Różowe kontenery w sklepach Biedronki to zaproszenie do wspólnego ratowania polskich dzikich rzek. Do 8 września można do nich wrzucać używaną odzież oraz tekstylia domowe. Biedronka, we współpracy z marką Vanish, podaruje im drugie życie. Za każdy 1 kg odzieży organizatorzy akcji przekażą 1 zł dla Fundacji Dziko.
Dzikie, a więc naturalne rzeki, są nie tylko piękne, ale też niezwykle potrzebne człowiekowi. W przeciwieństwie do uregulowanych, pomagają zmniejszyć skutki suszy. Wspierają samooczyszczanie się wody i chronią przed powodziami. Polskie rzeki to jedne z ostatnich w Europie dzikich rzek. Niestety – od ponad dekady są one regulowane, przez co tracą znaczną część swych dobroczynnych właściwości.
Dzikie rzeki to życie, bezpieczeństwo i czysta woda. Pod nosem płynie nam czyste złoto, ale to złoto samo się nie ochroni. Dlatego jako Fundacja Dziko, będziemy walczyć o zachowanie dzikich rzek i edukować na temat ich niesamowicie pozytywnego wpływu na nasze życie – mówi Łukasz Długowski, prezes fundacji Dziko.
Porządki w szafie i pomaganie
Ochrona przyrody kojarzy się często ze skomplikowanymi i czasochłonnymi działaniami. Czasem wystarczy jednak tylko…przewietrzyć garderobę i pozbyć się dawno nienoszonych rzeczy. Co z nimi zrobić? Do 8 września można je zanieść do wybranych sklepów Biedronki. Tydzień temu w 500 lokalach stanęły różowe kontenery. W ten sposób zainaugurowały start ogólnopolskiej zbiórki używanych ubrań. Akcję zainicjowała marka Vanish i realizuje ją wspólnie z siecią sklepów Biedronka. Dzięki niej każdy ma szanse podarować drugie życie zalegającej w szafach odzieży. Przy okazji zaś wesprzeć działania Fundacji Dziko, która działa na rzecz ratowania dzikich rzek w Polsce. Każdy 1 kg przekazanej odzieży to 1 zł dla fundacji.
Biedronka działa na polskim rynku już od 25 lat i nieustannie wspiera inicjatywy, które są blisko lokalnych społeczności i pozwalają zmieniać codzienność na lepsze. Już po raz drugi jesteśmy partnerem akcji organizowanej przez markę Vanish. W 2019 roku wspólnie zainspirowaliśmy Polaków do oddania niepotrzebnych ubrań i zebraliśmy ponad 40 ton odzieży, dzięki czemu udało nam się wesprzeć aż 500 potrzebujących rodzin. Wiemy, że także troska o środowisko to wartość bliska wielu klientom naszej sieci, dlatego mamy nadzieję, że odwiedzą oni jeden z 500 sklepów Biedronka, by wspólnie z nami wesprzeć dziką przyrodę w Polsce – mówi Antoni Płuciennik, kupiec w sieci Biedronka.
Nowe życie dla rzek i ubrań
Podczas zbiórki oddać można przede wszystkim niepotrzebne, ale w dobrym stanie i czyste ubrania. Zarówno damskie, męskie, jak i dziecięce. Przynieść można także tekstylia domowe – obrusy, pościele, zasłony. Następnie wszystkie rzeczy będą segregowane. Odzież, która spełni warunki regulaminu zostanie wprowadzona na rynek dóbr z drugiego obiegu lub poddana recyclingowi.
Vanish to marka, w której DNA od początku istnienia wpisana jest troska o ubrania. Cieszymy się, że dzięki wsparciu sieci Biedronka już kolejny raz możemy zaangażować lokalne społeczności w akcję, której celem jest podarowanie drugiego życia ubraniom i wsparcie działań Fundacji Dziko na rzecz ratowania dzikich rzek w Polsce – mówi Katarzyna Krzyżewska, marketing manager marki Vanish.
Kontenery łatwo rozpoznać: mają intensywnie różowy kolor i są oznakowane logiem Vanish. W wybranych sklepach postoją do 8 września.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.