Serce do butów, natury i ludzi – marka WoshWosh po raz 4. rozpoczęła zbiórkę obuwia dla osób w kryzysie bezdomności. Pomóc może każdy – wystarczy, że przekaże firmie Martyny Zastawnej zbędne obuwie. Właścicielka liczy, że w tym roku uda się zebrać nawet ponad 40 tys. par butów.
Zaczęło się od miłości. Do butów i ekologii. To właśnie pod wpływem tego uczucia 6 lat temu Martyna Zastawna założyła firmę WoshWosh. Clue jej działalności stało się dawanie butom drugiego życia – nie w drodze recyklingu jednak, lecz renowacji. Martyna Zastawna i jej współpracownicy naprawiają i czyszczą znoszone obuwie, których właściciele, czy to z sentymentu, czy też odpowiedzialności za środowisko, nie chcą wyrzucić. To jednak nie wszystko, miłością Martyna Zastawna obdarza bowiem także ludzi, zwłaszcza potrzebujących. To z myślą o nich w 2018 roku zainaugurowała akcję zbierania butów dla osób w kryzysie bezdomności.
Od początku funkcjonowania WoshWosh moim celem było, aby nie był to zwykły biznes, a firma z misją. I działanie, które obecnie realizujemy jest częścią tej idei. To biznes ludzi dla ludzi. Który nie tylko generuje zyski, ale przede wszystkim generuje pozytywne zmiany – mówi Martyna Zastawna.
Klienci o wielkich sercach
Odzew był ogromny i to od pierwszej edycji zbiórki. W 2018 roku WoshWosh zebrała ponad 1 tys. par butów, rok później już 5,5 tys. Rekord przyniósł trudny rok 2020 – w trakcie drugiej fali pandemii Martynie Zastawnej udało się zebrać ponad 9 tys. par.
W tym roku szacujemy, że liczba zebranych butów będzie większa niż suma z ostatnich 3 lat. To świadczy o coraz większym zaangażowaniu zarówno klientów indywidualnych jak i partnerów biznesowych, rok temu do zbiórki przyłączyła się firma CCC, która zbierała obuwie wśród swoich pracowników, w tym roku mamy aż 11 partnerów biznesowych, w tym główny partner Decathlon, który zbiera obuwie wśród swoich pracowników i razem z nami w 21 sklepach w całej Polsce – mówi Martyna Zastawna.
Pozostali partnerzy tegorocznej zbiórki to LPP, Allegro, Fundacja Deloitte, Stena Recycling, Siemens, Mondelez, Energa Grupa ORLEN, PepsiCo, MetLife oraz InPost.
Jak pomóc?
Zasada jest prosta: należy przekazać buty osobiście w siedzibie firmy w Warszawie, zanieść je do jednego z 19 sklepów Decathlon wybranych do akcji lub przesłać za pośrednictwem InPost. Firma ta, jako partner zbiórki, gwarantuje 1000 darmowych przesyłek przez paczkomaty.
WoshWosh zbiera zarówno obuwie męskie, jak i damskie – jesienne, zimowe oraz sportowe. Jest oczywiście jedno „ale” – buty nie mogą być mocno zniszczone. Poza tym każdą parę należy zasznurować razem, połączyć za pomocą taśmy, gumki lub zapakować do jednego worka. Dalej obuwiem zajmą się już pracownicy WoshWosh – zdezynfekują je, oczyszczą w razie konieczności i przekażą fundacjom i innym organizacjom charytatywnym, które opiekują się osobami w kryzysie bezdomności. Dzięki temu, zgodnie z hasłem tegorocznej zbiórki, osoby bezdomne będą mogły przetrwać zimę po ludzku.
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.