Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Biedronka zaangażowała się w akcję ratowania dzikich rzek

Każdy 1 kg przekazanej odzieży to 1 zł dla Fundacji Dziko, która pomaga chronić dzikie rzeki w Polsce

przez Blanka Dżugaj
22 sierpnia 2021
0
Materiały prasowe

Materiały prasowe

Różowe kontenery w sklepach Biedronki to zaproszenie do wspólnego ratowania polskich dzikich rzek. Do 8 września można do nich wrzucać używaną odzież oraz tekstylia domowe. Biedronka, we współpracy z marką Vanish, podaruje im drugie życie. Za każdy 1 kg odzieży organizatorzy akcji przekażą 1 zł dla Fundacji Dziko.

Dzikie, a więc naturalne rzeki, są nie tylko piękne, ale też niezwykle potrzebne człowiekowi. W przeciwieństwie do uregulowanych, pomagają zmniejszyć skutki suszy. Wspierają samooczyszczanie się wody i chronią przed powodziami. Polskie rzeki to jedne z ostatnich w Europie dzikich rzek. Niestety – od ponad dekady są one regulowane, przez co tracą znaczną część swych dobroczynnych właściwości.

Podobne artykuły

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

Dzikie rzeki to życie, bezpieczeństwo i czysta woda. Pod nosem płynie nam czyste złoto, ale to złoto samo się nie ochroni. Dlatego jako Fundacja Dziko, będziemy walczyć o zachowanie dzikich rzek i edukować na temat ich niesamowicie pozytywnego wpływu na nasze życie – mówi Łukasz Długowski, prezes fundacji Dziko. 

Porządki w szafie i pomaganie

Ochrona przyrody kojarzy się często ze skomplikowanymi i czasochłonnymi działaniami. Czasem wystarczy jednak tylko…przewietrzyć garderobę i pozbyć się dawno nienoszonych rzeczy. Co z nimi zrobić? Do 8 września można je zanieść do wybranych sklepów Biedronki. Tydzień temu w 500 lokalach stanęły różowe kontenery. W ten sposób zainaugurowały start ogólnopolskiej zbiórki używanych ubrań. Akcję zainicjowała marka Vanish i realizuje ją wspólnie z siecią sklepów Biedronka. Dzięki niej każdy ma szanse podarować drugie życie zalegającej w szafach odzieży. Przy okazji zaś wesprzeć działania Fundacji Dziko, która działa na rzecz ratowania dzikich rzek w Polsce. Każdy 1 kg przekazanej odzieży to 1 zł dla fundacji.

Biedronka działa na polskim rynku już od 25 lat i nieustannie wspiera inicjatywy, które są blisko lokalnych społeczności i pozwalają zmieniać codzienność na lepsze. Już po raz drugi jesteśmy partnerem akcji organizowanej przez markę Vanish. W 2019 roku wspólnie zainspirowaliśmy Polaków do oddania niepotrzebnych ubrań i zebraliśmy ponad 40 ton odzieży, dzięki czemu udało nam się wesprzeć aż 500 potrzebujących rodzin. Wiemy, że także troska o środowisko to wartość bliska wielu klientom naszej sieci, dlatego mamy nadzieję, że odwiedzą oni jeden z 500 sklepów Biedronka, by wspólnie z nami wesprzeć dziką przyrodę w Polsce – mówi Antoni Płuciennik, kupiec w sieci Biedronka.

Nowe życie dla rzek i ubrań

Podczas zbiórki oddać można przede wszystkim niepotrzebne, ale w dobrym stanie i czyste ubrania. Zarówno damskie, męskie, jak i dziecięce. Przynieść można także tekstylia domowe – obrusy, pościele, zasłony. Następnie wszystkie rzeczy będą segregowane. Odzież, która spełni warunki regulaminu zostanie wprowadzona na rynek dóbr z drugiego obiegu lub poddana recyclingowi.

Vanish to marka, w której DNA od początku istnienia wpisana jest troska o ubrania. Cieszymy się, że dzięki wsparciu sieci Biedronka już kolejny raz możemy zaangażować lokalne społeczności w akcję, której celem jest podarowanie drugiego życia ubraniom i wsparcie działań Fundacji Dziko na rzecz ratowania dzikich rzek w Polsce – mówi Katarzyna Krzyżewska, marketing manager marki Vanish.

Kontenery łatwo rozpoznać: mają intensywnie różowy kolor i są oznakowane logiem Vanish. W wybranych sklepach postoją do 8 września.

 

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: ekologia
ShareTweet

Podobne artykuły

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Avenida Poznań z zewnątrz
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Sprawdź, jak wyglądają zaskakujące ubrania z recyklingu w Avenidzie Poznań

Alexander Lempka i Nicolas Carmont
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Dzięki temu start upowi klienci będą podejmować bardziej ekologiczne decyzje

Zanieczyszczone pzez smog płuca
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Zobacz, jak mogą wyglądać płuca mieszkańców polskich miast

Chiny mają plan na zielony wodór
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Chiny mają plan na zielony wodór

Piasek budowlany – czy grozi nam kolejny ekokryzys?
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Piasek budowlany – czy grozi nam kolejny ekokryzys?

Następny artykuł
Izabela Turkiewicz, APSYS Polska

"Ekologia w dużej mierze wyznacza kierunek rozwoju rynku handlowego" - mówi Izabela Turkiewicz, Apsys

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version