie bardziej zrównoważonych alternatyw produktów. Jest to sposób na ograniczenie wylesiania, przy jednoczesnym rozszerzaniu asortymentu dostępnego dla klientów. W ramach takiego podejścia Lidl Polska powiększa ofertę wegańskich oraz wegetariańskich alternatyw mięsnych i mlecznych w asortymencie.
Ekologiczne, choć niebieskie, a nie zielone
Od sierpnia ubiegłego roku w części sklepów Lidl Polska klienci spotkać mogą nowe paragony, które wyróżniają się niebieskim kolorem. Są one wykonane z innowacyjnego, bardziej ekologicznego papieru termicznego oraz posiadają certyfikat FSC. Oznacza to, że materiał pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej, a więc przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych. Kolejną zaletą jest trwałość nowych paragonów – ich materiał jest odporny na światło, olej i wodę, dlatego można go przechowywać przez długi czas. Jeśli paragon nie jest już potrzebny, można go wyrzucić do pojemnika na papier, ponieważ nadaje się do recyklingu. Jeśli „niebieski” paragon zetknie się z zakupioną żywnością, nie stanowi to żadnego problemu – materiał jest całkowicie bezpieczny dla zdrowia.
Aktualnie Lidl prowadzi test nowych paragonów w kilkudziesięciu sklepach zlokalizowanych w Warszawie oraz Poznaniu. W pozostałych lokalach w Polsce w trosce o ochronę zasobów będzie stosować standardowe paragony do momentu wyczerpania ich zapasów.
Elektroniczne cenówki – rzetelne i precyzyjne
Pozornie wyglądają jak tradycyjne cenówki, natomiast przyglądając się z bliska okazuje się, że są niewielkimi ekranami wyświetlającymi cenę, kraj pochodzenia oraz informacje o produkcie – elektroniczne cenówki, Electronic Shelf Label (ESL) docelowo mają zastąpić papierowe cenówki. Lidl podjął pierwsze kroki w celu stopniowego wprowadzenia rozwiązania – aktualnie elektroniczne cenówki funkcjonują już w jednym sklepie sieci w Poznaniu. W ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy Lidl planuje wyposażyć w elektroniczne cenówki kilkaset swoich sklepów, a docelowo wszystkie.
Lidl Polska planuje rozpocząć wyposażanie sklepów w elektroniczne cenówki od asortymentu świeżych produktów, w tym m.in. owoców i warzyw, nabiału, pieczywa. Warto podkreślić, że obszar owoców i warzyw jest szczególnie istotny, ponieważ charakteryzuje się częstymi zmianami asortymentu oraz dynamicznymi cenami. Ważne jest, aby informacje znajdujące się na cenówkach, takie jak kraj pochodzenia, cena, gramatura lub dodatkowe walory produktu były zawsze rzetelne i precyzyjne.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.