Biedronka właśnie uruchomiła drugą edycję akcji Dobra Torba. W jej ramach w placówkach sieci pojawiły się specjalne papierowe torby. Częściowy dochód z ich sprzedaży trafi do Banków Żywności. Biedronka przygotowała również stronę internetową, na której informuje o tym, jak nie marnować żywności.
Druga edycja wspomnianej akcji nosi hasło „Nie marnuję, bo dobrze przechowuję”. Do Banków Żywności trafi 20 groszy ze sprzedaży każdej z papierowych toreb. Dzięki temu klient będzie miał możliwość wsparcia Banków Żywności swoimi działaniami zakupowymi.
Oprócz bezpośredniego wsparcia Banków Żywności w postaci wspomnianej kwoty, Biedronka przygotowała specjalną stronę internetową, na której klienci będą mogli znaleźć informacje, jak przechowywać żywność, tak aby najdłużej zachować jej przydatność do spożycia i tym samym ograniczyć jej marnowanie. Wśród porad znajdziemy odpowiedzi m. in na pytania, czy pieczywo lepiej przechowywać w materiałowych, czy w papierowych woreczkach? A ogórek lepiej jest schować do lodówki, czy zostawić na wierzchu? Takie informacje znajdą się również na grafikach zamieszczonych na Dobrej Torbie.
Właściwe przechowywanie ma ogromny wpływ nie tylko na to jak długo produkty są świeże i bezpieczne do spożycia, ale często także na to, czy będą mniej lub bardziej smaczne. Cieszymy się, że dzięki tegorocznej odsłonie akcji Dobra Torba możemy nie tylko wesprzeć Banki Żywności, ale także wesprzeć naszych klientów w tym, by mogli dłużej cieszyć się zdrowym i smacznym jedzeniem oraz przyczynić się do zmniejszenia jego marnowania – podkreśla Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w sieci Biedronka.
Marnujemy prawie 5 mln ton żywności
Marnotrawstwo żywności w gospodarstwach domowych występuje w bardzo dużej skali. Dlatego też jest to obszar do poprawy. Aby to się zadziało, musimy mieć wiedzę, ale również zmienić nasze nawyki. Dlatego też należy uczyć społeczeństwo i promować proekologiczne postawy. Cieszę się, że Dobra Torba oprócz funkcji użytkowej, spełnia też rolę edukacyjną. Tym samym pozytywnie będzie oddziaływać zarówno na społeczeństwo, jak również naszą organizację – mówi z kolei Beata Ciepła, prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.
Z danych przytoczonych przez sieć wynika, że rocznie marnuje się w Polsce blisko 5 mln ton żywności. Najwięcej, bo aż 60 proc. (prawie 3 mln ton) wyrzucamy w naszych domach. Według Federacji Banków Żywności, głównymi powodami tego stanu rzeczy najczęściej są przekroczenia terminów ważności, niezdatność do spożycia bądź przygotowanie zbyt dużej ilości żywności.
Uruchomiona wczoraj akcja Biedronki i Federacji Polskich Banków Żywności nawiązuje do przypadającego na 29 września Międzynarodowego Dnia Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.