Posprzątanie kraju od Tatr po Bałtyk było zawsze marzeniem Stowarzyszenia Czysta Polska. W roku jubileuszowej, dziesiątej edycji Czystych Tatr, ten sen staje się rzeczywistością. Dzięki współpracy z trzema strategicznymi partnerami, już 28 sierpnia, po raz pierwszy odbędzie się akcja Czysty Bałtyk. To wielkie wydarzenie edukacyjne, w którym sprzątanie ok. 100 km plaż będzie połączone z całodniową konferencją na temat ekologicznych problemów naszego morza.
Ten rok jest dla nas wyjątkowy. Po raz dziesiąty posprzątamy z naszymi wolontariuszami Tatry. Poczuliśmy, że mając za sobą dekadę doświadczeń musimy zrobić coś więcej. Poszerzyć nasze działania o inne części kraju. Dzięki naszym fantastycznym partnerom możemy po raz pierwszy zorganizować Czysty Bałtyk i wyruszyć z misją edukacji ekologicznej również na północny kraniec Polski. Planujemy wyjątkowe wydarzenie, bo sprzątanie plaż będzie połączone z konferencją poświęconą ochronie ekosystemów bałtyckich – mówi Rafał Sonik, założyciel Stowarzyszenia Czysta Polska.
Sklepy sieci Biedronka każdego dnia obsługują ponad 4 miliony klientów niemal w każdym zakamarku Polski. I realizując nasze zobowiązania społeczne robimy wszystko, żeby każdy z tych zakamarków był czysty. Kolejnym krokiem do tego jest tegoroczny rozwój naszej akcji wspólnie z fantastycznymi partnerami o nadbałtyckie plaże. Ale tych kroków w Biedronce robimy więcej – począwszy od aktywnego uczestnictwa w Polskim Pakcie Plastikowym, przez konsekwentne umieszczanie kolorowych piktogramów segregacji na opakowaniach produktów marek własnych Biedronki, aż po inwestycje w kosze i wózki sklepowe powstające w 25% z tworzywa pozyskanego w wyniku recyklingu lin i sieci rybackich wyłowionych m.in. z Morza Bałtyckiego. Czysta Polska jest możliwa, oczywiście dzięki wsparciu naszych klientów – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka.
Jako światowy lider wśród marek kosmetycznych od lat działamy w imię natury i piękna – tak naszego jak i planety. Jednym z naszych zielonych zobowiązań w ramach strategii Green Beauty jest działanie na rzecz odpowiedzialnego gospodarowania tworzywami sztucznymi. Podeszliśmy do tego tematu dwutorowo. Z jednej strony stopniowo wykluczamy użycie „vergin plastic” z opakowań naszych produktów, na przykład poprzez wprowadzanie na bieżąco kosmetyków w opakowaniach, których materiał pochodzi z recyklingu i nadaje się do ponownego przetworzenia. Planujemy, by do 2025 r. wszystkie produkty Garnier były wytwarzane bez użycia tworzyw pierwotnych oraz zdatne do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania. Z drugiej strony podjęliśmy walkę z zanieczyszczeniami plastikiem, który został już wyprodukowany i zalega w środowisku jako odpad. Dlatego globalnie od 30 lat uczestniczymy w corocznym Międzynarodowym Sprzątaniu Wybrzeża Ocean Conservancy, największym na świecie przedsięwzięciu wolontariuszy na rzecz walki z zanieczyszczeniami plastikiem oceanicznym. A lokalnie dołączyliśmy do Stowarzyszenia Czysta Polska, z którym będziemy sprzątać Polskę od Tatr po Bałtyk. Wierzymy, że wspólne działania mogą mieć wpływ na globalne zmiany – mówi Katarzyna Chaber, Communication Director CPD L’Oréal Polska.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.