Glovo dołączył do sygnatariuszy Deklaracji Klimatycznej. Razem z 200 innymi firmami, zobowiązał się do dalszej dekarbonizacji i osiągnięcia zerowej emisyjności przed 2040 rokiem.
Deklaracja Klimatyczna powstała w 2019 roku, z inicjatywy koncernu Amazon i Global Optimism. Zakłada ona osiągnięcie Porozumienia Paryskiego 10 lat przed założonym terminem. W sierpniu 2021 roku Deklaracja Klimatyczna zrzeszała już 115 przedsiębiorstw z 25 różnych sektorów biznesowych i 17 krajów. Po dołączeniu Glovo i kolejnych sygnatariuszy, udało się zgromadzić już 200 przedstawicieli świata biznesu. Zobowiązania stron Deklaracji to pomiar na bieżąco emisji gazów cieplarnianych i wdrożenie strategii dekarbonizacji, zgodnie z Porozumieniem Paryskim. A także neutralizacja wszelkich pozostałych emisji za pomocą dodatkowych środków. Wszystko po to, by w 2040 roku osiągnąć zerową roczną emisję dwutlenku węgla netto.
Niezwykle ważne jest, aby firmy zjednoczyły się i stawiły czoła zmianom klimatycznym, które stają się jednym z największych wyzwań naszych czasów. W Glovo mamy jasny plan działania na rzecz zmniejszenia naszego wpływu na środowisko. Nasza strategia opiera się na trzech filarach: towarzyszeniu sektorowi HORECA w przejściu na stosowanie zrównoważonych opakowań, promowaniu niskoemisyjnego transportu miejskiego oraz ograniczaniu marnowania żywności – mówi Sébastien Pellion, Dyrektor Działu Społecznego i Zrównoważonego Rozwoju Glovo.
Trzy drogi do zeroemisyjności
Glovo pracuje już nad osiągnięciem neutralności węglowej we wszystkich operacjach do grudnia 2021 roku. W tym celu łączy inicjatywy w zakresie redukcji emisji i inwestycje w kompensację emisji dwutlenku węgla z międzynarodowych certyfikowanych projektów opartych na przyrodzie i technologii. Kroki te realizuje z partnerami Pachama oraz South Pole.
Cieszymy się, że możemy być częścią Deklaracji Klimatycznej i dołączyć do społeczności, która będzie dzielić się wiedzą, pomysłami i najlepszymi praktykami, aby osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto na długo przed terminem ustalonym przez porozumienie paryskie. Mamy nadzieję, że utorujemy drogę innym do naśladowania – mówi Sébastien Pellion.
Glovo realizuje trzy programy, które mają zagwarantować mu osiągnięcie celu. Jednym z nich jest niskoemisyjny transport. Chodzi przede wszystkim o promowanie rowerów i pojazdów elektrycznych dla kurierów w celu zmniejszenia emisji z floty. Jednocześnie firma równoważy 100 proc. emisji dostaw poprzez zakup kredytów węglowych z różnych projektów certyfikowanych zgodnie z międzynarodowymi standardami.
Hiszpańska firma wprowadza też coraz więcej zrównoważonych opakowań. Powodują one znacznie mniejszą emisję z materiałów w porównaniu z jednorazowymi opakowaniami z tworzyw sztucznych. Glovo deklaruje ponadto działania na rzecz zapobiegania marnowaniu jedzenia. W tym celu zamierza zbierać nadwyżkę żywności od partnerów, a następnie przekazywać ją organizacjom pozarządowym poprzez program Glovo Access.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.