Świetna cena, uczta dla podniebienia i przede wszystkim świadomość ratowania Planety – to wszystko od dwóch lat otrzymują użytkownicy najpopularniejszej aplikacji do walki z marnowaniem żywności – Too Good To Go. Codziennie w trzech krokach mają możliwość uratowania jedzenia, które w skutek wystąpienia nadwyżek w lokalach gastronomicznych, mogłoby się zmarnować. Jak zyskuje na tym nasza Planeta? Ratując każdy kęs ograniczamy emisję CO2. W lipcu Too Good To Go świętuje drugie urodziny, a jest co świętować – Polacy uratowali bowiem już ponad milion paczek.
Too Go To Go rośnie w siłę z miesiąca na miesiąc. Przez dwa lata do społeczności Pogromców Marnowania Jedzenia dołączyło 1 milion użytkowników. To o 700 tysięcy więcej niż przed rokiem. W tym czasie Polacy uratowali 1 222 506 kg jedzenia, które z pomocą aplikacji zamiast w koszu, wylądowało na stołach użytkowników. Oznacza to, że jak podaje Too Good To Go w komunikacie prasowym wysłanym do Retail Journal, wyłącznie w Polsce użytkownicy aplikacji zaoszczędzili naszej planecie emisji o wartości 3 057 500 kg CO2e. To tyle ile wyemitowałby samolot wykonując 602 loty dookoła świata.
Na mapie naszego pięknego i zielonego kraju wciąż przybywa punktów, gdzie można ratować jedzenie w ramach Too Good To Go. W atrakcyjnych cenach można przechwycić paczki łącznie u ponad 3 tysięcy partnerów. Swoim zasięgiem objęta została już cała Polska i wszystkie województwa. Paczki ratowane są w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Gdyni, Katowicach, Szczecinie, Bydgoszczy, Toruniu, Sopocie, Olsztynie, Elblągu, Bielsku-Białej, Lublinie, Białymstoku, Rzeszowie, Opolu, Częstochowie i wielu innych, które codziennie dokładają swoją cegiełkę w walce z marnowaniem żywności.
Cieszę się, że Polakom jest tak bliska idea walki z marnowaniem żywności i razem rozpoczęliśmy prawdziwą, ekologiczną rewolucję. Przez miniony rok odnotowaliśmy wzrost rzędu 766% w zakresie uratowanych posiłków i 238% odnośnie ilości użytkowników – powiedziała Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go. – Drugie urodziny Too Good To Go oznaczają dla mnie dodatkowo rocznicę dołączenia do polskiego zespołu, dlatego ta okazja jest dla mnie podwójnie ważna. Jestem ogromnie dumna, że przez ten czas udało się osiągnąć tak wiele. Rzesza aktywnych użytkowników, kolejne miasta dostępne w aplikacji, ponad milion uratowanych posiłków, na pokładzie zarówno duże znane sieci handlowe, kawiarnie, piekarnie, hotele, producenci, firmy cateringowe oraz drobni, lokalni restauratorzy czy właściciele warzywniaków, którzy czerpią niepodważalne korzyści, a jednocześnie są siłą napędową Too Good To Go. To wszystko sprawia, że każdy z nas czuje, że robimy coś ważnego, dużego i zauważalnego na arenie międzynarodowej.
Too Good To Go jest narzędziem, z którego chętnie korzystają zarówno duże marki, jak i małe lokalne przedsiębiorstwa, chcące ograniczyć skalę marnowanego jedzenia. Tylko w ostatnim roku do będących już w stałej współpracy z Too Good To Go zespołu rozpoznawalnych marek jak: Starbucks, Costa Coffee, Pizzy Hut, Green Caffe Nero, A. Blikle, North Fish, dołączyli m.in. BP, Carrefour, Flying Tiger czy Danone. W każdym mieście można również uratować pieczywo z lokalnych piekarni, desery z kawiarni, owoce i warzywa oraz gotowe dania z restauracji. Dzięki aplikacji Too Good To Go wszystkie emisje gazów cieplarnianych, z jakimi wiąże się produkcja, transport i przebycie całej drogi z pola do stołu, nie poszły na marne, a dzięki temu udało się zaoszczędzić naszej Planecie tyle CO2e, ile:
- wynoszą roczne emisje 392 polskich obywateli,
- powstałoby gdybyśmy wykonali 2794 lotów z Warszawy do Nowego Jorku,
- potrzebne jest, aby podgrzać wodę w bojlerze elektrycznym, na prysznic trwający ponad 18 lat.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.