Co minutę do mórz i oceanów trafia ponad 20 ton plastiku. Aby przeciwdziałać dalszemu zanieczyszczaniu środowiska Credit Agricole zainicjował kampanię #MniejPlasitiku, w ramach której uczy jak ograniczać używanie plastiku oraz wspiera sprzątanie polskich plaż. Za akcję tę bank został nagrodzony tytułem „Ekologicznej Firmy 2021”.
Tytuł ekologicznej firmy roku przyznaje redakcja Gazety Finansowej – ogólnopolskiego tygodnika społeczno-ekonomicznego. W tym roku kapituła nagrody postanowiła docenić proekologiczne działania banku Credit Agricole, który od kilku lat stale pracuje nad zmniejszeniem swojego śladu węglowego. W ramach tych działań, pod koniec 2019 roku firma przeniosła centralę banku do nowej ekologicznej siedziby, niemal natychmiast zmniejszyło emisję CO₂ o 15 proc. W czerwcu 2020 roku bank podpisał natomiast umowę, na podstawie której energia elektryczna dostarczana do wszystkich placówek własnych Credit Agricole pochodzi wyłącznie z elektrowni wodnych i wiatrowych.
W społecznej odpowiedzialności biznesu chodzi o szacunek. Zarówno o szacunek ludzi względem siebie nawzajem, jak i szacunek dla środowiska. Wszyscy jesteśmy ludźmi żyjącymi na tej planecie i odczuwamy globalne skutki zmian klimatu i zanieczyszczenia. Dlatego to jest nasza naturalna potrzeba, żeby troszczyć się o otoczenie, w którym żyjemy. I z tego właśnie powodu bank Credit Agricole traktuje tę działalność bardzo serio – podkreśla Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Credit Agricole Bank Polska.
Credit Agricole jest jednym z liderów pod względem finansowania montażu instalacji fotowoltaicznych. Posiada również szeroką ofertę produktów inwestycyjnych, pozwalających wspierać rozwój tzw. zielonej gospodarki.
Ekologiczne Odyseje
Francuski bank wypowiedział także wojnę plastikowi. W 2020 roku zainicjował on kampanię #MniejPlastiku, która obejmuje szereg aktywności związanych z redukcją ilości zużywanego plastiku. Najbardziej znaną inicjatywą tej kampanii jest „Górska Odyseja”, czyli marsz wzdłuż południowej granicy Polski – w sumie 700 km przez Karpaty i Sudety, od Ustrzyk Górnych do Świeradowa Zdrój. Na czym to polega? Od stycznia 2021 roku, raz w miesiącu w wybrany weekend, grupa wolontariuszy – do której w każdej chwili można dołączyć – pokonuje ok. 70 km w ramach jednego z 10 etapów wyprawy. Akcja połączona jest ze sprzątaniem szlaków i ma zwrócić uwagę na problem zaśmiecania gór i lasów plastikowymi odpadami.
„Górska Odyseja” to siostra bliźniaczka zeszłorocznej akcji „Bałtycka Odyseja”, w ramach której uczestnicy przez 10 miesięcy, w wybrany weekend, przemierzali 50 km w ramach jednego z 10 etapów akcji. W sumie pokonali 500 km od Świnoujścia do Piasków na Mierzei Wiślanej, zbierając porzucone przez ludzi lub wyrzucone przez morze odpady.
Płacić ekologicznie
Na stronie internetowej kampanii jej twórcy umieścili informacje dotyczące prostych zasad ograniczania plastiku w codziennym życiu. Uruchomiono również stronę mniejplastiku.pl oraz podcast #MniejPlastiku.
To jest czas na działanie. Albo zrozumiemy, że beztroskie życie prowadzi do zagłady naszej cywilizacji i zaczniemy się ograniczać, albo wyginiemy jak dinozaury. Zachęcam do dołączenia do naszych akcji – mówi Przemysław Przybylski.
Redakcja Gazety Finansowej doceniła działania Credit Agricole i nagrodziła bank tytułem „Ekologiczna Firma 2021”. Kapituła uznała działania Credit Agricole jako jedne z najciekawszych inicjatyw proekologicznych, które odpowiadają na potrzeby społeczności lokalnych i otoczenia.
Credit Agricole wprowadził ponadto pierwszą na polskim rynku kartę płatniczą z ekotworzywa. Jest ona tak samo trwała jak jej plastikowy odpowiednik, wykonana została jednak z tworzywa ulegającego rozkładowi do 99 proc. nawet w kilkanaście tygodni. Starą bądź zniszczoną kartę można przynieść do dowolnej placówki Credit Agricole – stamtąd zostanie przekazana do partnera banku, zadba o jej odpowiednią, ekologiczną utylizację.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.