Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Żabka osiągnęła neutralność plastikową w 2020 r. w ramach swoich marek własnych  

przez Julia Szypulska
16 lipca 2021
0

Eksperci szacują, że od pół wieku ludzkość żyje na „kredyt ekologiczny”. Ziemia ma ograniczoną zdolność do odnawiania zasobów, co oznacza, że model ten nie może funkcjonować w nieskończoność. Żabka, obsługując dziennie ok. 2,5 mln klientów, ma świadomość roli, jaką może odegrać wobec ograniczania plastiku i zachęcania klientów do dokonywania dobrych dla planety wyborów. Jak podała firma Żabka w komunikacie prasowym, celem Żabki jest cyrkularność, czyli zamknięcie obiegu surowców. W minionym roku Żabka jako pierwsza sieć handlowa w Polsce osiągnęła neutralność plastikową, co oznacza, że wraz z klientami i partnerami biznesowymi, zebrała tyle plastiku, ile wprowadziła do obiegu w swoich markach własnych i materiałach w sklepach. Doceniając znaczenie globalnych i regionalnych partnerstw na rzecz rozwiązywania największych wyzwań współczesności, Żabka przystąpiła też do Polskiego Paktu Plastikowego.

– Model modern convenience zakłada, że większość produktów, które sprzedajemy w Żabce, jest konsumowana przez klientów od razu i się nie marnuje. Dlatego kluczowym obszarem naszej odpowiedzialności są opakowania na produkty. Poprzez różnego rodzaju inicjatywy zachęcamy naszych klientów i franczyzobiorców do włączania się w proces budowania obiegu zamkniętego, promując ideę „zero waste”. Rezultatem naszych działań było osiągnięcie w 2020 roku neutralności plastikowej w stosunku do wprowadzonych do obrotu przez Żabkę materiałów i opakowań produktów marek własnych, dostępnych tylko w sieci. Ponadto przystąpiliśmy do Polskiego Paktu Plastikowego. Wierzymy, że działając razem, możemy jeszcze skuteczniej pracować nad zamknięciem obiegu plastiku – mówi Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Żabka Polska.

Żabka rozpoczęła od wdrożenia zasad ekoprojektowania. Pierwszym efektem było wykorzystanie w produktach marek własnych butelek pochodzących w 100 proc. z recyklingu. W efekcie wszystkie butelki marek Foodini, Wycisk, Od Nowa oraz shoty S! mają niższy ślad węglowy niż butelki wykonane z tworzyw sztucznych ze źródeł pierwotnych.

Podobne artykuły

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

Ponadto Żabka jako pierwsza firma w Polsce, wspólnie z partnerami, wdrożyła rozwiązania zgodne z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) dla marki wody OD NOWA. Akcja ma charakter pilotażowy i jest prowadzona w ponad 20 warszawskich sklepach. W placówkach tych ustawione są pojemniki, do których klienci mogą oddawać puste butelki. Ponadto Żabka realizuje także inny projekt – przy 15 sklepach w Poznaniu i Warszawie testuje EKOmaty, czyli automaty do zbiórki plastikowych opakowań po napojach i aluminiowych puszek. To innowacyjne rozwiązanie Żabka wdraża wspólnie z Żywiec Zdrój. Firmy połączyły siły, by skuteczniej promować recykling jako jeden ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego plastiku. Dzięki obu akcjom dziennie ze sklepów Żabka odbieranych jest i otrzymuje drugie życie ponad 1000 butelek.

Współpraca z franczyzobiorcami

Innym eko przedsięwzięciem Żabki jest wspólne, wraz z franczyzobiorcami, zbieranie folii z opakowań zbiorczych i transportowych, a następnie dostarczanie jej do punktów recyklingu. W 2020 r. drugie życie otrzymało w ten sposób 1,6 tys. ton tworzyw sztucznych, czyli o 50% więcej niż w roku poprzednim.

Jednocześnie sieć konsekwentnie dąży do tego, by sukcesywnie eliminować ze swoich sklepów zbędne, jednorazowe materiały z plastiku. W ponad 7200 sklepach Żabka torby na zakupy, woreczki, oraz plastikowe wieczka do kawy zostały zastąpione całkowicie biodegradowalnymi, papierowymi odpowiednikami. W ten sposób, jak informuje sieć Żabka, wraz z klientami zredukuje zużycie plastiku o 1000 ton rocznie, jednocześnie budując wśród klientów pozytywne nawyki proekologiczne. Obecnie Żabka realizuje kolejny etap tego procesu – prowadzi przegląd asortymentu w celu eliminacji zbędnego, jednorazowego plastiku z oferty produktowej sklepów. Toczą się także prace nad wprowadzeniem zamienników, które będą bardziej przyjazne środowisku.

Żabka przystąpiła też do Polskiego Paktu Plastikowego, by jak informują przedstawiciele sieci – dzieląc się doświadczeniami i praktykami – skuteczniej pracować nad zamknięciem obiegu plastiku.

 

O firmie Żabka

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7200 placówek, prowadzonych przez blisko 6000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Sklepy Żabka są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: Polski Pakt PlastikowyŻabka
ShareTweet

Podobne artykuły

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Avenida Poznań z zewnątrz
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Sprawdź, jak wyglądają zaskakujące ubrania z recyklingu w Avenidzie Poznań

Alexander Lempka i Nicolas Carmont
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Dzięki temu start upowi klienci będą podejmować bardziej ekologiczne decyzje

Zanieczyszczone pzez smog płuca
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Zobacz, jak mogą wyglądać płuca mieszkańców polskich miast

Chiny mają plan na zielony wodór
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Chiny mają plan na zielony wodór

Piasek budowlany – czy grozi nam kolejny ekokryzys?
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Piasek budowlany – czy grozi nam kolejny ekokryzys?

Następny artykuł
CCC zachęca do przekazania materiałów do recyklingu zniżkami na buty i akcesoria

CCC zachęca do przekazania materiałów do recyklingu zniżkami na buty i akcesoria

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version