InPost wraz z MODIVO, modową platformą e-commerce spółki eobuwie.pl z grupy CCC wprowadza test ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku dla e-sklepów. Dzięki temu nawet dziesięciokrotnie można zmniejszyć zapotrzebowanie na jednorazowe opakowania.
Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety, opakowania są piętą achillesową branży e-commerce. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Dlatego wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Opakowania są dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza. Jako lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów® InPostu i łatwość ich obsługi umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami zwrotnymi – podkreśla cytowany w komunikacie prasowym Rafał Brzoska, prezes InPost.
Przeczytaj także: Co to jest ekologia?
Jako pierwsza w Polsce do projektu przystąpi MODIVO, platforma e-commercespółki eobuwie.pl.
Zrównoważone podejście w kontekście rosnącego biznesu jest dla nas bardzo ważne. Badania rynkowe wskazują, że konsumenci są coraz częściej zaniepokojeni nadmiarem opakowań znajdujących się w obiegu i zastanawiają się nad możliwościami ich recyklingu. Ten temat jest również ważny dla naszych pracowników. Dlatego, jako pierwsi w Polsce podejmujemy wyzwanie InPost. Przyłączamy się do projektu, w ramach którego udostępnimy klientom opakowania wielokrotnego użytku. Po odebraniu przesyłki pudełko wystarczy zwrócić do najbliższego Paczkomatu® InPost, by po dokładnym czyszczeniu wróciło do obiegu. Gorąco zachęcamy do udziału w akcji – dołóżmy wspólnie cegiełkę do zielonej rewolucji w e-commerce! – mówi Damian Zapłata, prezes eobuwie.pl S.A. z grupy CCC.
„Opakowania wielokrotnego użytku to przyszłość”
InPost zaprasza do projektu „wszystkie firmy, które chcą wnieść swój wkład w działania ekologiczne”. Rafał Brzoska nie ma wątpliwości, że „opakowania wielokrotnego użytku to przyszłość”.
Spółka podkreśla, że paczkomaty InPost to najbardziej ekologiczna forma zakupów internetowych. Z analiz firmy wynika, że zamówienie przesyłki do paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75 proc. w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta. Tylko w ubiegłym roku dostawy paczkomatów InPost ograniczyły emisję dwutlenku węgla o ponad 180.000 ton.
Zobacz też: Tesco wprowadza opakowania wielokrotnego użytku
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.