Kampania „Sztuka niemarnowania” ruszyła dzisiaj (13.09) i potrwa trzy tygodnie, a jej partnerami są Caritas Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności.
377 tys. ton – tyle pomidorów każdego roku trafia do kosza, co – jak czytamy w komunikacie Lidla – jest tożsame ze zmarnowaniem 90 km kw. ziemi uprawnej, 57 mld litrów wody czy 7 mln godzin pracy.
W kampanii Lidl zachęca wszystkich klientów do bycia artystą i uprawiania sztuki kulinarnej w rytmie zero waste. Sieć przygotowała specjalny e-book z przepisami na dania przygotowane z resztek i bez resztek. Lidl prezentuje również kroki, jakie podjął ze swoimi partnerami w zakresie niemarnowania żywności. Informuje także, co jeszcze zamierza w tej kwestii zrobić.

Zero waste – etapy działania
Przedstawiciele sieci podkreślają, że przygotowania do działania w duchu zero waste rozpoczynają się już na etapie planowania zakupów, w związku z czym w pierwszej kolejności należy zaplanować, jakie posiłki planujemy przygotować w najbliższym czasie oraz jakich składników chcemy użyć. Kolejny etap to przegląd produktów, które już znajdują się w kuchennych szafkach i spiżarniach (często okazuje się, że część z nich konsument już posiada, w związku z czym warto skorzystać z zapasów). Ostatni ważny element przygotowań to lista zakupów, która powinna zawierać tzw. „suche artykuły”, które mogą być długo przechowywane, a także świeże owoce, warzywa i mięso, które konsumenci planują spożyć w krótkim czasie.
Lidl podkreśla, że w ramach całego łańcucha dostaw optymalizuje zamówienia oraz dostawy żywności w taki sposób, aby na sklepowych półkach znajdowało się dokładnie tyle produktów, ile potrzebują klienci. Dodatkowo, we wszystkich swoich placówkach sieć prowadzi własny projekt „Kupuję, nie marnuję”. Ma on na celu wsparcie sprzedaży produktów w pełni wartościowych, ale o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia (przeceny sięgają nawet 70 proc.).
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.