Cztery polskie startupy z obszaru foodtech otrzymały granty od Fundacji Carrefour. Wśród nich znalazł się Nielone – roślinny zamiennik mięsa mielonego.
Fundacja Carrefour przekazała granty o łącznej wysokości 100 tys. euro czterem polskim startupom działającym w obszarze foodtech.
W gronie startupów, które uzyskały finansowe wsparcie od organizacji znalazł się Nielone. To roślinny zamiennik mięsa mielonego, stworzony z białka soi. Jest bogaty w żelazo, wapń, a także witaminy (m.in. D2, B12, B2 i E).
Przeczytaj także: Ekologia – co to?
Gdzie można kupić Nielone?
Gdzie można nabyć „eko” odpowiednik mięsa mielonego? Przede wszystkim w sklepie internetowym startupu, jak również w wybranych sklepach detalicznych. Nielone dostępne są także jako baza dla wegańskich i wegetariańskich dań w restauracjach w Poznaniu.
Otrzymane wsparcie pozwoli Nielone na dalszy rozwój technologii produkcji, wydłużenie terminu przydatności, a także wprowadzenie nowych kategorii produktów.
W kontekście wyróżnienia dla Nielone warto przypomnieć, że produkcja mięsa jest ze wszystkich gałęzi współczesnego rolnictwa, najbardziej obciążająca pod względem użytkowanej powierzchni, czy emisji gazów cieplarnianych.
Z danych przytoczonych przez tygodnik „Polityka” wynika, że uzyskanie zaledwie kilograma wołowiny wymaga prawie 15 tys. litrów wody i wiąże się z emisją gazów cieplarnianych w stopniu zbliżonym do trzygodzinnej jazdy samochodem przy jednoczesnym pozostawieniu włączonych wszystkich świateł w domu.
Kto jeszcze otrzymał granty?
Poza Nielone finansowe wsparcie od Fundacji Carreforur otrzymały także Yoush (pełnowartościowy, kompletny, roślinny posiłek, gotowy w 5 minut), Food Jack (roślinna alternatywa dla mięsa na bazie jackfruita (egzotycznego owocu nazywanego po polsku chlebowcem). Grant uzyskał również KuMin.Sys, system IT dla sektora HoReCa, rozwijany przez firmę Venturis HoReCa. Umożliwia on mierzenie ilości, struktury, przyczyn oraz wartości marnowanego jedzenia.
Przedstawiciele sieci zwracają uwagę, że każdy z wyróżnionych startupów reprezentuje „różne podejścia, które mogą odpowiedzieć na potrzeby różnych grup klientów”.
Zobacz też: Carrefour promuje zdrowe odżywianie
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.