Luksus za przystępną cenę, w dodatku przyjazny środowisku. Iris Apfel stworzyła wiosenną linię dla H&M, w której znajdą się ubrania i akcesoria wykonane z myślą o obiegu zamkniętym. Kolekcja Iris Apfel x H&M pojawi się w wybranych sklepach sieci oraz online na początku 2022 roku.
Urodzona w 1921 roku Iris Apfel to historyczka sztuki, dekoratorka wnętrz, projektantka i kobieta biznesu. Przede wszystkim jednak ikona mody, od dziesięcioleci namawiająca kobiety do odważnego wyrażania siebie poprzez barwne, czasem zabawne, rzucające się w oczy stylizacje. W dniu 100. urodzin, które świętowała podczas New York Fashion Week 2021, ta niekwestionowana gwiazda modowego rynku ogłosiła nawiązanie współpracy z popularną sieciówką H&M.
Luksus w ekostylu
W kolekcji Iris Apfel x H&M znalazły się zarówno ubrania, jak i akcesoria – wszystkie stworzone z myślą o odważnym wyczuciu stylu i niezależności Iris. Są to garnitury w kwiaty, warstwowe sukienki z falbanami i sukienki z jasnym nadrukiem, charakteryzujące się mieszanką faktur, ciekawych krojów i wzorów. Uzupełnieniem garderoby jest również linia biżuterii i akcesoriów. Czerpiąc inspirację z warstwowego wyglądu Iris i zamiłowania do masywnych elementów, akcesoria czerpią z wielu motywów, w tym roślin, zwierząt i skarbów z innego świata.
Myślę, że H&M to fantastyczny strój na całym świecie i absolutni pionierzy w swojej dziedzinie — co uwielbiam! Uwielbiam robić wysoki styl w przystępnych cenach, co H&M opanował do perfekcji! – mówi Iris Apfel.
Odzież i akcesoria z tej kolekcji, charakteryzujące się odważnym stylem Iris Apfel, zaprojektowane zostały dla wszystkich grup wiekowych i we wszystkich rozmiarach. Co więcej, mogą po nie sięgnąć miłośnicy nie tylko mody, ale i ekologii. Wszystkie materiały użyte w kolekcji pochodzą bowiem z recyklingu lub są pozyskiwane w sposób zrównoważony. H&M podkreśla, że każda część garderoby i akcesoriów została wykonana z myślą o obiegu zamkniętym.
Ubrania z zieloną zawieszką
Nie będą to pierwsze bardziej przyjazne środowisku ubrania w ofercie H&M. Sieć już kilka lat temu wprowadziła do swojego portfolio odzież wykonaną w co najmniej 50 proc. ze zrównoważonych materiałów, takich jak bawełna organiczna i poliester z recyklingu. Oznaczone są one zieloną zawieszką z napisem Conscious. Od 2013 roku firma prowadzi ponadto program zbiórki tekstyliów. W jego ramach w sklepach na całym świecie udostępniono specjalne pojemniki, w których klienci mogą zostawiać niepotrzebne ubrania i tekstylia – niezależnie od marki. W zamian otrzymują kupon do wykorzystania podczas następnych zakupów.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.