Decathlon daje drugie życie produktom ze zwrotów, po testach i z niewielkimi uszkodzeniami. Są sprawne i bezpieczne, jednak firma nie może ich traktować jako nowe. Można je kupić w sklepach stacjonarnych sieci oraz poprzez dedykowaną projektowi stronę internetową.
Dbałość o środowisko to hasło, zgodnie z którym Decathlon stara się działać już od kilku lat. Sieć sprzedająca sprzęt sportowy oferuje coraz więcej odzieży wykonanej z materiałów z recyklingu i produktów spożywczych nie zawierających oleju palmowego. Redukuje też emisję CO2 związaną z tworzeniem produktów o 20 proc., oszczędza wodę i zmniejsza jej zanieczyszczenie poprzez innowacyjne metody barwienia. Teraz podejmuje działanie na rzecz przeciwdziałania marnowaniu zasobów poprzez koncepcję 2nd Life.
Drugie życie sprzętu sportowego
Usługa 2nd Life ma na celu wydłużenie cyklu życia przedmiotów sprzedawanych przez Decathlon. Opiera się na sprzętach, które nie mogą już być traktowane jak nowe, ale wciąż prezentują na tyle dużą wartość, że po odpowiednim serwisie i sprawdzeniu pod kątem bezpieczeństwa, mogą trafić ponownie do sprzedaży. W ramach usługi sprzedawane więc będą produkty po testach, ekspozycyjne, z niewielkimi uszkodzeniami podczas dostawy i po zwrotach od klientów.
Troska o planetę jest dla nas niezwykle ważna. Jako globalny producent i dystrybutor sprzętu sportowego zdajemy sobie sprawę z naszego wpływu na środowisko naturalne. To dlatego robimy wszystko, aby tworzone przez nas produkty były jak najbardziej ekologiczne. 2nd Life to usługa, na której skorzystają wszyscy – zarówno środowisko, dzięki zniwelowaniu ilości odpadów, jak i klient, który kupi produkty w bardziej atrakcyjnych cenach oraz Decathlon, który ograniczy koszty zniszczeń – mówi Agnieszka Dusza-Sabadasz, lider projektu 2nd Life w Decathlon Polska.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.