Pół miliona – tyle ekologicznych działań podjęły dzieci z całego świata w ramach kampanii Mistrzowie klimatu Cartoon Network. Wśród codziennych wyzwań znalazły się m.in. zadania „Oszczędzaj wodę!”, zachęcające do zastępowania kąpieli w wannie prysznicem lub „Torby do torby!”, namawiające do ponownego użytkowania plastikowych toreb. W piątce krajów, których dzieci wykonały najwięcej wyzwań znalazła się Polska.
Zaczęło się od ankiety. Cartoon Network zapytał swoich fanów, co wywołuje w nich radość, a co jest powodem troski. Okazało się, że wśród najważniejszych rzeczy do zrobienia przez dzieci i dorosłych w tym roku na pierwszym miejscu znalazło się wynalezienie szczepionki na COVID, na drugim natomiast walka ze zmianami klimatu. Stacja postanowiła więc wspomóc swoich widzów we wprowadzaniu ekologicznych zmian w ich najbliższej okolicy. W ten sposób powstała zabawa Mistrzowie Klimatu, czyli cyfrowe centrum aktywności na stronie Cartoon Network. Dzieci mogą w nim znaleźć ciekawe pomysły na ochronę środowiska, odkryć interesujące treści przyrodnicze, poznać opinie swoich rówieśników na temat zmiany klimatu oraz wziąć udział w codziennych wyzwaniach.
Mali mistrzowie ekologii
Kampania Mistrzowie klimatu Cartoon Network ruszyła w czerwcu tego roku. Dzieci w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie już udowodniły swoje zaangażowanie w walkę z ociepleniem klimatu. Na czym to zaangażowanie polega? Na wprowadzaniu drobnych zmian w codziennym życiu, zgodnie z wyzwaniami stawianymi im przez twórców kampanii. Codziennie na platformie Mistrzowie Klimatu pojawia się kilka wyzwań do zrealizowania w najbliższym czasie – uczestnicy zabawy mogą wybrać jedno z nich lub wykonać wszystkie. Dotychczasowe zadania to m.in. oszczędzanie wody poprzez zamianę kąpieli w wannie na prysznic, przygotowanie pudełka na drugie śniadanie lub zdrowe przekąski, które nadaje się do powtórnego wykorzystania, stworzenie kompostownika w ogrodzie lub powstrzymanie się od używania urządzeń elektronicznych przez godzinę. Niektóre zadania dzieci mogą realizować samodzielnie, inne wymagają pomocy dorosłych.

Mapa mistrzów
Każde ukończone wyzwanie jest umieszczane na interaktywnej mapie, dzięki czemu uczestnicy zabawy z całego świata mogą na bieżąco śledzić swój i innych wkład w ochronę planety. Dzieci zrealizowały już blisko pół miliona zadań, a Polska znalazła się wśród 5 krajów, w których dzieci wykonały najwięcej wyzwań Mistrzów klimatu na całym świecie.
Stworzyliśmy Mistrzów klimatu Cartoon Network, by odpowiedzieć na rosnący niepokój dzieci zmartwionych zmianami klimatu i wspierać je w realizowaniu pozytywnej zmiany. Chcieliśmy zachęcić do podjęcia działań, dzięki którym głosy dzieci zostaną zauważone. Wciąż rosnąca liczba ponad pięciuset tysięcy wyzwań na całym świecie pokazała nam, że musimy stworzyć dzieciom okazję do angażowania się. Jesteśmy pod dużym wrażeniem tego, jak działają młodsze pokolenia. Inspirują nas. Cartoon Network pomaga dzieciom wpływać na otaczający je świat, dlatego kampania będzie naszym priorytetem w nadchodzącym czasie – mówi Vanessa Brookman, Head of Kids, WarnerMedia EMEA.
Cartoon Network zamierza inspirować małych widzów, by podejmowali w domu i w swojej społeczności drobne, ale istotne działania, które będą korzystne dla planety. Wszystkie wyzwania powstały we współpracy z WWF, są zróżnicowane i dopasowane do umiejętności dzieci, ale także dostosowane do potrzeb całych klas szkolnych i rodzin. Dzięki temu wszyscy chętni mogą się zaangażować.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.