Badanie przeprowadzone na początku roku przez Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS pokazuje, że ponad 1/3 Polaków (35 proc.) sięga przynajmniej od czasu do czasu po żywność wegańską, a w grupie wiekowej 18–24 lata odsetek ten sięga aż 51 proc. W odpowiedzi na te potrzeby i trendy w najnowszej ofercie Netto znalazły się liczne propozycje wegańskie, w tym produkty najpopularniejszych producentów żywności bezmięsnej.

Na śniadanie
Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia – warto zadbać o to, by było urozmaicone nawet w opcji wege. Dzień można zacząć klasycznie od musli na tzw. mleku roślinnym. Klienci Netto mają do wyboru:
- napoje Alpro: sojowy (różne rodzaje za 3,69 PLN za 250 ml), kokosowy lub owsiany (9,99 PLN za 1 l),
- napój sojowy Happy (4,99 PLN za 1 l) lub napój owsiany Inka (7,99 PLN za 1 l).
Do kanapek sprawdzą się:
- wegańskie plastry Violife (5,99 PLN za 100 g),
- hummus Perla (3,99 PLN za 160 g lub 4,99 PLN za 210 g hummusowego Tria),
- pasztet wegański Dziarskie Jarskie (5,99 PLN za 220 g).
Miłośnicy śniadań na słodko ucieszą się z kremu z kakao i orzechami (7,99 PLN za 200 g). Z kolei zabieganych fanów szybkich rozwiązań na pewno zainteresuje danie gotowe w kubeczku Breakfast Planton (4,99 PLN za 170 g). Posiłek idealnie dopełni kawa z wegańską śmietanką 15 proc. Planton (3,99 PLN za 200 g).

Na obiad
Jednym z najpopularniejszych składników wegańskiego obiadu jest tofu. W Netto klienci znajdą tofu Lunter (3,99 PLN za 180 g – różne rodzaje), które można przyrządzić na niemalże nieskończoną ilość sposobów. Jeśli zdecydujemy się na smażenie, na pewno przyda się olej kokosowy (19,99 PLN za 900 ml), który można dodatkowo zastosować np. w pielęgnacji włosów. Wśród dostępnych dań gotowych na półkach Netto odwiedzający znajdą:
- gulasze wegetariańskie: z pieczarkami So Food (7,99 PLN za 330 g) lub Pudliszki z ciecierzycy albo quinotto z fasolą (6,99 PLN za 500 g),
- burgery: Vege (5,99 PLN – różne rodzaje) lub U Jędrusia – buraczane lub warzywne z kaszą jaglaną (4,99 PLN za 200 g),
- pierogi wegańskie Virtu: z ziemniakami i tofu lub brokułami, tofu i szpinakiem (3,99 PLN za 400 g),
- wyroby Dobra Kaloria: klasyczne roślinne klopsy, kiełbaski węgierskie, klasyczne roślinne kiełbaski lub roślinny gyros a’la kurczak (7,99 PLN – różne gramatury).
Jako dodatek do kiełbasek lub burgerów warto spróbować sosu Vegeneze Vega Up (5,99 PLN za 420 g).
Desery i dodatki
W gorące dni najlepsze na deser są lody. W ofercie Netto kupujący znajdą wegańskie lody Grycan (11,99 PLN za 500 ml) o różnych smakach. Można spróbować także deseru sojowego Alpro (3,49 PLN za 125 g – różne rodzaje).
Warto także pamiętać o świeżych owocach i warzywach, które stanowią zdrowy dodatek do każdego dania – Netto ma w stałej ofercie 150 gatunków owoców i warzyw.
O Netto Polska
Sieć handlowa, która w ciągu ponad 25 lat swojej obecności na polskim rynku, wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ok. 400 sklepów w Polsce i cztery centra dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.
(Żródło: materiały prasowe Netto)
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.