Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Zaloguj się
  • Załóż konto
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Eko Biznes - Specjalistyczny serwis informacyjny
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Mobilność
  • Energia
  • Ecommerce
  • Więcej
Strona główna

Nestlé prognozuje: w 2022 roku rynek zamienników mięsa może wzrosnąć nawet dwukrotnie

Mięsa nie spożywa już milion Polaków, do tzw. fleksitarian należy natomiast co piąty dorosły

przez Blanka Dżugaj
25 stycznia 2022
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Polacy coraz chętniej rezygnują z mięsa, ale nie…z jego smaku. Jak pokazują obserwacje Nestlé, po roślinne zamienniki mięsa sięgają zwłaszcza osoby przywiązane do tradycyjnej polskiej kuchni, a jednocześnie zainteresowane dobrostanem zwierząt i ochroną środowiska. 

Końca dobiega Veganuary, czyli doroczne święto diety bezmięsnej. Nazwa ta, stanowiąca połączenie słów „vegan” i „January” po raz pierwszy pojawiła się w Wielkiej Brytanii w 2014 roku. Od tego czasu idea bezmięsnego stycznia zdobyła uznanie na całym świecie, także w Polsce. Jak twierdzi Nestlé, Polacy zwracają się jednak ku jarskiej diecie nie tylko w pierwszym miesiącu roku. Mięsa nie spożywa już milion Polaków, jeszcze większy jest odsetek osób ograniczających je w swojej diecie. Do tzw. fleksitarian należy co piąty dorosły.

Podobne artykuły

Rekordowe przychody Grupy Photon Energy

JYSK wspiera centrum edukacji o Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Carrefour będzie oferował klientom zniżki za zakupy do własnych opakowań

Sprawdź, jak wyglądają zabawki z bioplastiku z trzciny cukrowej

„Bez zrozumienia czym jest wdrożenie ESG w firmie, bez wsparcia na szczeblu zarządu, zmiany nie przyniosą oczekiwanych wyników” – mówi Mariusz Rogowski

Rynek zamienników mięsa rozwija się bardzo dynamicznie. Z naszych prognoz wynika, że w 2022 r. jego wartość może się nawet podwoić – mówi Bartosz Dmowski, menedżer ds. rozwoju marki Garden Gourmet na rynek Europy Środkowo-Wschodniej – Rosnąca popularność żywności roślinnej wśród konsumentów najczęściej powodowana jest troską o zdrowie i dobre samopoczucie, co dodatkowo wzmogła pandemia. Motywacją do ograniczenia mięsa w jadłospisie jest również dbałość o środowisko i wzgląd na niższy ślad węglowy żywności roślinnej. Trzecim najczęściej wskazywanym powodem do zmiany diety – szczególnie przez osoby młodsze – jest dobrostan zwierząt i etyka ich hodowli.

Sznycel nie tylko dla wegan

Kim dokładniej są konsumenci wybierający roślinne alternatywy mięsa? Z obserwacji Nestlé wynika, że są to przede wszystkim osoby w wieku 25-45 lat, aktywne i zainteresowane poznawaniem świata.

Wiemy też, że choć nasi konsumenci są otwarci na nowe doznania kulinarne, bardzo często mają sentyment do potraw z rodzinnego domu i nie chcą rezygnować z ich smaku gdy ograniczają mięso w diecie – dodaje Bartosz Dmowski.

Odpowiadając na te potrzeby, tylko w styczniu firma Nestlé wprowadził na rynek trzy roślinne nowości. W ofercie marki Garden Gourmet pojawiły się: sznycel, grillowany filet i nuggetsy. Ich skład bazuje m.in. na białku sojowym, a smak i konsystencja odzwierciedlają te znane z mięsa – dzięki wykorzystaniu kompozycji roślinnych składników oraz ziół i przypraw. Wszystkie produkty charakteryzuje symbol Nutri-Score o najwyższym poziomie A. Oznacza się nim produkty o wysokiej wartości odżywczej, zalecane do częstego spożywania.

Przeczytaj także: Po roślinne zamienniki mięsa sięgają nie tylko weganie

Wegańskie Nuggetsy to nowość adresowana zarówno do dorosłych, jak i dzieci. Można je przyrządzać i spożywać na wiele sposobów: jako przekąski, jak również składnik sałatek czy tortilli. Kolejna nowość – Grillowany Filet – to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku: unikatowy roślinny odpowiednik grillowanej piersi kurczaka. Z kolei Wegański Sznycel, trzecia z nowości Garden Gourmet, ma chrupiącą panierkę i jest idealny zarówno jako składnik kanapek, jak i alternatywa obiadowego kotleta.

Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.

Tags: zdrowe odżywianie
ShareTweet

Podobne artykuły

Badanie na temat drugiego obiegu ubrań, sklep w centrum handlowym
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

RAPORT: 51% konsumentów chce kupować nowe i używane ubrania w tym samym sklepie

Wymiana kopciuchów w WarszawieDym wylatujący z komina kopciucha w Warszawie
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

8 kopciuchów w 2 miesiące – pozostało „tylko” 10803. Do wymiany w 9 miesięcy…

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędą się targi Ekocuda

przedstawiciele Columbus Energy, Saule Technologies i Somfy Polska po podpisaniu umowy
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Strategiczna współpraca na rynku fotowoltaiki

Andrzej Gutowski, Colliers
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

KOMENTARZ: ESG się standaryzuje

galeria Wileńska
EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata

Na czym polega kampania „EkoWileńska”?

Następny artykuł
Dekarbonizacja to słowo-klucz dla budownictwa w 2022 roku

Dekarbonizacja to słowo-klucz dla budownictwa w 2022 roku

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Superfoods – które produkty z Polski i zagranicy zaliczają się do tej grupy?

Olej z czarnuszki – właściwości, zalety, zastosowanie

Jak prawidłowo oddychać i jak ważne jest to dla organizmu?

12 sposobów na ograniczenie starzenia się skóry

Jak wzmocnić odporność? Poznaj 12 sprawdzonych sposobów

Medytacja na stres – zalety regularnej praktyki, korzyści i jak medytować?

Reklama
ekobiznes logo

Eko Biznes to serwis informacyjny poświęcony ekologicznym rozwiązaniom i przedsięwzięciom w różnych gałęziach biznesu, tworzony przez profesjonalnych dziennikarzy. Dostarczamy najświeższe informacje i publikujemy najciekawsze wywiady.

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Ważne

moje ciepło 2022

Kategorie

  • Artykuł patnera
  • Artykuł sponsorowany
  • Ekologia w ecommerce
  • EkoNewsy czyli eko ciekawostki ze świata
  • Energia
  • INNE
  • Mobilność
  • Wywiady
  • ZDROWIE

Informacje

  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wywiady
  • EkoNewsy
  • Energia
  • Mobilność
  • Ekologia w ecommerce
  • Zaloguj się
  • Załóż nowe konto

© 2021 ekoBiznes.pl

Logowanie

Uzupełnij poniższe pola, aby się zalogować

nie pamiętasz hasła? Załóż nowe konto

Załóż konto z dostępem do wielu treści premium

Uzupełnij poniższe pola

Wszystkie pola są wymagane. Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Uzupełnij poniższe pole, aby odzyskać hasło. Otrzymasz od nas wiadomość email.

Zaloguj się
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version