BMW świętuje i trzeba przyznać, że ma po temu całkiem dobry powód. 6 grudnia koncern przekazał w ręce klienta swój milionowy samochód elektryczny. Zdradził też ambitne plany na dalszy rozwój: w ciągu zaledwie dwóch lat mają to być już dwa miliony pojazdów zelektryfikowanych.
Z okazji dostarczenia milionowego pojazdu zelektryfikowanego BMW Group firma miała dla klienta specjalną niespodziankę. Otrzymał on nie tylko kluczyki do swojego nowego pojazdu, ale także BMW Wallbox wraz z instalacją do wygodnego i bezpiecznego ładowania w domu oraz kwotę na koncie BMW Charging do wykorzystania na publiczne ładowanie w całej Europie.
Dostawa milionowego pojazdu zelektryfikowanego to kamień milowy w naszej transformacji. I już teraz myślimy o następnym: w ciągu zaledwie dwóch lat chcemy przekroczyć granicę dwóch milionów – mówi Pieter Nota, członek zarządu BMW AG – Dzięki naszemu stale rosnącemu portfolio produktów stawiamy sobie ambitne cele sprzedażowe, zwłaszcza w przypadku pojazdów w pełni elektrycznych: w 2022 roku chcemy podwoić sprzedaż w porównaniu z rokiem bieżącym. Do 2025 r. w rękach klientów znajdzie się około dwóch milionów pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym. Zakładamy, że do 2030 roku co najmniej co drugi pojazd sprzedawany przez BMW Group będzie w pełni elektryczny.
Ambitne plany
W przyszłym roku BMW Group rozszerzy swoją ofertę produktów zelektryfikowanych o całkowicie elektryczne wersje BMW serii 7 i BMW X1. W 2023 roku natomiast portfolio elektryczne uzupełni BMW serii 5. Do tego dojdzie następca MINI Countryman oraz wyłącznie elektryczny Rolls-Royce Spectre. Już w 2023 roku firma będzie miała w ofercie co najmniej jeden w pełni elektryczny model w około 90 procent obecnych segmentów rynku. W sumie w ciągu najbliższych dziesięciu lat BMW Group zamierza wprowadzić na drogi około dziesięciu milionów w pełni elektrycznych pojazdów. Od połowy dekady w sprzedaży BMW Group znaczący udział będzie miała Nowa Klasa bezkompromisowo ukierunkowana na napędy elektryczne.
Już od początku lat 2030 marka MINI będzie oferować wyłącznie samochody elektryczne. Również Rolls-Royce stanie się od 2030 roku marką w pełni elektryczną. Ponadto w pełni elektryczne będą wszystkie przyszłe nowe modele BMW Motorrad przeznaczone do mobilności miejskiej.
Holistyczne podejście do elektromobilności
Kluczowe znaczenie dla udanego rozwoju elektromobilności ma szybka i kompleksowa rozbudowa infrastruktury ładowania. BMW Group istotnie się do niej przyczynia.
Elektromobilność musi być pojmowana i wdrażana całościowo. Z tego powodu oferujemy naszym klientom nie tylko bardzo atrakcyjne samochody zelektryfikowane, ale także zapewniamy ich łatwe i wygodne ładowanie. Nasze zaangażowanie obejmuje zatem cały łańcuch wartości: od przekonujących produktów i usług po inwestycje strategiczne i rozwój naszej własnej infrastruktury ładowania – mówi dr Andreas Aumann, szef działu strategicznego zarządzania produktami w BMW Group.
Przeczytaj także: Czym jest elektromobilność?
BMW Charging i MINI Charging dają klientom dostęp do jednej z największych publicznych sieci ładowania w Europie obejmującej ponad 250 tysięcy punktów ładowania. Ponadto BMW Group oferuje różne rozwiązania do ładowania w domu za pomocą swoich stacji Wallbox. Ogólnoeuropejska sieć szybkiego ładowania IONITY, w której rozbudowę dotychczasowi udziałowcy i nowy inwestor BlackRock zainwestują wspólnie dodatkowe 700 milionów euro, partner roamingowy Hubject oraz strategiczny dostawca rozwiązań mobilnych Digital Charging Solutions GmbH to trzy firmy, w których BMW Group ma udziały i które odgrywają kluczową rolę w dalszym rozwoju mobilności elektrycznej. Dzięki ponad 5000 punktów ładowania firma obsługuje ponadto jedną z największych firmowych sieci ładowania w Niemczech.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.