Na polskim rynku dostępnych jest już ponad 190 modeli samochodów z napędem elektrycznym – informuje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA). To oznacza, że niemal 40 proc. oferty modelowej w Polsce jest już zelektryfikowana.
Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) zaprezentowało 5. edycję raportu „Katalog pojazdów elektrycznych”. Publikacja zawiera modele całkowicie elektryczne BEV (battery electric vehicles) i hybrydy typu plug-in PHEV (plug-in hybrid electric vehicles).
Raport pokazuje, że liczba samochodów z napędem elektrycznym dostępnych na polskim rynku z roku na rok bardzo dynamicznie rośnie.
Obecne w naszym kraju koncerny motoryzacyjne oferują już 190 modeli samochodów elektrycznych, z czego 112 to PHEV, zaś 78 to BEV.
Tymczasem blisko 5 lat temu klienci mieli do wyboru zaledwie 33 modeli BEV i PHEV. W 2019 roku było ich 46, zaś w roku ubiegłym 101.

Przeczytaj także: Czym jest elektromobilność?
Od momentu publikacji poprzedniej edycji naszego raportu, oferta koncernów motoryzacyjnych w zakresie EV powiększyła się niemal dwukrotnie. Uwzględniając wszystkie warianty bateryjne oraz mocy, ta liczba staje się jeszcze wyższa i sięga ok. 400. W Polsce dostępne są niemal wszystkie modele BEV i PHEV oferowane na zachodzie Europy – komentuje Jan Wiśniewski, Kierownik Centrum Badań i Analiz PSPA.
Co ważne, samochody z napędem elektrycznym stają się coraz praktyczniejsze, coraz bardziej komfortowe i dla wielu nabywców mogą stanowić realną alternatywę dla pojazdów konwencjonalnych – dodaje.
Najtańsze i najdroższe „elektryki”
Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych zwraca uwagę na szeroką rozpiętość cenową modeli sprzedawanych na polskim rynku.
Najtańszym samochodem w pełni elektrycznym oferowanym w Polsce jest Dacia Spring. Auto dostępne jest od ok. 80 tys. zł (bez uwzględnienia dopłat z programu „Mój Elektryk”).
Po drugiej stronie jest Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo, którego ceny rozpoczynają się od ponad 800 tys. zł.
Najtańszą hybrydą typu plug-in w Polsce jest natomiast KIA Ceed Plug-in Hybrid. W tym wypadku ceny zaczynają się od ok. 130 tys. zł. Co najmniej 2,5 mln zł trzeba natomiast wyłożyć na najdroższą hybrydę, czyli Ferrari SF90.
Zobacz też: Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych o liczbie osobowych „elektryków” w Polsce
Ekobiznes.pl to specjalistyczny serwis informacyjny o ekologii w biznesie. Codziennie publikujemy najświeższe ekonewsy i autorskie wywiady z przedstawicielami świata nauki i biznesu. Znajdź nas na Linkedinie lub Facebooku, albo subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco z najciekawszymi ekoinformacjami.