Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Procter & Gamble zamierza osiągnąć zerową emisję gazów cieplarnianych do 2040 roku

Firma opublikowała Plan Przeciwdziałania Zmianom Klimatycznym i wyznaczyła nowe cele oparte na badaniach naukowych

przez Blanka Dżugaj
15 września 2021
0
Fot. Materiały prasowe

Fot. Materiały prasowe

Procter & Gamble chce przyspieszyć działania na rzecz klimatu. Firma wyznaczyła sobie nowy cel, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych do 2040 roku. W przeciągu najbliższej dekady koncern zamierza ponadto zrealizować kilka mniejszych proekologicznych zadań.

Opublikowany przez Procter&Gamble Plan Przeciwdziałania Zmianom Klimatycznym zakłada redukcję emisji gazów cieplarnianych do zera w obrębie działalności operacyjnej i łańcucha dostaw. Obejmuje więc wprowadzenie nowych rozwiązań od dostawcy surowców do sprzedawcy detalicznego. Plan został oparty na badaniach naukowych i ma zostać zrealizowany do 2040 roku.

Podobne artykuły

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

Jesteśmy zdecydowani wykorzystać innowacyjność i zdolności pracowników P&G do opracowania nowych rozwiązań służących przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym. To ambitne zadanie wymaga natychmiastowego działania i wykracza poza możliwości pojedynczej firmy czy kraju. W P&G jesteśmy gotowi stawić czoła tym wyzwaniom poprzez redukcję naszego wpływu na środowisko, jak również poprzez wykorzystanie skali naszych działań, aby doprowadzić do współpracy naszych partnerów w niespotykanym dotąd zakresie, w całym łańcuchu dostaw firmy – mówi David S. Taylor, CEO P&G. 

Procter&Gamble wyznaczył sobie ponadto mniejsze cele, które chce zrealizować do 2030 roku. Jest to zmniejszenie emisji w zakresie działalności operacyjnej firmy o 50 proc. oraz redukcja emisji w całym łańcuchu dostaw o 40 proc.

Lista priorytetów

Jednym z najważniejszych zadań, jakie postawił przed sobą P&G jest ograniczenie emisji w działalności operacyjnej. W latach 2010-2020 firma zmniejszyła o 52 proc. całkowitą ilość emisji pochodzących z tego źródła, wykorzystując rozwiązania energooszczędne i odnawialne źródła energii. W celu dalszego ograniczenia emisji, rozwija naturalne rozwiązania klimatyczne, m.in. projekty na rzecz ochrony i odbudowy lasów oraz innych ekosystemów niezbędnych ludziom i dzikim zwierzętom.

Koncern chce też przyspieszyć wdrożenie energii odnawialnej – celem jest zakup 100 proc. energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w 2030 roku. W 2021 roku amerykańska Agencja Ochrony Środowiska umieściła P&G na piątym miejscu listy 100 największych użytkowników energii zielonej oraz na drugim miejscu na liście 30 największych użytkowników energii odnawialnej w USA. To najlepszy wynik wśród producentów dóbr konsumpcyjnych.

Fot. Materiały prasowe

Istotnym celem jest ponadto dekarbonizacja łańcucha dostaw i logistyki. Pochodzące z nich emisje są około 10 razy większe niż te wynikające z samej działalności operacyjnej firmy, dlatego do 2030 roku firma planuje zmniejszyć ich ilość o 40 proc. Do tego samego roku zamierza również zwiększyć o 50 proc. wydajność transportu wychodzącego produktów końcowych. Marka Pampers aktywnie współpracuje z dostawcami nad zminimalizowaniem ich śladu węglowego. Dzięki temu, w ciągu ostatnich pięciu lat uniknęła emisji około 1 mln ton gazów cieplarnianych wynikających z produkcji materiałów. W Kronbergu w Niemczech powstało nowe centrum innowacji w zakresie dostaw produktów (P&G Product Supply Innovation Center), które skupia się na opracowywaniu globalnych i skalowalnych sposobów obniżenia emisji z łańcucha dostaw firmy.

 W poszukiwaniu nowych rozwiązań 

Procter&Gamble szczerze przyznaje, że w chwili obecnej nie jest jeszcze w stanie wyeliminować pewnych ilości emisji pochodzących z działań operacyjnych. Poszukuje jednak nowych rozwiązań i niskoemisyjnych materiałów nowej generacji. W niektórych fabrykach P&G wykorzystywana jest energia geotermalna, słoneczna i parowa, jednak dalsze ograniczanie emisji będzie wymagało większej innowacyjności. We współpracy z World Wildlife Fund, producentami i władzami lokalnymi, koncern stworzył koalicję Renewable Thermal Collaborative, która ma za zadanie znaleźć i wdrożyć na szeroką skalę odnawialne, konkurencyjne cenowo rozwiązania w zakresie energii termicznej.

Energia termiczna stanowi poważne wyzwanie dla wielu branż, dążących do osiągnięcia zerowej emisyjności netto. Utworzona koalicja pomoże odkryć zrównoważone, skalowalne rozwiązania, które ograniczą emisje. Firma P&G, która jest członkiem-założycielem RTC, wykazała się dużym zaangażowaniem i inicjatywą w tym projekcie – mówi Marcene Mitchell, Senior Vice President, Climate Change, World Wildlife Fund.

W poszukiwaniu nowych sposobów dekarbonizacji łańcucha dostaw, firma współpracuje z różnymi partnerami na rzecz rozwoju innowacyjnych materiałów podchodzących z odnawialnych, organicznych lub przetworzonych źródeł węgla dla takich marek jak Head & Shoulders, Pantene, Ariel, Tide i Pampers. Analizuje też możliwości wykorzystania wychwyconego CO2 jako potencjalnego składnika. Marka Tide we współpracy z Twelve, start-upem z Doliny Krzemowej, testuje metody wychwytywania i wykorzystania dwutlenku węgla z atmosfery, aby użyć go jako składnika w produktach marki.

 

 

 

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: zrównoważony rozwój
ShareTweet

Podobne artykuły

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Avenida Poznań z zewnątrz
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Sprawdź, jak wyglądają zaskakujące ubrania z recyklingu w Avenidzie Poznań

Alexander Lempka i Nicolas Carmont
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Dzięki temu start upowi klienci będą podejmować bardziej ekologiczne decyzje

Zanieczyszczone pzez smog płuca
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Zobacz, jak mogą wyglądać płuca mieszkańców polskich miast

Chiny mają plan na zielony wodór
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Chiny mają plan na zielony wodór

Piasek budowlany – czy grozi nam kolejny ekokryzys?
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Piasek budowlany – czy grozi nam kolejny ekokryzys?

Następny artykuł
Primark zapewni ekologiczną odzież w przystępnej cenie

Primark zapewni ekologiczną odzież w przystępnej cenie

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version