Salesforce osiągnął zerową emisyjność i wykorzystuje wyłącznie energię z odnawialnych źródeł. Teraz amerykański gigant chce pomagać innych firmom walczyć z dwutlenkiem węgla. W tym celu stworzył platformę Sustainability Cloud 2.0.
Salesforce deklaruje, że jego działania zmierzają do osiągnięcia celu „1,5 st. C”. Wynika on z przyjętego w 2016 roku Porozumienia Paryskiego, zakładającego ograniczenie wzrostu temperatury do 1,5 st. C powyżej poziomów sprzed epoki przemysłowej. Aby ten cel zrealizować, amerykański lider rozwiązań CMR, koncentruje się na sześciu dziedzinach: redukcji emisji, usuwaniu dwutlenku węgla, bilionie posadzonych drzew i odbudowie ekosystemów, edukacji i mobilizacji, innowacjach oraz regulacjach i polityce. Firma właśnie ogłosiła, że w 2021 roku zdołała zrealizować dwa pomniejsze cele ekologiczne.
Naturalne narzędzia
Przede wszystkim, na przestrzeni ostatnich miesięcy Salesforce osiągnęła zerową emisję netto w całym swoim łańcuchu wartości. Drugim celem, wyznaczonym jeszcze w 2013 roku, było korzystanie w swojej działalności wyłącznie z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Firma dokonała tego, stosując naturalne narzędzia do usuwania dwutlenku węgla, w tym drzewa i oceany, jednocześnie zwiększając skalę stosowania rozwiązań technologicznych przeznaczonych do tego celu. Jako szczególnie istotne w walce z dwutlenkiem węgla Salesforce uznał drzewa, dlatego też założył 1t.org — ruch na rzecz ochrony, odnowy i posadzenia 1 biliona drzew do 2030 roku. W ramach programu Dreamforce Gives firma przekazuje 1 milion dolarów na rzecz organizacji American Forests i One Tree Planted, aby zwiększyć zadrzewienie terenów miejskich w społecznościach o niższych dochodach, a także zalesić obszary dotknięte klęskami żywiołowymi.
Jestem dumny, że firma Salesforce, jako jedna z niewielu, osiągnęła poziom zerowej emisji netto i korzysta w 100 proc. z energii odnawialnej. Nie możemy jednak spocząć na laurach, dopóki nie wprowadzimy wszystkich rozwiązań i nie zaangażujemy w ten proces wszystkich firm. Wspólnie możemy zapobiec emisji 100 gigaton dwutlenku węgla poprzez odbudowę, ochronę lub uprawę 1 biliona drzew. Możemy napędzić rewolucję ekoprzedsiębiorstw, aby opracować nowatorskie rozwiązania klimatyczne, a także przyspieszyć osiągnięcie przez firmy z listy Fortune 1000 poziomu zerowego emisji netto – mówi Marc Benioff, dyrektor generalny i prezes Salesforce.
Zrównoważona chmura
Firma uruchamia ponadto platformę Sustainability Cloud 2.0, która ma skrócić czas osiągnięcia przez klientów Salesforce zerowej emisji netto. W jaki sposób? Poprzez umożliwienie organizacjom śledzenia i redukcji emisji dwutlenku węgla oraz wspieranie wysiłków na rzecz uzyskania statusu zrównoważonego przedsiębiorstwa. Zdaniem strategów z Salesforce, śledzenie emisji w całym łańcuchu wartości jest czasochłonne i skomplikowane, przez co wiele przedsiębiorstw nie realizuje klimatycznych celów. Sustainability Cloud skraca ten proces z ponad sześciu miesięcy do zaledwie sześciu tygodni. Platforma została zaprojektowana tak, aby pomagać klientom w śledzeniu i redukcji emisji oraz podejmowaniu działań w oparciu o pełny obraz ich śladu środowiskowego — z pełni weryfikowalnymi danymi na potrzeby konfigurowalnych raportów ESG. Z rozwiązania tego korzystają już takie firmy jak Clif Bar, Crowley Maritime, ISDI, MillerKnoll, Uhuru Corp i Xero.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.