Prestiżowe centrum handlowe i sklep z używaną odzieżą? Westfield Arkadia i fundacja Sue Ryder udowadniają, że dla wsparcia potrzebujących warto zawierać nawet tak zaskakujące mariaże. W otwartym właśnie w Arkadii sklepie Sue Ryder można kupić ubrania z drugiej ręki oraz zostawić nie używane rzeczy. Dochód z ich sprzedaży będzie przeznaczony na pomoc starszym, chorym i niepełnosprawnym.
Better Places 2030 to strategia rozwoju Westfield Arkadia, wdrażana w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Zgodnie z jej założeniami marka zmierza w kierunku gospodarki niskoemisyjnej, przewiduje nowe sposoby zrównoważonej mobilności oraz integruje działania biznesowe ze społecznościami lokalnymi. Wspiera także działania o charakterze dobroczynnym.
Jako Westfield Arkadia chętnie angażujemy się w różnorodne przedsięwzięcia wspierające potrzebujących. Działalność charytatywna i ochrona środowiska to bardzo istotne filary strategii Better Places 2030, którą wdrażamy i realizujemy. To, co od lat robi Fundacja Sue Ryder, idealnie się wpisuje w ten plan – mówi Sławomir Kuliński, rzecznik prasowy Westfield Arkadia.
Dobroczynna konsumpcja
Sklepy Sue Ryder mają jeden zasadniczy cel: wsparcie potrzebujących. Wśród podopiecznych hospicjów i domów pomocy prowadzonych przez Fundację Sue Ryder znajdują się seniorzy oraz osoby chore bądź z niepełnosprawnościami. Zasada działania sieci sklepów jest prosta: każdy może zostawić w sklepie nieużywane już przedmioty, nie otrzymując za to gratyfikacji pieniężnej. Pozyskane od darczyńców rzeczy sklepy wystawiają następnie na sprzedaż, a z uzyskanych w ten sposób pieniędzy finansują projekty Fundacji Sue Ryder.
Pierwszy sklep z sieci powstał w Londynie w latach 50. XX wieku i błyskawicznie zdobył popularność mieszkańców brytyjskiej stolicy. Dziś w samej tylko Wielkiej Brytanii działa 450 sklepów z logo Sue Ryder, które rocznie osiągają zysk na poziomie 13 mln funtów. Wsparcie potrzebujących to jednak nie wszystko. Od dawna wiadomo bowiem, że dawanie ubraniom drugiego życia to ważny element ochrony przyrody. Sklepy Sue Ryder pomagają więc zarówno ludziom, jak i środowisku. Co więcej, sieć tych charytatywnych placówek pokazuje, że konsumpcyjny styl życia może mieć pozytywne, a nawet dobroczynne efekty.
Pierwszy sklep charytatywny w Polsce założyła sama Sue Ryder. Było to w 1992 roku, a lokal mieścił się w Domach Centrum w Warszawie przy ul. Widok. Z czasem został przeniesiony na ul. Bagatela, gdzie działa do dziś. W międzyczasie powstały kolejne cztery sklepy w Warszawie (na Bielanach, Mokotowie, Woli i Żoliborzu) oraz jeden w Szczecinie. Teraz stolica zyskała kolejną placówkę z sieci, w dodatku w tak prestiżowym miejscu jak Westfield Arkadia.
Ramię w ramię dla potrzebujących
Sklep Sue Ryder w Arkadii mieści się na poziomie +1. Działa tak, jak pozostałe lokali sieci, a więc sprzedając rzeczy pozostawiane przez osoby, którym nie są już one potrzebne. W sklepie można oddać zarówno odzież, jak i buty, książki, płyty, zabawki, a nawet drobny sprzęt AGD. Ważne, by przedmioty nie były zniszczone i brudne.
Nowy warszawski sklep sieci to pierwsza w Polsce tego rodzaju placówka zlokalizowana w centrum handlowym. Korzyści z tej inicjatywy są oczywiste – im większy obiekt handlowy, tym większa liczba potencjalnych darczyńców i klientów.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.