FedEx Express zakończył wdrażanie nowego typu opakowania wielokrotnego użytku. W ten sposób firma chce zmniejszyć ilość odpadów, powstających zwłaszcza przy zwrotach przesyłek.
Firmy kurierskie na różne sposoby próbują ograniczyć swój negatywny wpływ na środowisko naturalne. Coraz więcej z nich decyduje się przede wszystkim na wprowadzanie do floty samochodów i rowerów z napędem elektrycznym. FedEx idzie krok dalej i zastępuje dotychczasowe opakowania bardziej przyjaznymi dla środowiska. Zaprojektowano je z myślą o rosnących potrzebach rozwijającego się rynku handlu elektronicznego. Równocześnie promuje zachowania konsumenckie z obszaru zrównoważonego podejścia.
Zrównoważone wybory
Zarówno dla nowych, jak i dotychczasowych klientów FedEx opakowanie jest bezpłatne. Stworzone dla przesyłek o wadze do 2,5 kg, ma możliwość ponownego zamknięcia. Ułatwia to zwroty zamówionych produktów bez konieczności wytwarzania dodatkowych odpadów. Nowe opakowanie wielokrotnego użytku występuje w rozmiarach Small, Large i Extra-large. Dostępna jest również opcja, w której opakowania zostało wyściełane warstwą materiału w technologii bąbelkowej.
Dodanie produktów wielokrotnego użytku do naszej oferty opakowań może przynieść realną zmianę, promując pozytywną zmianę w sposobie myślenia i zachowania konsumentów. Chociaż w handlu elektronicznym nie zawsze udaje się unikać zwrotów, widzimy wśród konsumentów rosnącą świadomość potrzeby ograniczania liczby opakowań, oraz możliwość ich ponownego wykorzystania. Opakowanie wielokrotnego użytku to jeden ze sposobów, w jaki możemy ułatwić naszym klientom i odbiorcom ich produktów, dokonywanie zrównoważonych wyborów poprzez wprowadzenie rozwiązania, które minimalizuje ilość odpadów – powiedział David Canavan, Chief Operating Officer, FedEx Express Europe.

Ekopotrzeby klientów
Jak pokazuje badanie Cross-Border E-Commerce Shopper Survey opublikowane w 2018 r. przez International Post Corporation konsumenci chcą bardziej zrównoważonego e-commerce. Respondenci odpowiadali m.in. na pytanie, czy chcieliby, aby opakowania e-commerce były zrównoważone. Opcję „zgadzam się” lub „zdecydowanie zgadzam się” wybrało 60 proc. Nowy produkt FedEx został poddany szeroko zakrojonym testom wydajności, tak by nawet przy jego powtórnym użyciu, klienci nadal otrzymywali produkt o takiej samej wysokiej jakości bez konieczności używania dodatkowej taśmy.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.