Obecnie produktów roślinnych poszukują nie tylko osoby na diecie wegetariańskiej, ale głównie osoby na diecie tradycyjnej, które ograniczają spożycie mięsa – mówi w rozmowie z Ekobiznes Karolina Kubara, współwłaścicielka firmy Dobra Kaloria.
Radosław Święcki: Do ilu i jakich sieci handlowych Dobra Kaloria dostarcza swoje produkty?
Karolina Kubara: Nasze produkty dostępne są w niemalże wszystkich sieciach handlowych. Oczywiście w różnych sieciach różna jest dostępność asortymentu.
Gdzie produkty Dobrej Kalorii znajdziemy na pewno?
Najwięcej naszych produktów można znaleźć na półkach takich sieci jak Lidl, Rossmann, Kaufland, czy Auchan, choć oczywiście to nie jedyne sieci, do których docieramy.
Czy powstawanie nowych produktów wymusza rynek, czy są one tworzone według Państwa własnych pomysłów?
Wszystkie produkty wymyślamy, a następnie opracowujemy sami. Obserwujemy oczywiście to, co dzieje się na polskim i zagranicznych rynkach, ale też chętnie słuchamy naszych klientów, z którymi, dzięki mediom społecznościowym, jesteśmy w bardzo bezpośrednim kontakcie. To, co tworzymy, to wypadkowa obserwacji rynkowych, naszej wizji rozwoju kategorii oraz głosów z rynku.
Dobra Kaloria ma bardzo szeroką ofertę kategorii „Nie mięso”. Jak w Państwa ocenie zmieniało się zapotrzebowanie na wege produkty na przestrzeni ostatnich lat?
Rozpoczęliśmy produkcję roślinnych zamienników mięsa w marcu 2019 roku i od samego początku zauważyliśmy duże zapotrzebowanie na te produkty. Gdy zaczynaliśmy, roślinnymi zamiennikami mięsa byli zainteresowani głównie weganie i wegetarianie.
A jak jest teraz?
Bardzo szybko nastąpiły zmiany. Rośnie świadomość klientów w zakresie wpływu diety na zdrowie czy środowisko. Obecnie produktów roślinnych poszukują nie tylko osoby na diecie wegetariańskiej, ale głównie osoby na diecie tradycyjnej, które ograniczają spożycie mięsa.
Z badań wynika, że ta grupa stale w Polsce i na świecie rośnie. Jednocześnie rośnie też bardzo dynamicznie oferta roślinnych zamienników mięsa – zarówno z importu, jak i za sprawą start-upów, czy firm mięsnych, wrażających produkcję roślinną.
Planujemy rozwój produktów opartych na kaszy i warzywach
Obecną ofertę Dobrej Kalorii tworzą wegetariańskie mielone a’la wołowe, kiełbaski, klopsy klasyczne czy gyros. Czy zamierzają państwo rozwijać tę kategorię?
Oczywiście. W tym roku wprowadziliśmy siedem zamienników mięsa i już mamy w planach kolejne wdrożenia na 2022 rok. Mamy głowy pełne pomysłów i chcemy oferować zamienniki mięsa na każdą okazję czy porę dnia.
Co jeszcze planujecie państwo na najbliższą przyszłość, na przyszły rok?
Poza dalszym rozwojem roślinnych zamienników mięsa, także rozwój produktów opartych na kaszy i warzywach, które nie imitują mięsa, a są po prostu smacznymi roślinnymi daniami.
Rozmawiał Radosław Święcki
Zobacz też: Netto poszerza ofertę produktów wegańskich
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.