Do końca 2022 r. Esoleo, firma wchodząca w skład Grupy Polsat Plus, wykona dla sieci Dino Polska 300 instalacji fotowoltaicznych. Ich łączna moc wyniesie blisko 12 MWp. W latach 2020-2021 firma wykonała już instalacje na 200 sklepach Dino.
Moc każdej instalacji na dachach sklepów Dino, to 39,6 kWp każda. Zasilą one sklepy zieloną energią. W ramach pierwszego kontraktu, obejmującego lata 2020-2021, spółka uruchomiła dla sieci 200 elektrowni słonecznych.
Dino to przykład dużej sieci sklepów, która, decydując się na fotowoltaikę, dba zarówno o swój biznes, zabezpieczając się przed rosnącymi cenami energii, ale też troszczy się o czyste powietrze w Polsce – mówi Mariusz Klimczak, prezes Esoleo. – Naszymi klientami są zarówno największe sieci w kraju jak i te, które posiadają kilka sklepów. Własne elektrownie fotowoltaiczne to bowiem dobra inwestycja na przyszłość. Wzrosty cen energii dotykają zarówno gospodarstwa domowe, jak i polskie przedsiębiorstwa.
Do końca 2022 roku moc instalacji fotowoltaicznych na dachach sklepów należących do Dino Polska, wyniesie kilkadziesiąt megawatów.
Jedna firma może zdecydować się na farmę fotowoltaiczną, czyli dużą elektrownię słoneczną zlokalizowaną w jednym miejscu lub na wiele instalacji rozsianych po całej Polsce. Budowa nawet dużej ilości mikroinstalacji jest jednak łatwiejsza i szybsza – mówi Krzysztof Dziaduszyński, członek zarządu Esoleo.
Kolejna duża inwestycja Esoleo
Jest to kolejna duża inwestycja Esoleo, obok uruchomionej pod koniec października 2021 r. największej w Polsce farmy fotowoltaicznej w Brudzewie o mocy 70 MWp, którą firma wykonała dla ZE PAK.
Przeczytaj także: Columbus zwiększa udział na rynku farm
Jak podkreśla Esoleo instalacje dla Dino Polska przechodzą kilkuetapowy proces, który ma na celu zapewnienie bezpiecznego i długotrwałego korzystania z instalacji dopasowanej do konkretnych potrzeb i aspektów technicznych budynku. W jego skład wchodzi audyt, przeprowadzany przy użyciu nowoczesnych technologii i dronów, projekt, dobór elementów oraz wykonanie przez ekipy instalatorskie.
Sukces trwającego procesu zielonej transformacji energetycznej w olbrzymiej mierze zależy od szerokiego zaangażowania społeczeństwa na każdym szczeblu. Zarówno od podmiotów biznesowych, jak i gospodarstw domowych. Wierzymy, że każdy z nas może i powinien się w ten proces włączyć, dlatego nieprzerwanie udoskonalamy rozwiązania dla klientów indywidualnych, pomagając im dołączyć do zielonej zmiany i uzyskać oszczędności na rachunkach za energię elektryczną – podkreślił Mariusz Klimczak.
Dino Polska jest siecią działającą w segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Należy do najszybciej rozwijających się sieci pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży na rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.