Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Westfield Arkadia wspiera potrzebujących. Właśnie otwarto tam sklep Sue Ryder

Działalność charytatywna i ochrona środowiska to istotne filary strategii Better Places 2030, realizowanej przez Westfield Arkadia

przez Blanka Dżugaj
24 sierpnia 2021
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Prestiżowe centrum handlowe i sklep z używaną odzieżą? Westfield Arkadia i fundacja Sue Ryder udowadniają, że dla wsparcia potrzebujących warto zawierać nawet tak zaskakujące mariaże. W otwartym właśnie w Arkadii sklepie Sue Ryder można kupić ubrania z drugiej ręki oraz zostawić nie używane rzeczy. Dochód z ich sprzedaży będzie przeznaczony na pomoc starszym, chorym i niepełnosprawnym. 

Better Places 2030 to strategia rozwoju Westfield Arkadia, wdrażana w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Zgodnie z jej założeniami marka zmierza w kierunku gospodarki niskoemisyjnej, przewiduje nowe sposoby zrównoważonej mobilności oraz integruje działania biznesowe ze społecznościami lokalnymi. Wspiera także działania o charakterze dobroczynnym.

Podobne artykuły

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

Jako Westfield Arkadia chętnie angażujemy się w różnorodne przedsięwzięcia wspierające potrzebujących. Działalność charytatywna i ochrona środowiska to bardzo istotne filary strategii Better Places 2030, którą wdrażamy i realizujemy. To, co od lat robi Fundacja Sue Ryder, idealnie się wpisuje w ten plan – mówi Sławomir Kuliński, rzecznik prasowy Westfield Arkadia.

Dobroczynna konsumpcja

Sklepy Sue Ryder mają jeden zasadniczy cel: wsparcie potrzebujących. Wśród podopiecznych hospicjów i domów pomocy prowadzonych przez Fundację Sue Ryder znajdują się seniorzy oraz osoby chore bądź z niepełnosprawnościami. Zasada działania sieci sklepów jest prosta: każdy może zostawić w sklepie nieużywane już przedmioty, nie otrzymując za to gratyfikacji pieniężnej. Pozyskane od darczyńców rzeczy sklepy wystawiają następnie na sprzedaż, a z uzyskanych w ten sposób pieniędzy finansują projekty Fundacji Sue Ryder.

Pierwszy sklep z sieci powstał w Londynie w latach 50. XX wieku i błyskawicznie zdobył popularność mieszkańców brytyjskiej stolicy. Dziś w samej tylko Wielkiej Brytanii działa 450 sklepów z logo Sue Ryder, które rocznie osiągają zysk na poziomie 13 mln funtów. Wsparcie potrzebujących to jednak nie wszystko. Od dawna wiadomo bowiem, że dawanie ubraniom drugiego życia to ważny element ochrony przyrody. Sklepy Sue Ryder pomagają więc zarówno ludziom, jak i środowisku. Co więcej, sieć tych charytatywnych placówek pokazuje, że konsumpcyjny styl życia może mieć pozytywne, a nawet dobroczynne efekty.

Fot. materiały prasowe

Pierwszy sklep charytatywny w Polsce założyła sama Sue Ryder. Było to w 1992 roku, a lokal mieścił się w Domach Centrum w Warszawie przy ul. Widok. Z czasem został przeniesiony na ul. Bagatela, gdzie działa do dziś. W międzyczasie powstały kolejne cztery sklepy w Warszawie (na Bielanach, Mokotowie, Woli i Żoliborzu) oraz jeden w Szczecinie. Teraz stolica zyskała kolejną placówkę z sieci, w dodatku w tak prestiżowym miejscu jak Westfield Arkadia.

Ramię w ramię dla potrzebujących

Sklep Sue Ryder w Arkadii mieści się na poziomie +1. Działa tak, jak pozostałe lokali sieci, a więc sprzedając rzeczy pozostawiane przez osoby, którym nie są już one potrzebne. W sklepie można oddać zarówno odzież, jak i buty, książki, płyty, zabawki, a nawet drobny sprzęt AGD. Ważne, by przedmioty nie były zniszczone i brudne.

Nowy warszawski sklep sieci to pierwsza w Polsce tego rodzaju placówka zlokalizowana w centrum handlowym. Korzyści z tej inicjatywy są oczywiste – im większy obiekt handlowy, tym większa liczba potencjalnych darczyńców i klientów.

 

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: Westfield Arkadia
ShareTweet

Podobne artykuły

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Avenida Poznań z zewnątrz
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Sprawdź, jak wyglądają zaskakujące ubrania z recyklingu w Avenidzie Poznań

Alexander Lempka i Nicolas Carmont
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Dzięki temu start upowi klienci będą podejmować bardziej ekologiczne decyzje

Zanieczyszczone pzez smog płuca
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Zobacz, jak mogą wyglądać płuca mieszkańców polskich miast

Chiny mają plan na zielony wodór
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Chiny mają plan na zielony wodór

Piasek budowlany – czy grozi nam kolejny ekokryzys?
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Piasek budowlany – czy grozi nam kolejny ekokryzys?

Następny artykuł
W Szwecji powstała pierwsza na świecie ekologiczna stal. Wyprodukowano ją bez użycia węgla

W Szwecji powstała pierwsza na świecie ekologiczna stal. Wyprodukowano ją bez użycia węgla

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version