W ramach całorocznej kampanii, zainicjowanej z okazji 5. urodzin firmy EPP, 24 zespoły przeprowadziły po 5 akcji prośrodowiskowych i na rzecz lokalnych społeczności. Działania objęły cztery obszary: zdrowie, edukacja, ekologia i odpowiadanie na potrzeby sąsiadów obiektów należących do EPP.
EPP postawił na akcje z zakresu ekologii i CSR
Sytuacja ostatnich dwóch lat jeszcze bardziej zbliżyła nasze zespoły do osób mieszkających w sąsiedztwie centrów handlowych i biurowców EPP. Dlatego z okazji 5. urodzin naszej firmy postanowiliśmy zrobić dla nich coś dobrego. Podzieliliśmy się na 24 lokalne zespoły, z których każdy miał za zadanie wykonać 5 dobrych uczynków. Po jednym na każdy rok obecności naszej firmy na rynku. Zaowocowało to planem 120 dobrych uczynków na cały rok 2021. Zrealizowaliśmy go w 100%, a niemal połowa energii włożonej w akcje została przeznaczona na pomoc typowo sąsiedzką. To pokazuje, jak istotne dla naszych pracowników jest odkrywanie i odpowiadanie na realne potrzeby ludzi w naszym najbliższym otoczeniu – mówi Urszula Matej-Bil, dyrektor komunikacji EPP.
Poprawa jakości powietrza i zapobieganie marnowani żywności
Jubileuszowe, dobroczynne gesty w ramach kampanii „5 dobrych uczynków na 5. urodziny EPP” stanowiły odpowiedź na aktualne potrzeby konkretnych ludzi, organizacji czy miejsc zlokalizowanych w sąsiedztwie centrów handlowych i biurowców EPP. Zespoły działały w 16 centrach handlowych i 6 biurowcach oraz siedzibach EPP w Warszawie oraz Kielcach. Przyświecała im także chęć zaadresowania globalnych wyzwań. Były nimi: poprawa jakości powietrza, zwiększenie bioróżnorodności miast i uczynienie ich bardziej zielonymi. Do kolejnych celów należąły: zamykanie obiegu gospodarki czy zapobieganie marnowaniu, np. żywności.
CSR EPP – których akcji było najwięcej?
Przez cały 2021 rok realizowały one lokalne działania wpisujące się w cztery filary firmy. Należą do nich: człowiek z sąsiedztwa i jego potrzeby (48% inicjatyw), ekologia (24% inicjatyw), zdrowie i aktywność fizyczna (15% akcji) oraz edukacja i budowanie kapitału intelektualnego (12% akcji).
Przeczytaj także: Szczepienia w galeriach EPP
Poruszyło nas ogromne zaangażowanie naszych pracowników oraz poświęcony przez nich czas i wysiłek, aby wspólnie zrobić coś dobrego. Akcje charakteryzowała także niebywała pomysłowość, np. dawanie drugiego życia nieużywanym przedmiotom miało wiele odsłon. Zespoły zaskoczyły nas w tym obszarze nietuzinkowym podejściem i tak powstał punkt adopcji roślin, recykling mebli, program remontowania nieużywanych rowerów i przekazywanie ich potrzebującym, a nawet przerabianie niewykorzystywanych kredek. Wyniki urodzinowej akcji zainspirowały do opracowania i uruchomienia programu wolontariatu w EPP oraz rozwijania projektu w 2022 roku – dodaje Urszula Matej-Bil.
W trosce o najbardziej potrzebujących
Kluczowe miejsce w zeszłorocznych aktywnościach EPP zajęła pomoc potrzebującym. Zorganizowano zbiórki ubrań we współpracy z organizacjami charytatywnymi i NGO. W Galerii Solnej stanęła społeczna lodówka, aby jedzenie się nie marnowało i trafiło do potrzebujących. W obiekcie znalazła się też „różowa skrzyneczka” z produktami higienicznymi dla kobiet w trudnej sytuacji.
We wszystkich obiektach handlowych i biurowych we współpracy z lokalnymi bibliotekami i przy wsparciu gmin ruszyły bookcrossingi, w których można wymieniać się książkami. To odpowiedź firmy na wyzwania gospodarki w obiegu zamkniętym oraz promowanie czytelnictwa. Cztery zespoły zainwestowały w zdobywanie wiedzy i umiejętności ogrodniczych, aby jako pierwsze w portfelu założyć łąki kwietne. Pomogły tym samym w redukcji smogu oraz zwiększyły bioróżnorodność i zieloność miast. Łąki zostały wzbogacone o budki lęgowe dla ptaków i domy dla owadów. EPP wsparło finansowo, rzeczowo i pracą wolontariuszy także 32 domy opieki i dziecka, pomogło 16 schroniskom dla zwierząt i wybudowało 2 paśniki dla dzikich zwierząt.
Jesteśmy organizacją wrażliwą na potrzeby lokalnego środowiska, w którym działamy i zorientowaną na człowieka. Dlatego element zaangażowania społecznego jest ważną częścią naszej strategii ESG, którą opublikujemy wiosną razem z pierwszym raportem ESG – podsumowała Urszula Matej-Bil.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.