Oczyszczanie powietrza i zmiana myślenia o branży IT – takie są cele kampanii „IT Heroes”. W jej ramach No Fluff Jobs odsłoniła nowe murale ekologiczne, które pojawiły się w Poznaniu i Krakowie. Przez 2 miesiące oczyszczą powietrze jak ponad 210 drzew.
Celem realizowanej przez No Fluff Jobs kampanii jest przybliżenie świata IT osobom, które na co dzień nie są związane z branżą technologiczną. Jej twórcy chcą przełamać stereotypy i pokazać, w jaki sposób informatycy przyczyniają się do podnoszenia jakości życia i kreują nowe, potrzebne rozwiązania.
Malowidła pochłaniające CO2
Do akcji zgłosili się specjaliści IT pracujący nad różnorodnymi projektami. Począwszy od tych pozwalających lepiej zadbać o ludzkie zdrowie i poprawiających jakość życia, aż do wspierających środowisko naturalne. W akcji wzięło udział około 60 firm z sektora IT. Wśród nich jest wiele ogromnych organizacji jak Intel, Atlassian, EPAM czy Dynatrace. Są także kilkuosobowe start-upy.
Cieszy fakt, że wśród zgłoszonych do akcji pojawili się specjaliści IT, którzy biorą udział w projektach proekologicznych, takich jak ochrona populacji wielorybów, optymalizacja transportu morskiego w celu minimalizacji emisji CO2 czy aplikacje pozwalające dać ubraniom drugie życie. To pokazuje, jak wiele branża IT może zmienić na lepsze i jak bardzo pracujący w niej specjaliści są potrzebni, nie tylko ludziom, ale i samej planecie. O branży IT mówi się przeważnie w kontekście atrakcyjnego wynagrodzenia i rynku pracownika. Jako firma chcemy również pokazać, że zarobki to nie wszystko, a za krzywdzącym stereotypem „programisty 15k” kryją się ludzie pełni pasji, którzy chcą wykorzystać swoją wiedzę, by zmieniać świat na lepsze – mówi Lech Wikaryjczyk, szef działu marketingu w No Fluff Jobs.
Smok walczy ze smogiem
Pierwszy ekologiczny mural w ramach akcji „IT Heroes” powstał we wrześniu w Gdyni. Teraz dołączyły do niego dwa kolejne. Jeden w Krakowie na rogu Pawiej i Kurniki. Drugi zaś w Poznaniu przy ulicy Niedziałkowskiego. Ich powierzchnie to odpowiednio 65 i 150 mkw. Według szacunków, przez najbliższe 2 miesiące będą one oczyszczać powietrze w sposób porównywalny do parku składającego się z ponad 210 drzew.
Więcej: W Gdyni pojawił się mural oczyszczający powietrze
Każda z kreacji została wykonana przy użyciu specjalnej farby Airlite z powłoką antysmogową. Usuwa ona bakterie, brzydkie zapachy i zanieczyszczenia powietrza (NOX, SOX, CO, NH3, formaldehyd czy benzen). Użycie Airlite na 100 metrowej powierzchni muralu działa na środowisko tak samo pozytywnie, jak posadzenie 100 drzew. Potwierdzają to badania naukowe realizowane przez renomowane ośrodki badawcze (Uniwersytety w Rzymie i Belfaście).
Użycie muralu, jako środka wyrazu artystycznego, jest o niebo bardziej ekologicznym i plastycznie pojemnym rozwiązaniem od klasycznej reklamy wielkoformatowej. Szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę walkę z betonozą i zanieczyszczeniem wizualnym miast, tym bardziej taka forma się sprawdza. Praca nad muralami z Markiem Szymczakiem była prawdziwą przyjemnością i cieszę się, że udało mu się oddać w nowoczesny i niewyświechtany sposób tradycyjne symbole miast – smoka i koziołki – mówi Michał Rogoziński, senior graphic designer w No Fluff Jobs.
Murale zamówione przez No Fluff Jobs mają łącznie ponad 360 mkw. Według wyliczeń organizatorów, kampania zredukuje spaliny wydalane przez 143 samochody benzynowe każdego dnia. Uwzględniając obowiązującą obecnie normę emisji szkodliwych gazów Euro 6. Wszystkie malowidła zostały zaprojektowane przez pochodzącego z Opola artystę – Marka Szymczaka. Za całą wizualną stronę kampanii odpowiedzialny był Michał Rogoziński, senior graphic designer w No Fluff Jobs.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.