Netto wycofuje ze sprzedaży jajka z chowu klatkowego. Na półkach tej sieci klienci mogą znaleźć wyłącznie jaja ściółkowe, z wolnego wybiegu, bio i jaja od kur zielononóżek.
Jak pokazuje raport fundacji „Otwarte klatki”, Polacy przykładają coraz większą wagę do pochodzenia kupowanych jaj. Zgodnie z badaniami Biostat, ponad 70 proc. ankietowanych deklaruje, że warunki hodowli kur są dla nich istotne przy wyborze jaj. Jednocześnie cena traci powoli na znaczeniu podczas robienia zakupów na rzecz warunków, w jakich hodowane są ptaki. Aż 71 proc. ankietowanych jest gotowych zapłacić więcej za jaja pochodzące z ferm zapewniających kurom lepsze warunki.
Coraz więcej sieci sklepów i producentów żywności deklaruje rezygnację z jaj z chowu klatkowego w różnej perspektywie czasowej. W Netto postanowiliśmy nie czekać z tą decyzją. W trosce o dobrostan zwierząt już dziś wycofujemy te jaja z naszej oferty. Podejmując tę decyzję, kierowaliśmy się przede wszystkim odpowiedzialnością społeczną, jaką ponosimy jako firma, a także oczekiwaniami naszych klientów i ich otwartością na tego typu zmiany – mówi Witold Baran, dyrektor handlowy Netto Polska.
Jajka to tylko pierwszy krok
Obecnie oferta Netto obejmuje cztery rodzaje jaj. Są to jaja z chowu ściółkowego, od kur z wolnego wybiegu, bio oraz uchodzące za najsmaczniejsze jaja od kur zielononóżek (opakowanie 10 sztuk). Sieć pracuje także nad kolejnymi rozwiązaniami mającymi na celu zapewnienie dobrostanu zwierząt, od których pochodzą sprzedawane w sklepach sieci produkty.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.