Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Żabka ogłasza nową „Strategię dla Grupy Żabka” i publikuje raport podsumowujący działania w obszarze ESG za 2020 rok

przez Julia Szypulska
15 lipca 2021
0

Strategia ESG firmy Żabka, opublikowana w raporcie spółki, jest oparta na czterech filarach, którymi są: zrównoważony styl życia, pozytywny wpływ na otoczenie, odpowiedzialna organizacja i zielona planeta. Założenia nowej Strategii Odpowiedzialności firmy, priorytety i zobowiązania strategiczne Grupy Żabka na najbliższe lata, a także podsumowanie zrealizowanych w 2020 roku działań w obszarach odpowiedzialności Żabki, przedstawione zostały w raporcie „Wygodnie i Odpowiedzialnie”. Choć Spółka nie jest zobowiązana wymogami formalnymi do raportowania ESG, publikacja została sporządzona zgodnie z międzynarodowym standardem raportowania pozafinansowego Global Reporting Initiative (GRI) i poddana niezależnej zewnętrznej weryfikacji.

Mimo pandemii, w 2020 roku Żabka nie zwolniła tempa. Sieć zakończyła remodeling i otworzyła 1000 nowych sklepów. Ekspansja prowadzona jest wraz z doskonaleniem formatu modern convenience i rozwojem filozofii franczyzocentryczności. Dynamiczny rozwój jest możliwy dzięki odpowiedzialnemu podejściu i wyjątkowej zdolności adaptacji do niespodziewanych zmian. Żabka od lat rozwija się bowiem w oparciu o ideę trzech wzajemnie uzupełniających się transformacji – formatu, cyfrowej oraz integracji odpowiedzialności.

Podobne artykuły

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

W ramach Grupy Żabka budujmy ekosystem wygodnych rozwiązań w obszarze modern convenience, które ułatwiają codzienne życie milionom klientów. Misję tę realizujemy w sposób zrównoważony i odpowiedzialny, dbając o ludzi i naszą planetę. To długofalowy kierunek, jaki obraliśmy w ramach przyjętej przez nas strategii odpowiedzialności. Nasze zobowiązania w tym obszarze są ściśle zintegrowane z celami biznesowymi i będą w kolejnych latach wytyczać naszą drogę rozwoju – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Grupy Żabka.

„W Żabce udowadniamy, że odpowiedzialne zakupy mogą być proste, szybkie i wygodne. Wierzymy, że nawet drobne codzienne zakupy mogą być częścią zrównoważonego trybu życia, a wielkie zmiany składają się z małych decyzji dokonywanych na co dzień, również w naszych sklepach, przy kasie. Zmieniamy więc asortyment i ułatwiamy zmianę codziennych nawyków zakupowych na lepsze dla klientów i dla Ziemi, a w samych klientach wzmacniamy świadomość wpływu konsumpcji na stan planety. Wierzymy, że przyszłość należy do firm, które rozwijają się w sposób zrównoważony, dbają nie tylko o wynik finansowy, ale także o klientów, pracowników, partnerów biznesowych oraz o środowisko naturalne” – mówi Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Grupy Żabka.

Priorytety i cele strategii odpowiedzialności

Nowa strategia odpowiedzialności wyznacza dalsze kroki i kierunki działania Żabki, a także określa jej zobowiązania i cele w obszarach odpowiedzialności. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, Żabka chce uczynić zrównoważone wybory oczywistymi i prostymi. Działania w obszarze społecznej i środowiskowej odpowiedzialności rozwija w sposób strategiczny, integrując czynniki środowiskowe, społeczne i z obszaru ładu korporacyjnego (z ang. ESG) ze strategią biznesową. Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności.

Cele, które stawia przed sobą Żabka na najbliższe lata, to m.in.: podwojenie sprzedaży zdrowych i zrównoważonych produktów marki własnej (do 2025 roku); przeciwdziałanie marnowaniu żywności poprzez zmniejszenie wagi marnowanej żywności o ¼ do 2025 r. obecność w TOP25 najlepszych pracodawców wg badania Instytut Gallupa; raportowanie danych niefinansowych wg najlepszych praktyk w tym zakresie; podniesienie poziomu satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z Żabką; osiągnięcie neutralności klimatycznej (w ujęciu emisji gazów cieplarnianych w zakresie 1 i 2 do roku 2025 roku) i osiągnięcie poziomu 100% zbiórki plastiku w stosunku do ilości wprowadzonej na rynek (po 2025 roku).

Raport Odpowiedzialności za 2020 rok

Raport „Wygodnie i Odpowiedzialnie” to trzeci raport odpowiedzialności przygotowany przez Żabka Polska. Podsumowuje działania podejmowane przez Grupę w obszarze zrównoważonego rozwoju w 2020 roku. Został przygotowany zgodnie z międzynarodowym standardem raportowania niefinansowego Global Raporting Initiative (GRI) w wersji CORE oraz rekomendacjami dotyczącymi raportowania pozafinansowego zawartymi w publikacji Światowego Forum Ekonomicznego – „Measuring Stakeholder Capitalism: Towards Common Metrics and Consistent Reporting of Sustainable Value Creation”. Odnosi się także do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, 10 Zasad United Nations Global Compact. Raport po raz pierwszy został poddany niezależnej, zewnętrznej weryfikacji przez międzynarodową firmę Ernst & Young Audyt Polska.

Informacje, które można znaleźć na ponad 170 stronach prezentują ponad 80 wskaźników tematycznych i profilowych, podzielone są na 7 rozdziałów, które opisują założenia strategii odpowiedzialności organizacji. Publikacja wzbogacona została komentarzem Prezesa firmy, informacjami na temat struktury zarządczej i wyników spółki, opisem strategii biznesowej i działań spółki w czasie pandemii. Ostatnia część dokumentu – Patrzymy w przyszłość – opisuje kluczowe, zidentyfikowane trendy oraz odpowiedź firmy na nie. Dane w raporcie przedstawione są w czytelny sposób – za pomocą infografik wyróżniono kluczowe fakty i ambitne zobowiązania, jakie stawia przed sobą Żabka.

 

O Grupie Żabka

Grupa Żabka została utworzona na początku 2021 roku i w jej obrębie funkcjonują: Żabka Polska – największa jednostka biznesowa, skupiająca obszar handlowy, Żabka Future – odpowiedzialna za nowe inwestycje, rozwój biznesu i narzędzi technologicznych oraz Przywództwo Strategiczne – trzy zespoły odpowiedzialne za wyznaczanie kierunków rozwoju całej Grupy poprzez budowanie strategii konsumenckich, personalnych i finansowych. W skład Grupy Żabka wchodzą także firma Maczfit, lider rynku cateringu dietetycznego w Polsce oraz Dietly.pl, wiodąca platforma e-commerce w tym segmencie. Celem Grupy jest tworzenie i łączenie wygodnych i odpowiedzialnych  rozwiązań w obszarze convenience, które ułatwiają klientom codzienne życie. Działania w obszarze społecznej i środowiskowej odpowiedzialności Grupa rozwija w sposób strategiczny, integrując czynniki środowiskowe, społeczne i z obszaru ładu korporacyjnego (z ang. ESG) ze strategią biznesową. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności.

Żabka Polska Sp. z o.o. to jednostka biznesowa wchodząca w skład Grupy Żabka. Jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7200 placówek prowadzonych przez 6000 franczyzobiorców pod marką Żabka. W okresie ponad dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Sklepy sieci Żabka są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 mln klientów.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: Żabka
ShareTweet

Podobne artykuły

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Avenida Poznań z zewnątrz
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Sprawdź, jak wyglądają zaskakujące ubrania z recyklingu w Avenidzie Poznań

Alexander Lempka i Nicolas Carmont
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Dzięki temu start upowi klienci będą podejmować bardziej ekologiczne decyzje

Zanieczyszczone pzez smog płuca
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Zobacz, jak mogą wyglądać płuca mieszkańców polskich miast

Chiny mają plan na zielony wodór
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Chiny mają plan na zielony wodór

Piasek budowlany – czy grozi nam kolejny ekokryzys?
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Piasek budowlany – czy grozi nam kolejny ekokryzys?

Następny artykuł
innogy Polska z nowymi stacjami ładowania w Gdyni

innogy Polska z nowymi stacjami ładowania w Gdyni

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version