Partnerskie relacje z kontrahentami to dla Rossmanna gwarancja bezpieczeństwa łańcucha dostaw i możliwość realizacji celów ekologicznych. Marka przekonuje, że dzięki wzajemnemu zaufaniu udało się jej w miarę spokojnie przetrwać najgorsze miesiące pandemii koronawirusa.
Rossmann współpracuje obecnie z ponad 1 tys. kontrahentów. Są wśród nich duże spółki międzynarodowe, dominują jednak mniejsi, działający lokalnie producenci i dostawcy usług. Jak pokazuje najnowszy raport CSR, w 2019 roku sieć ponad 91 proc. zakupów handlowych zrealizowała u dostawców polskich. 9 proc. stanowili wówczas kontrahenci z krajów Unii Europejskiej, zaledwie 0,1 proc. natomiast dostawcy z krajów trzecich. W 2020 roku proporcje te zmieniły się tylko nieznacznie – Rossmann współpracował wówczas w 90 proc. z dostawcami krajowymi, 10 proc. z krajów Unii Europejskiej i 0,2 proc. z krajów trzecich.
Partnerstwo i zaufanie
W raporcie CSR Rossmann deklaruje, że swoje relacje biznesowe opiera na partnerskim podejściu do kontrahentów, niezależnie od skali ich działalności. W ten sposób realizuje zasady etycznego handlu, zawarte m.in. w takich dokumentach jak Deklaracja Praw Człowieka i konwencja Międzynarodowej Organizacji Pracy. To jednak nie wszystko. Dbając o pozytywne relacje z partnerami biznesowymi Rossmann ogranicza także ryzyko w łańcuchu dostaw. Jak to możliwe? Głównie poprzez uzgadnianie planogramów i terminowe ich wprowadzanie we wszystkich sklepach sieci. Dostawcy Rossmanna poznają plany biznesowe firmy z możliwie największym wyprzedzeniem, dzięki czemu mogą zaplanować produkcję i sprzedaż produktów.
Korzyści jest więcej. Stawiając na wzajemny szacunek i zaufanie Rossmann jest bowiem w stanie realizować swoje cele ekologiczne. W 2019 roku sieć opracowała Plan Wdrożeniowy na lata 2019-2020, w którym znalazły się wytyczne odnośnie zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko. Opierał się on na pięciu zobowiązaniach dotyczących m.in. optymalizacji procesów logistycznych, oszczędzania energii, przeciwdziałania zanieczyszczeniom środowiska oraz ochrony zasobów wodnych.
Dbać o relacje i środowisko
W ramach polityki ochrony środowiska naturalnego w 2020 roku Rossmann zainicjował projekt „Czujesz klimat?”. Miał on ułatwić klientom sieci wybór eko produktów – oznaczone zostały one specjalną etykietą „Czujesz klimat?”. Marka przygotowała też przewodnik po ekonawykach i ekoporady. W raporcie CSR Rossmann przekonuje, że było to możliwe dzięki współpracy z partnerami biznesowymi.
Wypracowane przez lata standardy współpracy z kontrahentami pozwoliły też marce relatywnie spokojnie przetrwać w najgorszych momentach pandemii koronawirusa. Utrzymana została ciągłość dostaw towarów do sklepów, również tych, na które popyt w 2020 r. znacząco wzrósł. Udało się też zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i klientom.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.