Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów na produktach marek własnych

Jest to część strategii REset Plastic

Kaufland wprowadza oznaczenia dotyczące segregację odpadów

W ramach strategii REset Plastic Kaufland wprowadza na opakowaniach produktów marek własnych specjalne oznaczenia dotyczące segregacji odpadów. Z pomocą piktogramów klienci mogą zidentyfikować, do jakiego pojemnika powinny trafić poszczególne elementy opakowania. Dzięki prawidłowej segregacji wesprą proces recyklingu i ponownego wykorzystania surowców.

Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów

Jak wynika z najnowszych badań rynkowych, blisko 66% Polaków deklaruje, że segreguje odpady. Jednak prawidłowa klasyfikacja zużytych opakowań wciąż przysparza konsumentom wielu problemów[1]. Zaledwie 51% ankietowanych wiedziało, do jakiego pojemnika należy wyrzucić karton po mleku lub soku[2]. Jeszcze większym wyzwaniem okazuje się należyte sortowanie opakowań składających się z wielu elementów. Problemtyczny okazuje się np. szklany słoik z papierową etykietą i aluminiowym wieczkiem.

Przeczytaj także: Kaufland przechodzi na zieloną energię

Poprawa efektywności recyklingu to dziś konieczność. Według danych Eurostatu[3] z roku na rok zwiększa się średnia ilość odpadów opakowaniowych przypadająca na jednego obywatela UE. W 2018 r. było to 178 kg, dziś z pewnością znacznie więcej.

Konsumenci coraz bardziej świadomie podchodzą do segregacji odpadów, co potwierdzają badania rynkowe. W przypadku wielu opakowań prawidłowe sortowanie bywa jednak problematyczne. Dlatego postanowiliśmy ułatwić to naszym klientom. Piktogramy dotyczące segregacji odpadów pojawiły się już m.in. na butelkach napojów K-Classic, parówkach, salami, kiełbaskach oraz kiełbasie K-Stąd Takie Dobre. Z pomocą prostych wskazówek chcemy zachęcić konsumentów do efektywnego sortowania odpadów opakowaniowych – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.

Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów

Oznaczenia ułatwiające segregację

Specjalne oznaczenia wskazujące, do jakiego pojemnika powinny trafić odpady, umiejscowione są na opakowaniu tuż przy składzie produktu. Szczególnie pomocne okażą się z pewnością w przypadku opakowań złożonych z kilku elementów. Powinny one bowiem trafiać do różnych frakcji odpadów. Jak na przykład słoiki (szkło, aluminiowa zakrętka i papierowa etykieta). Dotychczas piktogramy pojawiły się na kilkunastu wybranych artykułach marek K-Classic i K-Stąd Takie Dobre i będą sukcesywnie wprowadzane na opakowaniach kolejnych produktów marek Kaufland.

Oznaczania dotyczące sortowania odpadów są elementem strategii REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 r. w całej Grupie Schwarz zużycie tworzyw sztucznych zostanie ograniczone o 20%. Ponadto wszystkie opakowania marek własnych mają nadawać się do recyklingu. Decyzja o umieszczaniu na opakowaniach marek własnych piktogramów ułatwiających sortowanie wpisuje się w działania edukacyjne wynikające z tej strategii.

Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów
[1] Badania przeprowadzone przez Instytut IQS na potrzeby ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej #rePETujemy, 2022
[2] Fundacja ProKarton, Jak zmienia się widza Polaków na temat segregacji kartonów po płynnej żywności?, 2021
[3] https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Packaging_waste_statistics
Oprac. su

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Exit mobile version