Kaufland po raz kolejny wprowadza do oferty artykuły marek własnych wykonane z surowców wtórnych. W ofercie sieci znalazły się: odzież sportowa marki Newcential oraz akcesoria kuchenne marki Spice&Soul. Rozwój asortymentu o produkty wytworzone zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju jest jednym z elementów strategii biznesowej sieci Kaufland. Jak pokazują badania, klienci oczekują takich działań od sieci handlowych. Ponad połowa z nich deklaruje, że zwraca większą uwagę na to, jaki wpływ na środowisko mają kupowane przez nich artykuły.[1]
Pandemia zwiększyła zainteresowanie produktami powstałymi w zrównoważony sposób
Już blisko co trzeci polski konsument identyfikuje się jako osoba, która przy podejmowaniu decyzji zakupowych stawia dobro planety na pierwszym miejscu. W porównaniu ze średnią światową (18%) w Polsce to wartość większa o 12%. Zainteresowanie produktami, które powstały zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, wzrosło też w czasie pandemii. 37% badanych deklaruje, że obecnie zwraca większą uwagę na ten aspekt niż w okresie poprzedzającym epidemię COVID-19[2].
Przeczytaj także: Kaufland wprowadza własne oznaczenia chowu kurczaków
Kaufland wprowadza kolejne produkty powstałe w zrównoważony sposób
Jak informują przedstawiciele sieci Kaufland, firma wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów wprowadza do oferty kolejne produkty wykonane z surowców wtórnych. Odzież sportową Newcential oraz akcesoria kuchenne Spice&Soul będzie można nabyć w sklepach sieci do wyczerpania zapasów.
Recykling w kuchni i podczas treningu
Miłośnicy aktywnego trybu życia być może zdążyli już poznać markę dostępną w sklepach Kaufland – Newcential. Obejmuje ona odzież funkcjonalną oraz różnego rodzaju akcesoria przydatne podczas uprawiania sportu. W kolekcji Newcential pojawiło się wiele produktów. Wśród nich: biustonosze sportowe, damskie i męskie bluzy, kamizelki oraz chusty. Ubrania te posiadają certyfikat GRS (Global Recycled Standard). Potwierdza on, że do produkcji artykułów co najmniej w 50% wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu.
Przeczytaj także: Kaufland wprowadza do sprzedaży nieidealne owoce i warzywa
Sieć przygotowała specjalną ofertę również dla miłośników gotowania. 27 stycznia w asortymencie sklepów Kaufland pojawią się produkty marki Spice&Soul. Wytworzone są one w 50-100% z surowców wtórnych. Wśród nich znalazły się: otwieracz do puszek, wyciskacz do czosnku, sitko kuchenne, nóż do pizzy, obieraczka oraz zestaw przyborów kuchennych, których plastikowe elementy zostały wykonane z przetworzonych sieci rybackich. Klienci będą mogli także nabyć garnki oraz patelnie z kutego aluminium, które w całości pochodzi z recyklingu.
W ramach międzynarodowej strategii REset Plastic poszukujemy rozwiązań, które pozwalają zredukować ilość plastiku, poprawić jego przydatność do recyklingu oraz umożliwić jego ponowne wykorzystanie. Efektem tego jest m.in. wprowadzenie do oferty kolejnych produktów powstałych przy wykorzystaniu surowców wtórnych. Jako jedna z największych sieci handlowych w Polsce czujemy się zobowiązani zapewnić klientom wybór produktów, które cechuje nie tylko wysoka jakość wykonania, ale także przyjazna środowisku produkcja – podsumowuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej z Kaufland Polska.
Strategia sieci REset Plastic
Działania sieci Kaufland wpisują się w realizację międzynarodowej strategii Grupy Schwarz – REset Plastic. Zgodnie z nią do 2025 roku zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie ma zostać zredukowane o 20%. Ponadto 100% opakowań marek własnych ma w jak największym stopniu nadawać się do recyklingu.
Międzynarodowa strategia REset Plastic opiera się na pięciu filarach: redukcji plastiku, zmianie opakowań, recyklingu, usuwaniu odpadów plastikowych ze środowiska oraz innowacji i zwiększaniu świadomości społeczeństwa w zakresie recyklingu i ochrony zasobów.
[1] Pandemia zwiększyła zainteresowanie konsumentów zrównoważonym rozwojem | EY Polska
[2] https://www.ey.com/pl_pl/news/2021/12/ey-future-consumer-index-2021-zrownowazony-rozwoj
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.