Nowy Gang Swojaków opanował półki w sklepach Biedronki. Liczy 12 maskotek, z których połowa reprezentuje żyjące w Polsce gatunki zwierząt zagrożonych wyginięciem. Biorąc udział w akcji można realnie przyczynić się do ochrony tych zwierząt, a jednocześnie wesprzeć polskich producentów owoców i warzyw.
Biedronka inicjuje kolejną akcję edukacyjno-lojalnościową. Tym razem dotyczy ona ekologii, a konkretnie ochrony polskich zwierząt zagrożonych wyginięciem. Uczyć o tym będzie nowy Gang Swojaków, czyli 12 maskotek mających postać zwierząt.
Ekologiczna dwunastka
Wszystkie Swojaki należą do jednego Gangu, ale są bardzo różne. Sześć z nich ma magiczne zdolności i swojskie imiona. To: Bocian Bolek, Żółw Zenek, Sikorka Sonia, Raczek Romek, Meduza Milena i Wiewiórka Wiola. Te Swojaki są nieco bardziej „maskotkowe”. Druga połowa Gangu jest za to bardziej realistyczna. Reprezentuje żyjące w Polsce gatunki zwierząt zagrożonych wyginięciem, a konkretnie: żubra, sóweczkę, wilka, morświna, jeża i rysia. Ich dobór też nie jest przypadkowy: to właśnie tym gatunkom pomoże sieć Biedronka we współpracy z Polskim Towarzystwem Ochrony Przyrody „Salamandra”, jedną z największych tego typu organizacji w Polsce, aktywnie pomagającą zwierzętom od niemal 30 lat. Jak to się stanie? To Biedronka zdradzi dopiero za kilkanaście dni.
Nasza nowa akcja ma za zadanie dostarczać radości i pomóc młodym odbiorcom w poznawaniu polskiej przyrody, ale to nie wszystko. Gang Swojaków sprawi, że klienci naszej sieci będą mogli w wymierny sposób pomóc żyjącym w Polsce gatunkom zagrożonym. Jednocześnie, przyznając w ramach tej akcji dodatkowe punkty klientom nabywającym polskie produkty, ze szczególnym wskazaniem na polskie warzywa i owoce, wspólnie wydatnie wesprzemy polską gospodarkę i rolnictwo – mówi Maciej Łukowski, członek zarządu i dyrektor działu zakupów sieci Biedronka.

Zasady akcji są proste: żeby zdobyć Bociana Bolka, Żółwia Zenka, Sikorkę Sonię, Raczka Romka, Meduzę Milenę albo Wiewiórkę Wiolę trzeba zdobyć 80 naklejek. Natomiast żubra, rysia, sóweczkę, wilka, morświna i jeża można odebrać za 60 naklejek. Jak je zbierać? Sposobów jest kilka, a najprostszy to zrobienie zakupów za minimum 50 zł. Takie zakupy to jedna naklejka. Można też uzbierać naklejki szybciej. Dodatkową naklejkę za każde wydane 50 zł otrzymają klienci za zakupy z wykorzystaniem karty Moja Biedronka, zakup produktów tworzących wartość dla polskiej gospodarki w ramach akcji „Kupuj co polskie” oraz produktów specjalnych, dodatkowo oznaczonych na sklepowych półkach. Po raz kolejny dodatkową naklejkę będzie można też otrzymać za zakup warzyw i owoców, ale wyłącznie tych, które są uprawiane w Polsce.
Trzy w jednym
Jak to wygląda w praktyce? Robiąc zakupy za co najmniej 50 zł (z wyjątkiem alkoholu i papierosów) klient otrzymuje jedną naklejkę. Jeśli w jego w koszyku znajdzie się polskie warzywo lub polski owoc (czyli jabłko, a nie banana) otrzymuje on dodatkowy punkt. Tak samo dzieje się, jeśli w koszyku klient mam choć jeden artykuł, który tworzy wartość dla polskiej gospodarki (1 dodatkowy punkt), a płacąc posłuży się zarejestrowaną kartą Moja Biedronka (1 dodatkowy punkt). Kolejne dwa dodatkowe punkty to premia za zakup produktów z oferty specjalnej za minimum 10 zł, które będą dodatkowo oznaczone w sklepie. W ten sposób przy jednorazowych zakupach można zdobyć aż 6 „Swojakowych” naklejek.
Punkty będzie można zbierać do 20 listopada 2021 r. we wszystkich sklepach sieci Biedronka w całej Polsce. Odbiór maskotek będzie natomiast możliwy do 1 grudnia tego roku lub do wyczerpania zapasów. Pluszaki to jednak nie wszystko, jest też bowiem coś dla tych, którzy kochają czytać – książka Renaty Piątkowskiej „Gang Swojaków. O tym, że pomoc ma moc”. Można ją zdobyć już po uzbieraniu 20 naklejek. W miarę rozwoju akcji na miłośników czytania będą też czekały kolejne książki o Gangu Swojaków. A na wszystkich, którzy wybiorą się na zakupy w najbliższą niedzielę handlową, 29 sierpnia, czeka specjalna oferta. Dzięki niej zdobycie pierwszego wymarzonego Swojaka będzie dużo łatwiejsze.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.